Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Wifi valt weg by laptop by aanzetten andere laptop.

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Wifi valt weg by laptop by aanzetten andere laptop.

    zoals titel al zegt, zodra de laptop van mijn dochter aangaat, valt het signaal bij mijn vrouw helemaal weg.

    niet minder, of dan wel dan niet, nee, helemaal weg O.o

    we hebben ook allerlei telefoons, tablets en spel computers op het internet, kan het zijn dat ik een limiet heb gehaald op de router?

    ik heb nog zo een kleine router, misschien moet die worden ge-upgraded naar de nieuwere grote router?

    mvg

  • #2
    Welk modem heb je precies ( epc3212/3925/3940)?

    Gebruik je eigen accesspoint dan wel router?
    Zo ja welke router?
    Mogelijk dat deze je snelheid van je abonnement niet aankan.
    O misschien heb je een niet zo snel abonnement en wordt de capaciteit daarvan volledig door die ene laptop gebruikt.
    Welk abonnement heb je precies?

    Mogelijk dat de netwerkkaart op de laptop van je dochter zo krachtig is, dat deze de andere wegdrukt.

    Reageer


    • #3
      Cisco EPC3925 , geen andere router etc

      we hebben premium tv en internet.

      de laptop van mijn dochter is veel ouder dan die van mijn vrouw, zou niet moeten kunnen imho :P

      Reageer


      • #4
        2 losse producten en niet een pakket?

        In geval het laatste ( kijk eens in Mijn Delta) misschien wel voordeliger voor je. Ook wat snelheid betreft.
        Als de snelle laptop 5ghz ondersteunt, zou je 2 aparte netwerken op een EPC3940 kunnen installeren met aparte namen.

        De EPC 3925 heeft namelijk die mogelijkheid niet.

        Reageer


        • #5
          nee hoor, in 1 pakket

          denk niet dat tie 5ghz ondersteunt, maar hoe dan ook, lijkt mij een zaak van betere modem/router he?

          Reageer


          • #6
            Welke kanaal staat ingesteld?
            Wel op 1, 6 of 11 en niet op auto?
            Zo nee, zoek dan het minst bezette kanaal met een progje als INssider: http://www.computeridee.nl/downloads...rken/inssider/

            Zet je router op 1 van de 3 vast.

            Zie: wifi verbeteren: https://youtu.be/QcWN_aAaccs en

            https://www.delta.nl/service/internet/wifi-verbeteren

            Reageer


            • #7
              ben ik ook al mee bezig geweest, weinig succes ben ik bang

              Reageer


              • #8
                Heb je soms ip op vast ingesteld?
                En maken ze gebruik van hetzelfde ip-adress?

                Reageer


                • #9
                  nee, dat staat allemaal op normaal zeg maar.

                  geen conflicten in ip etc.

                  alleen ik heb vast ip, maar ik zit met draad, dus dat heeft er niks mee te maken.

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Damian666
                    alleen ik heb vast ip, maar ik zit met draad, dus dat heeft er niks mee te maken.
                    Hopelijk wel een vast IP adres, dat buiten de DHCP range valt?
                    Anders dit vaste IP adres aanpassen en/of verwijderen........

                    Reageer


                    • #11
                      zoals ik al zei, geen ip conflicten.

                      Reageer


                      • #12
                        Welkom op het forum, Damian

                        Je hebt jezelf er al goed in verdiept denk ik, de filmpjes voor het verbeteren van Wi-Fi bereik bekeken enzovoort.
                        Het modem zal je snelheid aanpassen aan de laptop die het oudst is en het verste weg zit. Hoe minder antennes en frequenties hij heeft, hoe moeilijker het wordt. En dan spelen de netwerken in de buurt ook nog mee, want die moeten met elkaar afspreken wie er wanneer mag 'zenden' en 'ontvangen'.

                        Misschien kan een van de moderators je helpen aan een beter modem Je kunt een e-mail sturen naar [email protected] en verwijzen naar deze discussie (even de link meesturen). Vermeld in de e-mail je postcode/huisnummer en indien mogelijk je klantnummer, dan helpen ze je zeker verder.

                        Reageer


                        • #13
                          dat zal ik gelijk es effe doen

                          dank je wel :P

                          Reageer


                          • #14
                            Ik denk dat we het beste een nieuw modem kunnen opsturen, deze gaat gelijk op de post.

                            Verder kan ik niet zo veel gekke dingen waarnemen op het modem, ik zie wel dat je de kanalen hebt aangepast. Maakte dit een verschil?

                            Reageer


                            • #15
                              nee helaas, heb van alles geprobeerd voordat ik hier naar toe kwam.

                              bedankt voor de modem dan

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X