Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Oranje LED op LAN poort modem EPC3940

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Oranje LED op LAN poort modem EPC3940

    Onlangs zijn we verhuisd.
    Modem ergens nabij de Meterkast geinstalleerd en Wifi opnieuw ingesteld, werkt goed,
    Voor de slaapkamers een aparte CAT5e getrokken naar elke slaapkamer.
    Nu de eerste LAN kabel aangesloten met de juiste kabel en connectors op de modem en de aangesloten poort LED wordt oranje terwijl ik wel internet via de kabel heb?
    Direct op de modem aangesloten d.m.v. een korte kabel, wordt deze LED groen.
    Dit is ook het geval op de andere beschikbare LAN poorten.
    Als ik speedtest op de LAN kabel in de slaapkamer doe is deze gemiddeld 90 Mbps, direct met een korte kabel ongeveer 140 Mbps.
    De kabel is ongeveer 35 meter lang.
    Klopt het dat deze dan zichtbaar trager is en behoort de LAN poort LED oranje te blijven?

  • #2
    Brandt een led oranje dan betekent dit dat het verbonden apparaat een verbinding maakt van 10 of 100 Mbps.

    Groene led betekent een 1Gbps verbinding.

    Een verbinding van 10 of 100Mbps kan ervaren worden als een trage internetverbinding, dit kan verschillende oorzaken hebben, gebruik het stappenplan ZeelandNet Internet.

    Reageer


    • #3
      als je een laptop met een korte kabel rechtstreeks op het modem aansluit en het ledje is groen, dan heb je een 1 Gb verbinding.
      sluit je vervolgens diezelfde laptop aan op de kabel van 35 meter en het ledje is oranje, dan is die kabel niet geschikt voor 1 Gb, maar voor 100 Mb. en dat blijkt ook wel uit de speedtest.
      cat5e moet geschikt zijn voor 1Gb en mag een lengte hebben van 100 meter.
      de vraag is dus of alle 8 aders wel goed en in de juiste volgorde verbonden zijn.
      andere vraag is, hoe je de laptop in de slaapkamer aansluit.
      rechtstreeks aan de kabel of is er een wandcontactdoos geplaatst ??

      Reageer


      • #4
        Beste,

        Bedankt voor het antwoord.
        Stappenplan heb ik reeds gecontroleerd en doorlopen, kon ik helaas niets mee beginnen.
        Ik heb reeds wat meer informatie gevonden.
        De Modem verbind ik met een LAN patchkabel naar een LAN connection box van Glembird (hierop staat deze voor CAT6) is en zo sluit ik deze dan ook aan, de reden hiervoor dat ik deze gebruik is dat ik hier rechtstreeks de kabel kan aansluiten, de andere kant van de CAT5e kabel zit een Gira LAN outlet (1 voudig/CAT5e) , deze heb ik aangesloten volgens methode 568A.
        Nu heb ik via een kennis begrepen dat hier misschien het probleem kan zitten dat de ene kant (LAN connection box) voor CAT6 is en de andere kant Gira LAN output voor CAT5e (methode 568a) aansluiting?
        Zou het kunnen zijn dat als ik de Gira LAN output volgens methode 568B aansluit dan wel juist werkt?

        Reageer


        • #5
          Bedankt voor het antwoord.
          Stappenplan heb ik reeds gecontroleerd en doorlopen, kon ik helaas niets mee beginnen.
          Ik heb reeds wat meer informatie gevonden.
          De Modem verbind ik met een LAN patchkabel naar een LAN connection box van Glembird (hierop staat deze voor CAT6) is en zo sluit ik deze dan ook aan, de reden hiervoor dat ik deze gebruik is dat ik hier rechtstreeks de kabel kan aansluiten, de andere kant van de CAT5e kabel zit een Gira LAN outlet (1 voudig/CAT5e) , deze heb ik aangesloten volgens methode 568A.
          Nu heb ik via een kennis begrepen dat hier misschien het probleem kan zitten dat de ene kant (LAN connection box) voor CAT6 is en de andere kant Gira LAN output voor CAT5e (methode 568a) aansluiting?
          Zou het kunnen zijn dat als ik de Gira LAN output volgens methode 568B aansluit dan wel juist werkt?

          Reageer


          • #6
            Heb je echt 1 gb nodig of voldoen de gemeten snelheden wel verder?
            Gembird heeft niet echt een fijne naam, is een erg goedkoop 'witmerk' waar men niet te hoge verwachtingen van mag hebben. Indien mogelijk testen met ander merk.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Mtd
              De Modem verbind ik met een LAN patchkabel naar een LAN connection box van Glembird (hierop staat deze voor CAT6) is
              wat is het juiste type van die Gembird ??
              is dat IS-BR81 ??
              die geeft 10/100 Mb/s
              d'r kan ongetwijfeld een cat6 kabel in, maar dat zegt niets over de netwerksnelheid.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Mtd
                deze heb ik aangesloten volgens methode 568A.
                Nu heb ik via een kennis begrepen dat hier misschien het probleem kan zitten dat de ene kant (LAN connection box) voor CAT6 is en de andere kant Gira LAN output voor CAT5e (methode 568a) aansluiting?
                Zou het kunnen zijn dat als ik de Gira LAN output volgens methode 568B aansluit dan wel juist werkt?
                wat bedoel je met methode 568a en 568b ??
                is dat recht of gekruist ??

                Reageer


                • #9
                  Beste meedenkers,

                  Ik heb vanuit de Gira LAN output dus een CAT5e kabel liggen en aangesloten via de Gira instructie 568A (568B heeft een aantal andere aansluitingen, zie bijlage). Aan de andere kant sluit ik de Gembird SMB2 aan volgens de code hierin aangegeven (deze is aangegeven als CAT6).
                  Stop ik nu vanuit de Gembird SMB2 een patch kabel in de Modem poort en vervolgens een laptop op de Gira aansluiting dan word de modem LED poort oranje.
                  Het verschil tussen 568a en 568b is dat groen en oranje aansluitingen verwisseld zijn, maar maakt dit dan uit??
                  Ik zie julle reactie met belangstelling tegemoet,

                  Michel

                  Reageer


                  • #10

                    Reageer


                    • #11

                      Reageer


                      • #12
                        Hallo Fred,

                        Ik had liever ook een switch of hub gehad, echter moet je een gegeven paar niet in de bek kijken.
                        Ik heb nu bij de Gira de aansluitingen omgewisseld naar 568B en in eerste instantie bleef de LED op de modem oranje staan. ik heb alles nog eens gecontroleerd, losgehaald en aangesloten en ook de shielding gecontroleerd, maar bleef oranje totdat deze op een gegeven moment toch groen werd ???
                        Nog eens het een en ander gecontroleerd, afscherming en contacten gecheckt en nu bleef deze groen.

                        Het rare is nog wel als ik een vaste PC aansluit met een losse patchkabel (2m) dat deze oranje werd, nu een kortere patch kabel gebpakt (1m) en bleef deze oranje, de korte patch kabel omgedraaid en nu is de LED groen??
                        Ik weet niet of een patchkabel richtingsgevoelig is of dat er misschien toch een aansluiting niet helemaal is, maar nu is deze het afgelopen uur continue groen.
                        Of de omwisseling geholpen heeft, ik denk het wel.
                        Bedankt voor alle assistentie in deze (Fred, Ptrol en Koen)
                        Michel

                        Reageer

                        Om te reageren, moet je eerst .

                        verwerken...
                        X