Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

WiFi traag

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • WiFi traag

    sinds we vehuisd zijn hebben we slechte wifi
    ik heb al van alles geprobeerd zoals router op verschillende plaatsen maar maakt niks uit
    het modem Cisco EPC 3212 hangt in de meterkast de router hangt buiten de meterkast aangesloten met goede kabels
    Via een lan kabel heb ik goed internet download 150mb upload 15mb
    de router is een Netgear WNDR3700v4 N600
    wifi haal ik vlak bij de router 20 mb maar in de woonkamer wat 5 meter verder is hou ik maar een paar mb download over

  • #2
    Kijk eens naar het kanaal ingesteld in je router.
    Installeer bijv.http://www.computeridee.nl/downloads...rken/inssider/ en kijk welk van de ( 1, 6 of 11 ) het minst belast is.Zet het op die vast.

    Verschillende plaatsen al geprobeerd voor de router. Ook de woonkamer, want muren en plafonds, andere draadloze apparaten kunnen storend elementen zijn.

    Heb je ook de 5.2 bandbreedte en je apparatuur kan dit aan, kies dan voor het 5.2 ghz netwerk dat is veel stabieler.
    Geef wel de bandbreedte (2,4 en 5.s GHz in je router) verschillende namen, zodat je duidelijk in beeld hebt met welk je verbonden bent.

    Verder al eens gecontroleerd of er geen nieuwere firmware is voor de Netgear.

    heb je de netgear al eens gereset?

    Reageer


    • #3
      bedankt voor de snelle reatie
      5.2 GHz wordt gebruikt
      de router heeft de nieuwst update
      heb inssider gebruikt en het beste kanaal ingesteld
      we gaan het even aanzien
      anders een nieuwe router ???

      Reageer


      • #4
        Er zullen krachtigere routers zijn, maar deze zullen toch ook wel last kunnen hebben van een hinderende bouwconstructie.

        2 aparte namen in gebruik voor beide bandbreedte?

        Niet alleen de router is bepalend, maar natuurlijk ook de wifi-netkaarten.
        Vlakbij maar 20 mbps, dan zou ik bijna vermoeden dan er geen snelle wifi-netwerkkaart in het apparaat zit.
        Daar valt wellicht eerder een verbetering aan te brengen.
        Heeft bijv. de kaart de nieuwste updates?

        Meer over wifi-verbeteren: https://www.delta.nl/service/internet/wifi-verbeteren

        Reageer


        • #5
          het blijft slecht
          Zeelandnet gebeld en er wordt een wifi modem opgestuurd

          Reageer

          Om te reageren, moet je eerst .

          verwerken...
          X