Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Engenius ez hotspot extender

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Engenius ez hotspot extender

    Beste,

    Heeft er iemand ervaring met het instellen van de engenius ez hotspot extender op delta wifi.
    hoe moet je de username instellen allen de cijfers of nog @data.nl er achter
    EAP-methode ?
    Authentication?
    Ca cert?
    client cert?
    alvast bedankt

  • #2
    Welke precies?
    Geen handleiding erbij?

    Reageer


    • #3
      Engenius EZ hotspot exender V3
      ik heb al contact gehad met engenius.
      Die vinden niet gelijk het probleem waarschijnlijk zit het in de instellingen.
      EAP-methode ?
      Authentication?
      Ca cert?
      client cert?

      Reageer


      • #4
        Tom, had je hier al gekeken voor meer uitleg?
        http://engenius-europe.nl/index.php/...knowledge-base
        Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door tom2008
          Beste,

          Heeft er iemand ervaring met het instellen van de engenius ez hotspot extender op delta wifi.
          hoe moet je de username instellen allen de cijfers of nog @data.nl er achter
          EAP-methode ?
          Authentication?
          Ca cert?
          client cert?
          alvast bedankt
          Hey Tom,

          Bedoel je hiermee je eigen WiFi netwerk of DELTA WiFiSpots?

          Bij DELTA WiFiSpots is het niet mogelijk om het bereik uit te breiden. Dit is een apart gedeelte op het modem, waarbij het niet mogelijk is om dit door te sluizen. Een normale set powerline adapters sluit je namelijk via een internet kabel op je modem aan, waarna hij dit signaal doorstuurt naar het tweede apparaat. Deze geeft het signaal een 'boost' waardoor het bereik groter wordt.

          Tevens is het zo dat het thuisgebruik van WiFiSpots is uitgeschakeld op onze modems. Het netwerk wat je dus nu in je omgeving ziet is bijvoorbeeld van de buurman.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Joeri1991
            Een normale set powerline adapters sluit je namelijk via een internet kabel op je modem aan,
            het gaat hier niet om powerline, maar om het draadloos uitbreiden van het wifi-signaal.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door fred44nl
              het gaat hier niet om powerline, maar om het draadloos uitbreiden van het wifi-signaal.
              Die zin had er inderdaad niet bij gehoeven, de rest van het antwoord was al prima

              Tom2008, wil je op 'Beste antwoord' klikken als je vraag is beantwoord?

              Reageer


              • #8
                joeri het gaat om een deltawifispot.
                En het gaat om een draadloze verbinding.
                het probleem van mij is thuis heb ik gewoon wifi en deltawifihotspot en dat werkt ok.
                maar in ons huisje aan zee waar geen kabel ligt ontvang ik buiten deltawifispot ik zou dit ook graag binnen willen ontvangen daarom zou ik een engenius ez hotspot extender er willen tussen plaatsen.
                dat lukt is zie binnen deltawifispot kan verbinding maken maar krijg geen ip adres terug
                maar volgens u blokkeerd delta dit? of ben ik mis

                ik snap nog iets niet van deze zin.
                Tevens is het zo dat het thuisgebruik van WiFiSpots is uitgeschakeld op onze modems. Het netwerk wat je dus nu in je omgeving ziet is bijvoorbeeld van de buurman.
                kan je hier iets meer uitleg over geven.

                alvast bedankt

                Reageer


                • #9
                  sorry had dit nu pas gelezen zal de volgende keer op beantwoorden klikken

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door tom2008
                    maar in ons huisje aan zee waar geen kabel ligt ontvang ik buiten deltawifispot ik zou dit ook graag binnen willen ontvangen daarom zou ik een engenius ez hotspot extender er willen tussen plaatsen.
                    Dus wat je eigenlijk wilt, is een netwerk van buiten versterker naar binnen? Je kan enkel een eigen netwerk verlengen/versterker, niet dat van een buurman. Of je moet hele goede afspraken hebben met deze buurman. (wachtwoorden etc.) :P

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door TimH
                      Oorspronkelijk gepost door tom2008
                      maar in ons huisje aan zee waar geen kabel ligt ontvang ik buiten deltawifispot ik zou dit ook graag binnen willen ontvangen daarom zou ik een engenius ez hotspot extender er willen tussen plaatsen.
                      Dus wat je eigenlijk wilt, is een netwerk van buiten versterker naar binnen? Je kan enkel een eigen netwerk verlengen/versterker, niet dat van een buurman. Of je moet hele goede afspraken hebben met deze buurman. (wachtwoorden etc.) :P

                      Reageer


                      • #12
                        Nee, zo werkt het niet. Een WiFi-versterker/extender is bedoeld om een netwerk te versterken. Dit kan enkel met een eigen netwerk, niet dat van iemand anders. De DELTA WiFiSpots zijn niet geschikt om te versterken/verlengen/uitbreiden. Dit kan enkel met een eigen netwerk waarvan je de naam en het wachtwoord hebt.

                        Een WiFi-versterker werkt als een trampoline, niet als een vangnet of magneet.

                        Reageer


                        • #13
                          Nu ik de antwoorden nog eens lees ga ik toch twijjfelen, TimH.
                          Het is echt een hotspot extender (inmiddels v4) waarvan geschreven wordt dat deze ook met wifispots werkt van bijvoorbeeld Ziggo. Dan zou deze met de juiste instellingen ook met die van Delta kunnen werken.

                          Reageer


                          • #14
                            Feit blijft toch dat het sterker binnentrekken van een netwerk van de buren de omgekeerde wereld is? Technisch gezien wel mogelijk natuurlijk mits je de wachtwoorden weet. Dit is dan enkel mogelijk voor een eigen netwerk, voor een WiFi Spot van DELTA is dit niet beschikbaar.

                            De username is inderdaad de cijfers met @delta.nl er achter.


                            De situatie blijft:
                            Er is ergens een WiFi Spot aanwezig. De WiFi Spots hebben een vrij lage snelheid van zichzelf. Dit is dus ook op een te grote afstand om fatsoenlijk te kunnen werken. Ik snap dus de gedachte van een versterker. Echter wanneer je een zwak signaal versterkt, blijft het zwak. Daarnaast is het Engenius apparaat best wel een dure aanschaf. Ook al zou het technisch gezien gaan werken, dan nog is het rendement nihil en goed beschouwd zonde van het geld. Ik zou zelf overwegen een kabel aan te laten leggen.

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door TimH
                              Feit blijft toch dat het sterker binnentrekken van een netwerk van de buren de omgekeerde wereld is? Technisch gezien wel mogelijk natuurlijk mits je de wachtwoorden weet. Dit is dan enkel mogelijk voor een eigen netwerk, voor een WiFi Spot van DELTA is dit niet beschikbaar.

                              De username is inderdaad de cijfers met @delta.nl er achter.


                              De situatie blijft:
                              Er is ergens een WiFi Spot aanwezig. De WiFi Spots hebben een vrij lage snelheid van zichzelf. Dit is dus ook op een te grote afstand om fatsoenlijk te kunnen werken. Ik snap dus de gedachte van een versterker. Echter wanneer je een zwak signaal versterkt, blijft het zwak. Daarnaast is het Engenius apparaat best wel een dure aanschaf. Ook al zou het technisch gezien gaan werken, dan nog is het rendement nihil en goed beschouwd zonde van het geld. Ik zou zelf overwegen een kabel aan te laten leggen.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X