Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Brother laserprinter niet zichtbaar op 5g wifi

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Brother laserprinter niet zichtbaar op 5g wifi

    Probeer al even een nieuwe Brother HL-L2340DW laserprinter zichtbaar te krijgen op het 5g netwerk, zonder succes. Wifi instellen op deze printer is op zich al niet simpel maar heb geen idee welke instelling er verkeerd staat. Best vervelend om elke keer als je wil printen van netwerk te veranderen op zowel pc, gsm als tablet. Op dezelfde kamer staat een Epson inkjet die wel op 5g zichtbaar is.

    Wie kan me helpen?

  • #2
    http://support.brother.com/g/b/faqen...aq00002733_002

    Reageer


    • #3
      Brother printer, net als de Epson zijn beide verbonden via het 2.4 GHz netwerk. Epson werkt met alle toestellen, zowel de Windows pc, mac, tablet en gsm. Maar nu komt het rare wat ik helemaal niet begrijp, Brother printer werkt wel op de Windows pc die op het 5 GHz netwerk is aangesloten maar niet op de mac, iPad of iPhone (ook allen op het 5 GHz netwerk).
      Om met de mac, iPad of iPhone te printen moet ik op het toestel overschakelen van 5 naar 2.4 GHz, dan is de Brother plots wel zichtbaar. Om het nog ingewikkelder te maken kan ik via de Apple toestellen wel printen via de Brother app als ik manueel het ip adres van de printer ingeef.

      Reageer


      • #4
        die Brother printer houdt zich niet helemaal aan de Airprint regeltjes van Apple.
        en Epson doet dat wel.
        zelf heb ik een Epson en daarmee kan ik iets printen vanaf een iPad, zonder dat op die iPad iets is ingesteld.
        dat een windows PC op 5 GHz wel iets uit die Brother krijgt, komt waarschijnlijk omdat er niet rechtstreeks geprint wordt, maar via het netwerk. dus vanaf de PC naar de router en vandaar uit naar de printer.

        moderne printers hebben tegenwoordig ook netwerkservices, maken eigen draadloze netwerken, e.d.
        kijk daar es naar en zet daarvan zoveel mogelijk uit

        Reageer


        • #5
          Probleem is intussen opgelost, IPv6 enabled en nu werkt de printer perfect op alle apparaten.
          Dank aan diegene die hielpen

          Reageer


          • #6
            Mooi om te horen dat het probleem is opgelost en bedankt voor het aangeven hoe je het hebt kunnen oplossen.
            A prudent question is one-half of wisdom

            Reageer

            Om te reageren, moet je eerst .

            verwerken...
            X