Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

WiFi 2.4Ghz niet meer beschikbaar

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • WiFi 2.4Ghz niet meer beschikbaar

    Sinds het begin hebben wij 2 WiFi netwerken. Eentje van 2.4 GHz en eentje van 5Ghz. De meeste apparaten maken gebruiken van het 5GHz netwerk en dat werkt ook perfect. Maar sinds vandaag is het 2.4GHz netwerk niet meer beschikbaar waardoor de chromecast ook niet meer werkt.

    Wij hebben een EPC3940AD modem. Ik heb hem ondertussen al verschillende keren de modem herstart, maar het 2.4GHz netwerk komt niet meer terug. In de configuratie op de modem zie ik dat het netwerk ook "enabled" is en dus perfect zichtbaar zou moeten zijn, maar helaas.

    Iemand tips hoe ik dat ik 2.4GHz netwerk terug krijg?

  • #2
    je kunt het modem een keer resetten, door het kleine resetknopje op de achterkant geruime ingedrukt te houden.
    daarna moet je alles wel opnieuw instellen.

    Reageer


    • #3
      Ik heb een reset uitgevoerd, de modem terug geactiveerd, gecheckt of de beide WiFi netwerken enabled zijn en dat lijkt allemaal ok. Maar helaas komt het 2.4GHz er nog steeds niet door en zie ik het niet verschijnen in het lijstje van beschikbare netwerken.

      Reageer


      • #4
        Matthias, heb je echt een reset uitgevoerd, met andere woorden: heb je ook de namen van de netwerken opnieuw moeten instellen? Anders is het modem alleen opnieuw opgestart in plaats van terug naar fabrieksinstellingen.

        Heb je ook op meerdere apparaten gecontroleerd of het 2.4 GHz netwerk niet zichtbaar is?

        Heeft dit netwerk een andere naam dan het 5 GHz netwerk?

        Reageer


        • #5
          Laat het 5 hhz netwerk eens vergeten op het apparaat waar je nu met het 2.4 ghz netwerk verbinding wilt maken.

          Hebben beide netwerken wel verschillende namen?

          Reageer


          • #6
            Nee, die heb ik niet opnieuw moeten instellen. Om een echte reset uit te voeren, hoe lang moet je dan dat reset knopje ingedrukt houden? Ik heb dit gedaan tot alle lichtjes uitgingen (20-30 sec).

            En ik heb inderdaad op verschillende apparaten gecontroleerd of ik het 2.4GHz netwerk zag, maar nergens te vinden helaas. En beide netwerken hebben een andere naam.

            Reageer


            • #7
              Misschien wil een Moderator op afstand een reset geven.

              Ik zou eens een dikke minuut wachten alvorens het modem weer aan te sluiten.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Ptrol
                Misschien wil een Moderator op afstand een reset geven.

                Ik zou eens een dikke minuut wachten alvorens het modem weer aan te sluiten.
                De modem voor een langere tijd uitzetten heeft dus ook niets geholpen...

                Reageer


                • #9
                  Dan maar even op een Moderator wachten of morgen de Klantenservice bellen met de vraag of zij je modem willen resetten op afstand.

                  Reageer


                  • #10
                    je kunt ook een emailtje sturen naar [email protected]

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door MatthiasB
                      Om een echte reset uit te voeren, hoe lang moet je dan dat reset knopje ingedrukt houden? Ik heb dit gedaan tot alle lichtjes uitgingen (20-30 sec).

                      Reageer


                      • #12
                        MatthiasB, ik heb je e-mail met je gegevens ontvangen en heb even gekeken in het modem. Zie niets opmerkelijks. Als je na de reset niets opnieuw hebt moeten instellen, dan is de reset niet goed gegaan. Ik, of 1 van mijn collega's, kan het modem een factory reset geven, maar voor dat ik dat doe wil ik daarvoor even duidelijke toestemming van jou ontvangen. Na jouw akkoord zal het modem een reset ontvangen. Als het goed is moet deze daarna wel opnieuw ingesteld worden.
                        A prudent question is one-half of wisdom

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door MatthijsL
                          MatthiasB, ik heb je e-mail met je gegevens ontvangen en heb even gekeken in het modem. Zie niets opmerkelijks. Als je na de reset niets opnieuw hebt moeten instellen, dan is de reset niet goed gegaan. Ik, of 1 van mijn collega's, kan het modem een factory reset geven, maar voor dat ik dat doe wil ik daarvoor even duidelijke toestemming van jou ontvangen. Na jouw akkoord zal het modem een reset ontvangen. Als het goed is moet deze daarna wel opnieuw ingesteld worden.
                          U mag zeker een factory reset doen in de hoop dat het dan is opgelost.

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door MatthiasB
                            Oorspronkelijk gepost door MatthijsL
                            MatthiasB, ik heb je e-mail met je gegevens ontvangen en heb even gekeken in het modem. Zie niets opmerkelijks. Als je na de reset niets opnieuw hebt moeten instellen, dan is de reset niet goed gegaan. Ik, of 1 van mijn collega's, kan het modem een factory reset geven, maar voor dat ik dat doe wil ik daarvoor even duidelijke toestemming van jou ontvangen. Na jouw akkoord zal het modem een reset ontvangen. Als het goed is moet deze daarna wel opnieuw ingesteld worden.
                            U mag zeker een factory reset doen in de hoop dat het dan is opgelost.
                            Hey MatthiasB, ik zal deze vanavond uitvoeren voor je. Het kan zijn dat je verbinding zo'n 5 tot 10 minuten onderbroken zal worden.

                            Reageer


                            • #15
                              Helaas heeft dit het probleem niet verholpen. In de configuratie van de modem heb ik de beide WiFi netwerken opnieuw moeten instellen (naam veranderen, nieuw wachtwoord invullen) en het 5GHz komt er perfect door, maar het 2.4GHz netwerk is nog steeds onbeschikbaar.

                              Nog tips over wat ik kan proberen?

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X