Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Delta kabellengte (40 centimeter) tussen aansluitpunt en router

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Delta kabellengte (40 centimeter) tussen aansluitpunt en router

    Ik vind dat ik een matige ontvangst WIFI heb op mijn laptop. De situatie is alsvolgt:
    Mijn router staat in de hoek van de kamer op de grond achter een kastje waar de televisie op staat.
    Wellicht voor het signaal niet helemaal optimaal, dus ik wilde de router iets hoger plaatsen. Delta heeft een zwart kabeltje erbij geleverd van ongeveer 40 centimeter. Hier kan ik niet zoveel mee. Een langere kabel is, -als die te koop is, want BCC heeft dat niet, alleen leverbaar via Delta i.v.m signaalsterkte volgens BCC.
    Mijn vraag: moet / kan ik z'n kabel kopen of is een WIFI versterker een betere wellicht goedkopere oplossing.
    Ik hoor graag. MVG Martin

  • #2
    Hoi mheijden,

    We kunnen een iets langer kabeltje leveren, maar ik denk niet dat het erg veel verschil maakt wanneer je het modem iets hoger zet. Een betere optie is om gebruik te maken van een powerline adapter of een extra acces point die ergens anders in de woning geplaatst wordt. Powerline adapters zijn dan het makkelijkste omdat die via het lichtnet werken. Het is niet de goedkopere oplossing, maar wel de betere.
    A prudent question is one-half of wisdom

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door MatthijsL
      Hoi mheijden,

      We kunnen een iets langer kabeltje leveren, maar ik denk niet dat het erg veel verschil maakt wanneer je het modem iets hoger zet. Een betere optie is om gebruik te maken van een powerline adapter of een extra acces point die ergens anders in de woning geplaatst wordt. Powerline adapters zijn dan het makkelijkste omdat die via het lichtnet werken. Het is niet de goedkopere oplossing, maar wel de betere.
      Hoi Matthijs, dank voor jouw reactie. Waar kan ik die "Powerline adapter" het beste aanschaffen ??

      Reageer


      • #4
        Kijk eens hier: https://www.delta.nl/service/internet/wifi-verbeteren

        Reageer


        • #5
          het lijkt me nogal kort door de bocht om meteen met Power Line aan te komen.
          te meer omdat we alleen maar weten, dat het modem/router in de hoek van de kamer staat.
          waar staat de laptop bijvoorbeeld doorgaans ??

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door fred44nl
            het lijkt me nogal kort door de bocht om meteen met Power Line aan te komen.
            te meer omdat we alleen maar weten, dat het modem/router in de hoek van de kamer staat.
            waar staat de laptop bijvoorbeeld doorgaans ??
            Goeiemorgen Fred,
            Mijn laptop (3 maanden oud) staat op een televisiekast, waar geen televisie overigens inzit, op ongeveer 1,50 meter hoog. De afstand naar mijn laptop naar de router is ongeveer 3 / 3,5 meter. Daartussen staat wel een ijzeren pelletkachel van ongeveer 1,50 meter hoog. Ik heb geen idee wat de nieuwe router van Delta aan kan qua afstand of dat de kachel signaal wegtrekt. Ik hoor graag. MVG Martin

            Reageer


            • #7
              en wat gebeurt er als je de laptop even tijdelijk op een andere plaats gebruikt.
              bijv. in de buurt van het modem, op een afstand van enkele meters, zodat er vrijwel direct zicht op het modem is.
              zijn er veel kanalen in gebruik, in jouw omgeving ??
              d.w.z. wonen er veel mensen heel dicht bij, of is de afstand naar andere huizen groter ??

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door fred44nl
                en wat gebeurt er als je de laptop even tijdelijk op een andere plaats gebruikt.
                bijv. in de buurt van het modem, op een afstand van enkele meters, zodat er vrijwel direct zicht op het modem is.
                zijn er veel kanalen in gebruik, in jouw omgeving ??
                d.w.z. wonen er veel mensen heel dicht bij, of is de afstand naar andere huizen groter ??
                Ik heb het idee dat wanneer ik in een rechte lijn voor de televisie zit met de laptop de ontvangst iets beter is.
                Wat betreft de huizen in de omgeving, wij wonen hier met ongeveer 5 dezelfde huizen in een straatje.
                Ik weet niet hoe ik de sterkte kan testen op mijn laptop. Mijn mobiel geeft een percentage aan.

                Reageer


                • #9
                  Dit zou je kunnen doen door in een command prompt (WIN+R > cmd > OK)
                  het onderstaande commando te geven.

                  netsh wlan show interfaces

                  Dan krijg je er een getal uit voor de signaal sterkte in procenten.

                  Bv : Signal : 99%

                  Reageer


                  • #10
                    je kunt ook een programmatje installeren, bijv. Netstumbler
                    dan kun je ook zien welke kanalen gebruikt en welke vrij zijn.

                    http://www.netstumbler.com/downloads/

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Mapje
                      Dit zou je kunnen doen door in een command prompt (WIN+R > cmd > OK)
                      het onderstaande commando te geven.

                      netsh wlan show interfaces

                      Hoi Mapje, ik heb dit geprobeerd maar zie geen getal verschijnen, of kijk ik verkeerd ?

                      Dan krijg je er een getal uit voor de signaal sterkte in procenten.

                      Bv : Signal : 99%

                      Reageer


                      • #12
                        Je moet dan natuurlijk nog wel een keer een Enter geven na het commando.

                        Wat je dan te zien krijgt is het volgende

                        Reageer


                        • #13
                          Om alle Wifi kanalen in de buurt te laten zie zou je het onderstaande
                          commando kunnen geven :

                          netsh wlan show networks mode=bssid

                          En dan natuurlijk weer nog een keer op de ENTER toets drukken.

                          Mocht deze oplossing niet werken dan kun je altijd nog het programmaatje (Netstumbler) van Fred44nl proberen dat zal wat gebruikersvriendelijk zijn.

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door Mapje
                            Je moet dan natuurlijk nog wel een keer een Enter geven na het commando.

                            Wat je dan te zien krijgt is het volgende
                            Beste Mapje, Wat en hoevaak ik dit ook probeer ik krijg dit scherm niet te zien.
                            Moet ik al het andere eerst afsluiten ofzo ??
                            MVG Martin

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door mheijden
                              Oorspronkelijk gepost door Mapje
                              Je moet dan natuurlijk nog wel een keer een Enter geven na het commando.

                              Wat je dan te zien krijgt is het volgende
                              Beste Mapje, Wat en hoevaak ik dit ook probeer ik krijg dit scherm niet te zien.
                              Moet ik al het andere eerst afsluiten ofzo ??
                              MVG Martin
                              Bekijk de tip van fred44nl over netstumbler nog eens, dat werkt waarschijnlijkmakkelijker voor je dan die DOS-opdrachten!

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X