Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Delta WifiSpots icm Huawei P9 Lite

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Delta WifiSpots icm Huawei P9 Lite

    Hallo,

    Gisterenavond geprobeerd om Delta WifiSpots in te stellen op de telefoon van mij en mijn vrouw. Eindelijk gaan we met onze tijd mee.
    Nadat ik eerst mijn wachtwoord heb veranderd op MijnDelta (nog bedankt dat ik dat wachtwoord in een plaintext mailtje achteraf nog krijg, superhandig..... dus), heb netjes de stappen gevolgd op de website.
    Bij de telefoon van mijn vrouw was het zo gepiept.

    Nu die van mij. Een Huawei P9 Lite. Ik denk dat het verschil maakt, want bij het aanleggen van de Wifi verbinding (stap 6 hier https://www.delta.nl/service/interne...-Huawei-Ascend ), heb ik een extra vraag om te beantwoorden. Ik heb een veld "Domein", net boven de in te voeren gebruikersnaam.
    Ik laat het veld leeg, mijn telefoon vind dat best, en volg netjes de stappen.
    Maar verbinding komt er niet.

    Nog wat extra informatie:
    - Pincode ingesteld, patroon ingesteld, lijkt niets uit te maken op mijn telefoon.
    - Niemand is, zover ik weet, ingelogd via Wifi Spots op die moment via mijn gebruikersgegevens.
    - Verder heb ik geen problemen met Wifi.
    - Telefoon is EMUI 5.0 inmiddels, dus de meest recente Android versie.
    - Ook "iets" invullen in het veld domein maakt niets uit.
    - Het is een Huawei, dus alleen de 2.4 band wordt ondersteund.


    Heeft er iemand nog een gouden tip?

  • #2
    Even terug naar stap 5.
    Kan je wel Delta Wifi Networks selecteren?

    Reageer


    • #3
      Dag Rick, ik geloof dat die P9 inderdaad een uitdaging is

      'Vergeet' het netwerk eens en start de telefoon opnieuw op.

      Maak opnieuw verbinding met WifiSpots, maar voordat je de inloggegevens invult, eerst omhoog scrollen naar EAP methode en verander dat in PEAP. (Deze staat bij Huawei standaard op SIM).

      Vervolgens de inloggegevens invullen en opslaan.
      Je kunt het certificaat eventueel later ook nog instellen (als dat lukt is dat wel veiliger).

      Er zijn mensen die meer geluk hadden met de app Wifi Advanced Configuration Editor - mocht het niet lukken dan zou je het daarmee kunnen proberen.

      Ik hoor graag of je hiermee verder komt.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Ptrol
        Even terug naar stap 5.
        Kan je wel Delta Wifi Networks selecteren?
        Ja, dat lukt gewoon.

        Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
        Dag Rick, ik geloof dat die P9 inderdaad een uitdaging is

        'Vergeet' het netwerk eens en start de telefoon opnieuw op.

        Maak opnieuw verbinding met WifiSpots, maar voordat je de inloggegevens invult, eerst omhoog scrollen naar EAP methode en verander dat in PEAP. (Deze staat bij Huawei standaard op SIM).

        Vervolgens de inloggegevens invullen en opslaan.
        Je kunt het certificaat eventueel later ook nog instellen (als dat lukt is dat wel veiliger).

        Er zijn mensen die meer geluk hadden met de app Wifi Advanced Configuration Editor - mocht het niet lukken dan zou je het daarmee kunnen proberen.

        Ik hoor graag of je hiermee verder komt.
        Het was even puzzelen, maar ook met je tips kom ik niet verder.
        De authenticatie stond gelukkig wel goed. Bij mij was dat overigens de standaard methode.

        Ik heb de verbinding opnieuw aangelegd zonder het certicaat, maar hij lijkt hem niet te pakken.
        Heel gek, want ik had in tweede instantie een verkeerde wachtwoord ingevoerd om te zien waar hij strandt, maar dat ziet hij dus gewoon.
        Nu met het goede wachtwoord en zonder certicaat, pakt hij gewoon niet door.
        Hij staat een tijdje op "verbinding maken" en stopt daarna gewoon.

        Vanochtend stond er iets als "toegang tot het netwerk ontzegd", maar daar kom ik al googlened niet al te veel verder op. Maar goed, misschien maar eens bij Ziggo gaan kijken, wellicht dat ik daar nog wat vind.


        Bedankt tot dusver in elk geval voor het meedenken.

        Reageer


        • #5
          Ook al ergens anders geprobeerd?
          Dit i.v.m. https://kbank.delta.nl/SRVS/CGI-BIN/WEBCGI.EXE?St=172,E=0000062572678086915,K=9654,Sxi =12,case=guid({1496C636-FF8D-41D2-B285-7DD16F98B859}),TS=ZeelandnetNL_2016

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Ptrol
            Ook al ergens anders geprobeerd?
            Dit i.v.m. https://kbank.delta.nl/SRVS/CGI-BIN/WEBCGI.EXE?St=172,E=0000062572678086915,K=9654,Sxi =12,case=guid({1496C636-FF8D-41D2-B285-7DD16F98B859}),TS=ZeelandnetNL_2016
            Nee nog niet, maar ik "mag" straks met de kinderen nog Middelburg in, dus ik ga dat sowieso straks nog wel even proberen. Ik had het half al verworpen omdat het op de telefoon van mijn vrouw wel werkt.
            Maar ik snap je idee.
            Ik koppel terug. Bedankt voor het meedenken in elk geval.

            Reageer


            • #7
              Ik zat op de markt op de Delta Wifispots. Apart dat het bij mijn vrouw wel werkte en bij mij niet maar het zij zo.

              Reageer

              Om te reageren, moet je eerst .

              verwerken...
              X