Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

internetverbinding boven valt erg vaak weg

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • internetverbinding boven valt erg vaak weg

    Onlangs is er een monteur bij ons langsgeweest. Hij heeft een nieuw (wifi) netwerk aangelegd, kosten 99 euro. De eindplug zou ervoor moeten zorgen dat onze kinderen ook wifi/ vasteaansluiting in hun kamer moeten hebben. Mijn dochter heeft geen problemen in haar kamer. Mijn zoon speelt Xbox en die is nu bekabeld aan de eindplug. Goed internet zou dus nu mogelijk moeten zijn. Omdat hij online speelt is de verbinding dus belangrijk. Hij speelt Fifa17 en daar is een mogelijkheid om een spelvorm te spelen waarvoor hij moet investeren. Je kan een puntenkaartje kopen, maar ook munten sparen ( dat duurt heel lang) dan kun je met die munten een wedstrijdvorm spelen. De verbinding lijkt ook na de investering van het nieuwe netwerk niet of nauwelijks verbeterd. Het gevolg is dat de verbinding redelijk vaak wegvalt waarmee de betaalde spelvorm direct beeindigt is en je alles kwijt bent. Dit kost dus veel extra als gevolg van de belabberde verbinding wat tot grote frustratie en zelfs verdriet leidt. Afgelopen week heb ik het nieuwe systeem al opnieuw moeten resetten ( er was een lampje gestopt met branden) omdat er helemaal geen verbinding mogelijk was op de xbox. De verbinding doet het nu weer maar het blijft heel slecht, het paasweekend was de verbinding zelfs dramatisch en viel het meerdere keren per dag weg. Ik vraag me dan ook af of die kosten van 99 euro niet voor niets zijn geweest?? Graag hulp! De stekker uit het modem trekken en 20 seconden wachten is de laatste week denk ik wel al tien keer gedaan. Het blijft echt erg slecht de verbinding, ondanks de investering.

  • #2
    wat bedoel je met een eindplug ??
    staat daar een naam of typenummer op ??
    want zo snap ik er niet veel van

    Reageer


    • #3
      De monteur heeft TP link accespoints geinstaleerd. Een ontvanger/verspreider zit vlakbij het modem in het stopcontact en de andere, Het eindpunt ( de eindplug) zit in het stopcontact bij de xbox in zijn kamer. Feit is dat de internetsnelheid in zijn kamer vaak niet goed (genoeg) is waardoor er dus vrij regelmatig een zwak signaal is waarbij de verbinding vaak verbroken wordt met als resultaat dat de onlinespelletjes automatisch verloren gaan/zijn. Na installatie leek het beter te zijn, maar inmiddels lijken we weer terug bij af te zijn, Er is ook een vaste verbinding vanuit de eindplug gelegd naar de Xbox zodat hij niet afhankelijk is van WiFi ( als hij dat sowieso al niet al is). Kan het niet liggen aan het feit dat er nog geen glasvelzelverbinding is?

      Reageer


      • #4
        je bedoelt dus TP-link Powerline, waarbij het internet-signaal via het lichtnet gaat.

        [img]af7bedae-0087-41c4-b63d-abf139061b3c.jpg[/img]

        dat kan in veel gevallen best goed werken, maar soms ook niet.
        en als het niet goed werkt, dan zou men dit moeten corrigeren, of iets dergelijks.

        Reageer


        • #5
          Ja dat lijkt zo te zijn, alleen is die ene zender/ontvanger uit het plaatje zonder stekkerdoos en die van ons heeft allebei een stekkerdoos. En idd zou een utp kabel misschien beter werken, ware het niet dat ik dan een kabel van een meter of 30 door het huis moet leggen of nog een gat in het plafond boren en daar wordt ik in beide gevallen niet heel vrolijk van, zeker ook omdat ik nu al 100 eu heb betaald voor deze oplossing :-(

          Reageer


          • #6
            als een geleverd product of dienst niet goed werkt, dan zou je garantie mogen verwachten
            als er bij gebruik van Power-Line op dezelfde groep b.v. een koelkast staat, dan zou je daarvan bij het inschakelen van de compressor last kunnen hebben.
            daarom is mijn advies altijd: een goeie utp-kabel !!

            Reageer


            • #7
              Hoi blascowitz,

              Heeft alleen je zoon last van een haperende verbinding? En is dat alleen wanneer hij via de Xbox aan het spelen is? De verbinding is iig snelgenoeg om normaal online te moeten kunnen gamen. Daar heb je geen glasvezel voor nodig. Ik zie ook geen verstoring terug op het modem en op wijkniveau. Is er een mogelijkheid om de Xbox, als test, een keer aan te sluiten rechtstreeks bekabeld op het modem om zo uit te kunnen sluiten dat die powerline adapter een probleem is?
              A prudent question is one-half of wisdom

              Reageer

              Om te reageren, moet je eerst .

              verwerken...
              X