Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

5Ghz Wi-Fi stabiliteit problemen

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• 5Ghz Wi-Fi stabiliteit problemen

Beste forumlezers,

Vanaf donderdagavond hebben we hier last van 5G Wi-Fi. Na een onverwachte reset van de modem, is de internetsnelheid van onze Wi-Fi niet meer stabiel. Het verschuift telkens tussen de 10 Mbps tot 70 Mbps. Mijn pakket zou 300+ Mbps moeten verzorgen. Had hier nog nooit last van, en eenmaal thuis had ik altijd al makkelijk 250 Mbps met de iPhone. Mijn laptop heeft een dual-band netwerk kaart ingebouwd, en had snelheden van 25 MB/s. Nu is het onstabiel en haal ik amper 5 MB/s.

Ik download en stream veel content. Iedereen heeft wel zijn ding in huis. De ene kijkt graag hoge kwaliteit Netflix, de ander download graag videospelletjes op de computer en wilt ongerust online gamen terwijl de volgende ongerust muziek wilt streamen. Hier hebben ze allemaal Wi-Fi voor nodig. 5G moet en zal dus goed moeten werken om dit mogelijk te maken.

Vanaf donderdagavond is dit allemaal niet meer mogelijk. We mogen al blij zijn dat de internetsnelheid met UTP-kabel wel hoog blijft (350+ Mbps). Alleen iedereen voorzien van een UTP-kabel is gewoonweg onmogelijk voor ons. Wi-Fi is hoe het tegenwoordig gaat.
    Heb al eerder overwogen om een beter router te kopen met 3200 Mbps mogelijkheden, maar dit wil ik pas doen als het echt niet meer werkt. De modem heeft al vaker zijn mankementen vertoont. Zo heeft 2.4Ghz nooit gewerkt. Daarom staat het ook een tijdje uit bij ons.

Met Powerline-adapter haalde de computer eerst 5Mb/s downloadsnelheid, maar nu is dit 2Mb/s. 5 MB/s is normaal voor onze powerline-adapter, omdat het maar 100 Mbps ondersteunt en dit splits tussen twee poorten. Het brengt de gevoel naar voren dat er iets mis is met de modem. Heb hem al meermaals gereset, maar niets werkt. Vandaag had ik gebeld met de klantenservice, maar meneer aan de telefoon kon niets vinden. Hij zou ICT-afdeling vragen voor meer hulp. Zij zouden me later op de dag terugbellen. Helaas, niets meer gehoord van de klantenservice. Ik vind dat dit niet kan, internet hoort het te doen. Hopelijk hebben jullie wat meer kennis en kunnen jullie me op weg helpen.

wellicht kan een moderator dit oppikken en van afstand in jouw modem kijken, of er iets niet klopt.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door fred44nl
      wellicht kan een moderator dit oppikken en van afstand in jouw modem kijken, of er iets niet klopt.
      Daar hoop ik ook op.
      Mogelijk dat dit morgen gebeurd uiteraard

Reageer

Oorspronkelijk gepost door deurces
        Oorspronkelijk gepost door fred44nl
        Daar hoop ik ook op.
        Mogelijk dat dit morgen gebeurd uiteraard
        Of de klantenservice bellen, die vandaag open zijn van 9-13.

Reageer

Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

Reageer

Heb je al contact gehad met Caroline, deurces?

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
            X