Hallo,
We hadden tot vorige week probleemloos internet en wifi via Zeelandnet met
de standaard modem EPC3925 in combinatie met een TP Link router TL-WR941ND v5.
Na ingebruikname van 2 nieuwe smartphones (Samsung Galaxy J3) valt (alleen op deze toestellen)
de wifi verbinding regelmatig weg.
Daarnaast hebben we nog 2 smartphones en 3 tablets op de wifi; deze hebben allemaal geen wifi problemen.
Het verbindingsprobleem treedt dus puur en alleen op bij de nieuwe Samsung toestellen.
1 advies was om een extra router te plaatsen, i.v.m. een mogelijk capaciteitsprobleem.
Een ander stelt voor om juist de extra router te verwijderen en het modem weer in gebruik te nemen als router....
Soms blijft de toestellen hangen, herkennen het netwerk wel, maar worden niet verbonden.
Soms geven ze ook de melding "verificatiefout".
Het is niet altijd op beide toestellen tegelijk. Soms heeft de ene wel verbinding en de ander niet.
Mijn gevoel zegt dat dit ligt aan het aan- en afmelden van de nieuwe toestellen bij ons netwerk.
Hebben jullie enig idee waar dit aan kan liggen ?
Graag advies.
Groeten Frannie
We hadden tot vorige week probleemloos internet en wifi via Zeelandnet met
de standaard modem EPC3925 in combinatie met een TP Link router TL-WR941ND v5.
Na ingebruikname van 2 nieuwe smartphones (Samsung Galaxy J3) valt (alleen op deze toestellen)
de wifi verbinding regelmatig weg.
Daarnaast hebben we nog 2 smartphones en 3 tablets op de wifi; deze hebben allemaal geen wifi problemen.
Het verbindingsprobleem treedt dus puur en alleen op bij de nieuwe Samsung toestellen.
1 advies was om een extra router te plaatsen, i.v.m. een mogelijk capaciteitsprobleem.
Een ander stelt voor om juist de extra router te verwijderen en het modem weer in gebruik te nemen als router....
Soms blijft de toestellen hangen, herkennen het netwerk wel, maar worden niet verbonden.
Soms geven ze ook de melding "verificatiefout".
Het is niet altijd op beide toestellen tegelijk. Soms heeft de ene wel verbinding en de ander niet.
Mijn gevoel zegt dat dit ligt aan het aan- en afmelden van de nieuwe toestellen bij ons netwerk.
Hebben jullie enig idee waar dit aan kan liggen ?
Graag advies.
Groeten Frannie
Reageer