Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Last van WIFI hotspots

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Last van WIFI hotspots

    De laatste tijd zie ik heel vaak mijn eigen wifi er uit vliegen. dus mijn thuis wifi en ik heb geen internet van delta. nu ben ik wel een beetje thuis in internet wifi etc. etc. (het is mijn vak) en ik zie steeds meer wifi spots in mijn omgeving verschijnen. op het moment heb ik bijna geen vrij kanaal meer over, en daar komt bij dat ik de wifi spots van kanaal zie wisselen(waarschijnlijk ingesteld op wissel auto van kanaal). dit heeft als resultaat dat mijn wifi kanaal over bezet begint te worden van kanaal wisselen heeft geen zin want delta hobbelt je wel achter na. ik ben hier een beetje zat van en vraag delta ook langs deze weg hun instellingen bij nieuwe modems beter te maken voor hotspots. als ik er echt zat van ben weet ik genoeg mogelijkheden om het de hotspots lastig te maken. dit lijkt mij allemaal niet de bedoeling dus delta stel die dingen beter in zodat niet delta gebruikers geen gedoe met hun eigen wifi krijgen ....

  • #2
    Doggie,

    Welkom op het forum, allereerst even t.a.v je spierballentaal over het lastig maken van de hotspots: weinig indrukwekkend, nergens voor nodig...

    Nu t.a.v je probleem: hotspots gebruiken autochannel zoals nagenoeg iedere wifizender, tenzij handmatig vastgezet.
    Gezien de enorme vervuiling op de 2.4 ghz band is dit ook redelijk noodzakelijk om nog een beetje verbinding te hebben.
    Feit dat jouw thuisverbinding weggedrukt zou worden door een hotspot in een andere woning zou er in ieder geval op kunnen wijzen dat de plaatsing van je apparatuur niet ideaal is of je apparatuur geen sterk genoeg signaal afgeeft.

    Op de 5 ghz band zou je sowieso geen last moeten hebben.
    Via de onderstaande link nog wat info om je wifi thuis optimaal in te richten, deels gericht op onze modems maar wellicht heb je er wat aan:

    https://www.delta.nl/service/internet/wifi-verbeteren

    Reageer


    • #3
      [img]6593a8e6-610c-4398-be7f-aeec85bda3fc.jpg[/img]

      Reageer


      • #4
        Ik had altijd begrepen dat je geen overlappend kanaal mocht hebben ?
        en dat je beter op het zelfde kanaal als je buurman kon zitten ipv een appart kanaal
        De beste kanalen zouden zijn 1 - 6 - 11
        Dus vraag me af waarom je op een apart kanaal wil ? is het niet zo dat je teveel overlappende kanalen heb.

        Reageer


        • #5
          De grootste vervuilers op de 2,4 GHz zijn de hotspots zelf, deze staan 80% (of meer) van de tijd niets te doen,
          dus nodeloos signalen te genereren op de 2,4 GHz! In theorie heeft dus iedere Delta WiFi gebruiker hierdoor een 2 x zo groot gebruik van de 2,4 GHz dan nodig is. Gelukkig kun je er voor kiezen deze uit te schakelen, wat ik dan ook als advies zou willen geven aan iedereen die last heeft met z'n WiFi. Leuk hoor die hotspots, voor andere gebruikers dan maar,..

          Reageer


          • #6

            Reageer


            • #7
              Is bekend Jeroen, hoewel er geen sprake is van meeliften, er is wel degelijk een tweede WiFi signaal aanwezig op hetzelfde kanaal als dat van de gebruiker, er kunnen dus dezelfde problemen ontstaan als wanneer ik met m'n buurman op hetzelfde kanaal ga zitten. Als de zender idle opereert zal het inderdaad wel meevallen. Maar op het moment dat je zelf geen belang hebt bij een WiFi spot kun je het dus beter uitschakelen. Het is zo geregeld dat je dan zelf nergens meer gebruik maken van een WiFi spot, dat kan voor sommigen een nadeel zijn. Maar aangezien je er, door de beperkte betrouwbaarheid (zeker in de landelijke gebieden) toch beter geen gebruik van kan maken, vervalt dit nadeel. Dus blijf ik bij de stelling dat de WiFi spots zelf de grootste vervuilers zijn van de 2,4GHz netwerkruimte doordat het gebruik m.n. in de landelijke gebieden problematisch is staat dus zeker in Zeeland meer dan de helft van de WiFi spots nodeloos energie in de ether te slingeren,..

              Reageer


              • #8
                Radioloo,

                Als je de hotspots van DELTA vergelijkt met reguliere hotspots in de openbare ruimte, heb je een punt.

                De wifi spots die wij gebruiken zijn echter eerder gericht op visite bij onze klanten, op die manier hoef je niet al je vrienden/familie/kennissen je wpa key te geven.
                Daarnaast hoeven zij geen honderdduizend netwerken op te slaan op hun device.

                Persoonlijk vind ik het ideaal dat ik bij nagenoeg al mijn familie en vrienden direct wifi heb, scheelt toch weer knap in mijn databundel

                Reageer


                • #9

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Marco
                    Doggie,

                    Welkom op het forum, allereerst even t.a.v je spierballentaal over het lastig maken van de hotspots: weinig indrukwekkend, nergens voor nodig...

                    Nu t.a.v je probleem: hotspots gebruiken autochannel zoals nagenoeg iedere wifizender, tenzij handmatig vastgezet.
                    Gezien de enorme vervuiling op de 2.4 ghz band is dit ook redelijk noodzakelijk om nog een beetje verbinding te hebben.
                    Feit dat jouw thuisverbinding weggedrukt zou worden door een hotspot in een andere woning zou er in ieder geval op kunnen wijzen dat de plaatsing van je apparatuur niet ideaal is of je apparatuur geen sterk genoeg signaal afgeeft.

                    Op de 5 ghz band zou je sowieso geen last moeten hebben.
                    Via de onderstaande link nog wat info om je wifi thuis optimaal in te richten, deels gericht op onze modems maar wellicht heb je er wat aan:

                    https://www.delta.nl/service/internet/wifi-verbeteren

                    Reageer


                    • #11
                      Doggie,

                      Waar jij leest dat ik neerbuigend ben is me even onduidelijk, ik geef slechts wat voor de hand liggende oorzaken die mogelijk je probleem op kunnen lossen, ik lees in je reactie dat je hier niet voor openstaat, en dat is prima.

                      Overigens gaat het opkrikken van het zendvermogen van je router je weinig winst opleveren, hooguit een overhitte chipset en mogelijk wat scheve blikken van je buren, wifi is immers tweerichting en zendvermogen op je laptop/tablet/phone opkrikken gaat hem niet worden.
                      Maar ik ga er van uit dat je dat zelf ook weet.

                      Ik denk dat we hier maar bij moeten laten.

                      Reageer


                      • #12
                        Beste Marco,

                        Wifi is inderdaad 2 richting verkeer van data niet van zendvermogen. Als ik meer zendvermogen ga gebruiken doe ik dat niet met de bestaande router, ik koop er wel 1 in china dan. Ja ik weet het is verboden maar als het zo blijft gaan heb ik die boete daar best voor over. Jammer dat de klacht niet serieus genomen word en dit aan het verzanden is in een welles nietes spelletje. Doet mij denken aan een situatie in 2003 toen veel mensen een eigen router achter het zeelandnet modem hingen en dat die ineens massaal uit begonnen te vallen. Antwoord van helpdesk van zeelandnet was toen "dan moet een router kopen van ons dan heeft u er geen last van" Jullie verkochten toen standaard netgear. Na dat ik toen diverse fabrikanten van andere merken heb uitgenodigd bij mij thuis en die jullie netwerk hebben onderzocht bleek dat bij alle routers die niet door jullie geleverd werden de ripe tabellen vol liepen waar door deze vast liepen. Na een paar boze brieven van diversen fabrikanten aan zeelandnet werd het netwerk aangepast en goh ineens niemand meer ergens last van. Jammer dat kennelijk die mentaliteit nog steeds heerst bij zeelandnet. Maar goed binnenkort is de monopolie positie op de kabel voorbij en zal er een mentaliteit verandering moeten komen. Nogmaals jammer dat een klacht niet serieus geworden word als iemand eens een beetje kritisch kan schrijven naar jullie. Voor nu denk ik maar beter discussie gesloten en ik trek mijn plan wel.

                        Oorspronkelijk gepost door Marco
                        Doggie,

                        Waar jij leest dat ik neerbuigend ben is me even onduidelijk, ik geef slechts wat voor de hand liggende oorzaken die mogelijk je probleem op kunnen lossen, ik lees in je reactie dat je hier niet voor openstaat, en dat is prima.

                        Overigens gaat het opkrikken van het zendvermogen van je router je weinig winst opleveren, hooguit een overhitte chipset en mogelijk wat scheve blikken van je buren, wifi is immers tweerichting en zendvermogen op je laptop/tablet/phone opkrikken gaat hem niet worden.
                        Maar ik ga er van uit dat je dat zelf ook weet.

                        Ik denk dat we hier maar bij moeten laten.

                        Reageer

                        Om te reageren, moet je eerst .

                        verwerken...
                        X