Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Downloadsnelheid Laptop versus iPad

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Downloadsnelheid Laptop versus iPad

    Beste,

    Vandaag is het premium pakket ingegaan, ik denk lekker sneller internet, en ja hoor via Speedtest op de iPad 150Mbps.
    Eens testen op mijn laptop van 3 jaar oud (ASUS, 8Gb RAM, Win 10, 240G SSD) en hij geeft niet meer aan zo'n 53 Mbps.
    Wederom beide getest en ongeveer het zelfde resultaat.
    Nu ben ik niet zo'n deskundige, maar ligt dit misschien aan de Netwerkwerk kaart van de Laptop?
    Kan ik op de een of andere manier ook dezelfde downloadsnelheid verkrijgen op de Laptop als op de iPad?
    Zo ja, hoe dan en waar in te stellen?

    Vast bedankt

  • #2
    Heb je het over bekabelde of draadloze netwerkverbinding?
    Bij draadloos uitgevoerd vanaf dezelfde plek?
    Heb je test steeds uitgevoerd met maar 1 apparaat aangesloten?

    De Internet snelheid van je Ipad is conform je abonnement.

    Weke Asus heb je zodat we in beeld kunnen brengen welke netwerkkaart er in zit?
    Heeft deze de nieuwste drivers en werden er tegelijkertijd geen andere toepassingen op de laptop gedraaid?

    Reageer


    • #3
      Hallo,
      Ik heb het hier over draadloze netwerkverbinding, laptop en iPad direct naast elkaar op tafel.
      Op zowel verschillende plaatsen beneden is ongeveer de verhouding iPad 3 x sneller.

      De internet snelheid op de iPad is inderdaad comform het Premium pakket
      Ik heb een ASUS met zover ik kan terug traceren een Qualcomm Atheros AR9485 kaart
      De laptop is nu 3 jaar oud met Windows 10, ik heb geen verdere update van de Driver gedaan.
      Volgens mij zou deze gegevens op internet 300Mbps moeten halen.

      Vast bedankt

      Michel

      Reageer


      • #4
        Mtd, dat hangt helemaal af van hoe alles is ingesteld. Lees hier een langer verhaal over kanaalbreedtes enzovoort.

        Als je een wifi-adapter zou gebruiken die WiFi-ac ondersteunt denk ik dat je een hogere snelheid kunt halen.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Mtd
          Beste,

          Vandaag is het premium pakket ingegaan, ik denk lekker sneller internet, en ja hoor via Speedtest op de iPad 150Mbps.
          Eens testen op mijn laptop van 3 jaar oud (ASUS, 8Gb RAM, Win 10, 240G SSD) en hij geeft niet meer aan zo'n 53 Mbps.
          Wederom beide getest en ongeveer het zelfde resultaat.
          Nu ben ik niet zo'n deskundige, maar ligt dit misschien aan de Netwerkwerk kaart van de Laptop?
          Kan ik op de een of andere manier ook dezelfde downloadsnelheid verkrijgen op de Laptop als op de iPad?
          Zo ja, hoe dan en waar in te stellen?

          Vast bedankt
          Hoi Michel,

          Ik heb zelf een Asus laptop van ongeveer dezelfde leeftijd, en die had hetzelfde probleem. En de Qualcomm Atheros AR9485 ondersteunt inderdaad geen 802.11ac.

          Het goeie nieuws is, dat het meestal mogelijk is om de WiFi kaart in de laptop te (laten) vervangen door een andere.

          Ik heb zelf deze WiFi kaart in m'n laptop gemonteerd en haal nu moeiteloos 150mbps draadloos.

          Reageer


          • #6
            Heren Frans en Goeroe,

            Dank u wel voor de toelichting, ik zal me er eens in verdiepen en kijken of het de moeite waard is.

            Bedankt voor jullie support

            Michel

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Frans


              Het goeie nieuws is, dat het meestal mogelijk is om de WiFi kaart in de laptop te (laten) vervangen door een andere.

              Ik heb zelf deze WiFi kaart in m'n laptop gemonteerd en haal nu moeiteloos 150mbps draadloos.
              Goeie tip Frans
              Heb hetzelfde gedaan in mijn Asus en werkt als een tierelier!
              Groet
              Rinus
              [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

              Reageer

              Om te reageren, moet je eerst .

              verwerken...
              X