Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

volgende probleem (pje) snelheid netwerk

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • volgende probleem (pje) snelheid netwerk

    Goedemorgen,
    Kan iemand mij zeggen wat er verkeerd kan zijn met mijn snelheid van het internet?
    Mijn modem zit in de huiskamer en mijn router ligt ernaast.
    Ik kan kiezen uit twee netwerken die uit het modem van delta zelf of van de router. Nu is de snelheid van het router vele malen sneller dan het modem. Ik meet met router iets van 35 mbps wirelesse allemaal en met het modem kom ik nog niet boven de 10Mbps ook zit mijn upload snelheid hoger dan mijn download. Ook zou ik twee verschillende netwerken van het moeten zien nl. die van 2.5 Mhrz of die van 5 Mhrz. die van 5 zie ik niet bij de verbindingen staan. Staat er iets verkeerds in mijn modem. Tot nu toe heb ik geprobeerd te resetten en ander kanaal geprobeerd, maar dat wil niet helpen. Graag jullie advies

  • #2
    voer om te beginnen eerst snelheidstesten uit via een ethernet kabel.
    als dan de snelheid goed, is, dan ligt het niet aan internet, maar aan het lokale draadloze netwerk.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door fred44nl
      voer om te beginnen eerst snelheidstesten uit via een ethernet kabel.
      als dan de snelheid goed, is, dan ligt het niet aan internet, maar aan het lokale draadloze netwerk.
      Sorry had ik erbij moeten zetten bekabeld kom ik op 151Mbps dus dat is perfect, maar de wifi die het modem doorgeeft is nog geen 10Mbps. En volgens mij moet dat hoger kunnen toch?
      Bedankt voor uw reactie

      Reageer


      • #4
        als het modem en de aparte router min of meer naast elkaar liggen, dan zou je es kunnen beginnen om de aparte router los te koppelen en uit te schakelen.
        dan heb je in ieder geval minder kanalen op 2,4 GHz in gebruik.

        Reageer


        • #5
          Geef de Zeelandnet router/modem op 5GHz eens een andere naam, dan weet je zeker dat je op 5GHz kan testen.
          Hier haal ik op 5 GHz wel de 150MB maar op 2,4 GHz vaak niet eens de helft...........

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door r0n
            Geef de Zeelandnet router/modem op 5GHz eens een andere naam, dan weet je zeker dat je op 5GHz kan testen.
            Hier haal ik op 5 GHz wel de 150MB maar op 2,4 GHz vaak niet eens de helft...........
            die heeft ook een andere naam, maar niet te zien de 5Ghz

            Reageer


            • #7
              Heeft je apparaat wel een 5 GHz mogelijkheid?

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door r0n
                Heeft je apparaat wel een 5 GHz mogelijkheid?
                Ik zal eerlijk zijn, maar heb geen idee. laptop moet dat toch wel kunnen neem ik aan?

                Reageer


                • #9

                  Reageer


                  • #10
                    Aspire E15 E5-571-38s4

                    Reageer


                    • #11
                      deze laptop heeft volgens https://tweakers.net/pricewatch/4045...specificaties/
                      geen ondersteuning voor 5 GHz draadloos internet

                      Reageer


                      • #12
                        Volgens tweakers heeft deze dus geen 5 GHz ondersteuning ............

                        Fred, je was me 1 minuut voor

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door r0n
                          Volgens tweakers heeft deze dus geen 5 GHz ondersteuning ............

                          Fred, je was me 1 minuut voor
                          Zojuist was hier iemand en die zag in ieder geval wel het netwerk van die 5Ghz op zijn telefoon. Dus dat is wel in orde, maar ik blijf met probleem zitten dat de snelheid heel laag is van het modem. Ik weet niet wat het normaal moet zijn?

                          Reageer


                          • #14
                            In het ideale geval, dat geen van de buren in de buurt van hetzelfde kanaal zitten, is in theorie 150Mb mogelijk.
                            De praktijk is, dat je blij mag zijn met de helft, tenzij je in de polder woont.

                            Reageer


                            • #15

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X