Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Parent control mogelijk op nieuwe WiFi modem

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Parent control mogelijk op nieuwe WiFi modem

    Ik heb net een nieuw modem van ZeelandNet gekregen: technicolor EPC3940AD.
    Op mijn oude losse modem heb ik Access control ingeschakeld zodat bij de kinderen de internet uit gaat nachts. Op dit modem zie ik die mogelijkheid niet in het menu. Is dit toch mogelijk?

  • #2
    heb ook even in het modem gekeken, en zie het ook niet.
    dus zullen we er van uit moeten gaan, dat deze functie ontbreekt.

    Reageer


    • #3
      Dit komt van hun Website: Consumer-friendly features like Wireless Protected Setup (WPS) and user-configured Parental Control can protect the home network from unwelcome intruders and family members from access to undesirable websites.
      http://www.technicolor.com/en/soluti...teways/epc3940 (ik neem aan dat Patent hierboven Parent moet zijn)

      Reageer


      • #4
        Zeelandnet / Delta stelt geen modems met de volledige software ter beschikking.
        daarom ontbreken er meerdere functies, zoals bijv. Parent Control.

        Reageer


        • #5
          Thanks, wist ik niet.

          Reageer


          • #6
            Dat is niet slim van ZeelandNet. Op zich heel goed bereik in huis, maar zonder de Access control is dit modem lastig voor ons. Ik heb bv vaste ip-adressen toegewezen aan xbmc en aan printer. Dit voorkwam veel problemen met afstandsbediening enz. Daarnaast de internet van de kinderen blokkeren snachts leverde beter uitgeslapen kinderen op. Dit heb ik dus nodig. De WiFi router ernaast blijft dus helaas nodig..... gemiste kans van ZeelandNet.

            Zou er ooit een upgrade van de software komen?

            Reageer


            • #7
              vaste ip-adressen kun je in de dhcp server van het modem reserveren.
              daardoor hebben ze altijd hetzelfde ip-adres, wat inderdaad handig kan zijn.

              of er ooit een software-update komt is niet zo belangrijk, want dat heeft zelden invloed op de beschikbare functies.
              maar die kinderen worden vanzelf ouder en kunnen op een bepaald moment echt niet meer zonder internet, ook niet 's nachts

              Reageer


              • #8
                De vaste IP-adressen ga ik proberen te reserveren, in mijn WiFi router was het erg eenvoudig. Dit moet wel lukken. Bedankt voor te tip.

                Kinderen denken inderdaad ook snachts niet zonder WiFi te kunnen, maar om te slapen heb je geen WiFi nodig. En de email van de andere kant van de wereld komt natuurlijk snachts maar kan ook smorgens beantwoord worden. Dit moeten ze leren. Internet selectief afsluiten snachts leverde ook betere schoolresultaten op.....
                Dit kan niet op het nieuwe modem, trek je de draad eruit of zet je hem uit dan hebben we ook geen telefoon....
                Acces control zat wel in de standaardsoftware van het modem. Dit er uitlaten heeft misschien iets geld bespaard voor ZeelandNet, een andere reden kan ik niet bedenken. Jammer nu moet er (onnodig) een router extra aan staan, ook zonde van de energie.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door fred44nl
                  Zeelandnet / Delta stelt geen modems met de volledige software ter beschikking.
                  daarom ontbreken er meerdere functies, zoals bijv. Parent Control.
                  We missen heel veel functie's in het modem wel jammer die zijn er wel maar gewoon uitgeschakeld door zeelandnet
                  mijn zus zit in het ziggo gebied die heeft ook zelfde modem daar zijn alle functie's beschikbaar.

                  Ik weet dat bewust is gedaan om bepaalde redenen dat is ook x keer gezegd op het forum kon het niet zo gauw terug vinden.

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door TheoT
                    De vaste IP-adressen ga ik proberen te reserveren, in mijn WiFi router was het erg eenvoudig. Dit moet wel lukken. Bedankt voor te tip.

                    Kinderen denken inderdaad ook snachts niet zonder WiFi te kunnen, maar om te slapen heb je geen WiFi nodig. En de email van de andere kant van de wereld komt natuurlijk snachts maar kan ook smorgens beantwoord worden. Dit moeten ze leren. Internet selectief afsluiten snachts leverde ook betere schoolresultaten op.....
                    Dit kan niet op het nieuwe modem, trek je de draad eruit of zet je hem uit dan hebben we ook geen telefoon....
                    Acces control zat wel in de standaardsoftware van het modem. Dit er uitlaten heeft misschien iets geld bespaard voor ZeelandNet, een andere reden kan ik niet bedenken. Jammer nu moet er (onnodig) een router extra aan staan, ook zonde van de energie.
                    Je kunt ze ook gewoon opvoeden.
                    Schijnbaar is dat niet gelukt.

                    Reageer


                    • #11
                      Adje, vanwege dit soort reacties post ik bijna nooit in een forum. Als je dit grappig bedoeld is het mislukt. Is het serieus dan heb je blijkbaar geen kinderen in de puberleeftijd.
                      Maar ook voor jou een gelukkig nieuwjaar gewenst.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door TheoT
                        Adje, vanwege dit soort reacties post ik bijna nooit in een forum. Als je dit grappig bedoeld is het mislukt. Is het serieus dan heb je blijkbaar geen kinderen in de puberleeftijd.
                        Maar ook voor jou een gelukkig nieuwjaar gewenst.
                        Jij ook een gelukkig nieuwjaar.
                        Ik heb dezelfde tijd meegemaakt met pubers...ook een verslaving aan internet.
                        Dus wat dat betreft weet ik waarover ik praat.
                        En dit was niet als grap bedoelt, maar serieus.
                        Als je dit nooit wil horen moet je zoiets niet op een forum zetten.
                        Maar de stekker eruit is nog steeds het beste...dan maar even zonder...of zijn we zelf ook verslaafd?

                        Reageer


                        • #13
                          ik vraag me steeds opnieuw af, waarom discussies kennelijk onvriendelijk moeten worden.
                          we zijn allemaal gewone mensen en als we willen, dan kunnen we ook gewoon met elkaar omgaan.
                          maar helaas lukt dat niet altijd.
                          desondanks de allerbeste wensen

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door fred44nl
                            ik vraag me steeds opnieuw af, waarom discussies kennelijk onvriendelijk moeten worden.
                            we zijn allemaal gewone mensen en als we willen, dan kunnen we ook gewoon met elkaar omgaan.
                            maar helaas lukt dat niet altijd.
                            desondanks de allerbeste wensen
                            Jij ook de allerbeste wensen Fred.
                            En het is helemaal niet onvriendelijk bedoelt.
                            Maar als je zelf iets kunt veranderen moet je de schuld niet bij een ander leggen.
                            Vandaar mijn antwoord op Theo T

                            Reageer


                            • #15

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X