Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Face time binnenshuis

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Face time binnenshuis

    Hallo,
    Ik heb een probleem met Face timen binnenshuis dat als ik degene oproep mij wel hoort maar ik hen slechts 3 seconden.
    Probeer ik het naar een andere, binnenshuis IPad dan is dit precies hetzelfde.
    Probeer iemands anders het ook zo dan hoor ik hem/haar wel maar zei mij ook maar eventjes.

    Als ik naar buiten, iemand anders buitenshuis face time dan ondervind ik met niemand problemen, het blijft echt binnenshuis.
    Ook al zetten we brallen iPads even hardware matig uit /resetten, dan blijft het probleem bestaan.

    Ligt dit misschien aan de modem/router?
    Ik weet even geen raad meer, maar dat het binnenshuis is, is 100% zekers,

    Alvast bedankt

  • #2
    Welkom op het forum mtd

    Heb je een wifi-modem; en heb je daarnaast nog een eigen router in gebruik?
    Kun je in je modem eens de (IPv4) SPI firewall uitzetten?

    Reageer


    • #3
      Beste GoeRoe,

      Ik heb hier enkel het gecombineerde modem/router van Zeelandnet.
      Om ook boven een WiFi signaal te ontvangen gebruik ik hiernaast nog een Devolo starterkit systeem.
      Beneden een master waarachter een stekkerdoos met hierin de voedingen van de gecombineerde modem/router en een NAS drive, boven 1e en 2e verdieping een Devolo slave unit.
      Is het dan geen risico als de firewall wordt uitgezet?
      Ik zie uw reactie tegemoet,

      M.vr.gr.

      Michel

      Reageer


      • #4
        Hoi Mtd, welkom op het forum.

        Simpel vraagje; heb je binnenshuis ook problemen met andere streaming diensten of bijvoorbeeld Skype? En bedoel je als je buiten bent dat je verbinding maakt met 4G/3G?

        Reageer


        • #5
          Hoi Tim,

          Nee, niet echt, Skypen doen we niet, maar deze ochtend alles even ge-reset; Ipad's / Modem-Router / opnieuw WiFi aan/uit gezet, en van de 4 keer ging het 2 keer goed, het is net of je wel op de achtergrond het geluid zachtjes hoor of het ruis, het is hetzelfde bij twee andere iPad's in huis, naar buiten toe geen problemen.
          Ik maak naast het Zeelandnet Modem/Router ook gebruik van een Devolo WiFi extender, misschien hierdoor??

          Zie je reactie tegemoet,

          Michel

          Reageer


          • #6
            www.DELTA.nl/WiFi voor een handleiding en instructiefilmpje waarin het verschil tussen deze twee bandbreedtes wordt uitgelegd.

            Reageer


            • #7
              Hallo Michel,

              We zijn inmiddels een aantal dagen verder. Is het nog gelukt met de tips van Tim?

              Reageer

              Om te reageren, moet je eerst .

              verwerken...
              X