Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Wel wifi, geen ethernet

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Wel wifi, geen ethernet

Zeelandnet modem (Cisco 3940) in bridge mode ingesteld.
    Daarachter zit een router, Netgear R7800.
    Wifi via router werkt prima.
    Ethernet via router maakt wel verbinding met router maar niet met internet. Er wordt, via DHCP, ook een ip-adres toegekend dat begint met 169. Dit valt niet in de range van de router.
    Van alles geprobeerd, handmatig instellen, alles diverse keren opnieuw opstarten etc.
    Wie kan mij helpen.

zit je router wel in poort 1 van het modem?
    Probeer anders even zonder router met een kabel in poort 1.
    Heb je dan wel internet dan zit het probleem in de router.

Reageer

Router zit in poort 1 van modem.
      Wifi via router geeft prima internet verbinding.
      Ethernet kabels in router krijgen geen internet verbinding.

Reageer

Dan zit het toch in je router.
        Misschien opnieuw instellen.

Reageer

Kan het zijn dat je de utp in wan poort van je netgear hebt gestoken ipv een van de 4 lanpoorten?
          Een 169.254.x.x adres is een automatisch configuratie adres dat je computer zelf aan je netwerkkaart geeft als hij geen response krijgt.

Reageer

er wordt een ip-adres toegekend dat begint met 169.
            dat ip-adres neemt de netwerkkaart aan, als er geen ip-adres gekregen wordt van een dhcp-server.
            het modem staat in bridge, dus daar zit geen dhcp server meer in.
            dan moet de router dus voor dhcp zorgen en dat doet ie dus kennelijk niet.
            de oplossing is dan de router resetten naar de fabrieksinstellingen.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Marco
              Kan het zijn dat je de utp in wan poort van je netgear hebt gestoken ipv een van de 4 lanpoorten?
              als de netgear als router, incl. dhcp moet werken, dan behoort het inkomende signaal wel degelijk in de wan-poort te zitten.
              als je daarvoor een lan-poort gebruikt, dan ga je om de router heen en heb je niks.
              zoals hier kennelijk het geval is.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door fred44nl
                als de netgear als router, incl. dhcp moet werken, dan behoort het inkomende signaal wel degelijk in de wan-poort te zitten.
                als je daarvoor een lan-poort gebruikt, dan ga je om de router heen en heb je niks.
                zoals hier kennelijk het geval is.
                Alle suggesties geprobeerd, zonder succes. Inkomend signaal moet idd in WAN poort zitten. Wifi werkt goed. Probleem concentreert zich dus op lam-poorten, deze worden door de router niet meegenomen, dus ook geen ip-adres via DHCP. Lijkt dus een router probleem. Ik zal mijn zoektocht voortzetten bij Netgear. Bedankt voor jullie advies.

Reageer

kijk je utp kabel eens na, daar kan het probleem in zitten. probeer het met een andere kabel.

Reageer

@fred44nl: uiteraard doelde ik op de utp die naar de pc loopt vanaf de netgear, dat had ik wat duidelijker neer kunnen zetten

Reageer

@fred44nl: uiteraard doelde ik op de utp die naar de pc loopt vanaf de netgear, dat had ik wat duidelijker neer kunnen zetten
                      Inmiddels met Coolblue overleg gehad, nog diverse dingen geprobeerd. Conclusie: waarschijnlijk is LAN gedeelte router kapot. Router wordt vervangen, inmiddels al bevestigd.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                      X