Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Foutmelding bij inloggen WiFi-netwerk

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Foutmelding bij inloggen WiFi-netwerk

    We kunnen niet meer inloggen met onze smartphones en smart tv in ons wifinetwerk linksys. Hoe kunnen we dit herstellen?

  • #2
    Welkom op het forum, aedejong

    Als je niet meer kunt inloggen op je wifi-netwerk, kun je het volgende doen:
    • Sluit een computer met een kabel aan op de Linksys router
    • Open een browser (zoals Internet Explorer of Google Chrome) en ga naar de inlogpagina van de router. Dat is vaak http://192.168.1.1 maar kan soms anders zijn. Werkt dit niet, dan kun je via start > uitvoeren > cmd.exe, en daarna het commando 'ipconfig', het ip-adres van de standaardgateway opzoeken. Dan moet je het ip-adres dat ik noemde, vervangen door het ip-adres van de standaardgateway.
    • Inloggen met de bekende inloggegevens. Bij de meeste Linksys routers is dit admin/admin, of alleen gebruikersnaam admin en een leeg wachtwoord.
    • Bij de wifi-instellingen het wachtwoord aanpassen voor de wifi.
    • Op de website van Linksys een software-update opzoeken en deze installeren. Waarom adviseer ik dit? Als je wachtwoord buiten je eigen medeweten om is gewijzigd, is de kans groot dat de router is besmet met malware en moet je deze resetten en van een software update voorzien.


    Hopelijk kom je hiermee iets verder.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
      Welkom op het forum, aedejong

      Als je niet meer kunt inloggen op je wifi-netwerk, kun je het volgende doen:
      • Sluit een computer met een kabel aan op de Linksys router
      • Open een browser (zoals Internet Explorer of Google Chrome) en ga naar de inlogpagina van de router. Dat is vaak http://192.168.1.1 maar kan soms anders zijn. Werkt dit niet, dan kun je via start > uitvoeren > cmd.exe, en daarna het commando 'ipconfig', het ip-adres van de standaardgateway opzoeken. Dan moet je het ip-adres dat ik noemde, vervangen door het ip-adres van de standaardgateway.
      • Inloggen met de bekende inloggegevens. Bij de meeste Linksys routers is dit admin/admin, of alleen gebruikersnaam admin en een leeg wachtwoord.
      • Bij de wifi-instellingen het wachtwoord aanpassen voor de wifi.
      • Op de website van Linksys een software-update opzoeken en deze installeren. Waarom adviseer ik dit? Als je wachtwoord buiten je eigen medeweten om is gewijzigd, is de kans groot dat de router is besmet met malware en moet je deze resetten en van een software update voorzien.


      Hopelijk kom je hiermee iets verder.
      Dat is wel een heel ingewikkeld antwoord. Het zou slimmer zijn om wat vragen te stellen.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Vulpen
        Dat is wel een heel ingewikkeld antwoord. Het zou slimmer zijn om wat vragen te stellen.
        Wat is er mis met het geven van instructies? Wellicht een tikkeltje technisch, maar er staat geen chinees tussen oid. Als het daarna nog niet lukt, dan kan aedejong altijd nog aanvullende informatie geven.

        Ik zie overigens ook geen vragen vanaf jouw kant waarmee aedejong verder geholpen kan worden
        A prudent question is one-half of wisdom

        Reageer


        • #5
          Bedankt voor de instructies. Na veel zoekwerk heb in het netwerkcentrum de beveiligingsleutel gevonden waarmee we alle draadloze apparaten weer op wifi konden aansluiten. Dit wachtwoord week af van ons oorspronkelijke wachtwoord. Hoe dit probleem exact ontstaan is weet ik nog steeds niet precies. Enfin het is weer gelukt. Nogmaals bedankt voor de reacties.

          Reageer


          • #6
            Goed om te horen dat je weer gebruikt kunt maken van je wifi netwerk! Veel surfplezier

            Reageer

            Om te reageren, moet je eerst .

            verwerken...
            X