Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Een eigen webserver benaderen via internet.

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Een eigen webserver benaderen via internet.

Ik gebruik de wifi modem EPC3940. Ik wil nu vanaf een willekeurige plaats een pagina op mijn eigen webserver kunnen zien maar ook het normale internet gebruik m.b.v. mijn wifi modem voortzetten.
    Graag verneem ik van u welke instellingen ik in de modem mag en kan aanpassen. De informatie op veel gestelde vragen is hier niet toereikend.
    Met vriendelijke groeten Paul Blom

Als je een eigen webserver wilt gebruiken forward je server ip bijvoorbeeld 192.168.11.5 naar poort 80 TCP

deze instellingen kan je vinden in je modem bij Port Range Forwarding.

Reageer

Daarnaast kan je bij serverthuis.nl een gratis domein aanmaken, zodat je het IP adres niet hoeft te onthouden, maar gewoon in de browser een naam kan in typen als b.v. prblom.serverthuis.nl
      Het is maar een tip ............

Reageer

Oorspronkelijk gepost door rd1osb
        Als je een eigen webserver wilt gebruiken forward je server ip bijvoorbeeld 192.168.11.5 naar poort 80 TCP

deze instellingen kan je vinden in je modem bij Port Range Forwarding.

Bedankt voor de tip , ga het straks uitproberen

Reageer

Ik heb even bij serverthuis.com gekeken, deze gaat ervan uit dat je een vast ip-adres hebt. Dat is bij particuliere ZeelandNet-klanten niet het geval (al wisselt het ip-adres niet heel vaak).
          Om een dynamisch ip-adres te koppelen aan een vaste hostnaam, zodat je die altijd kunt gebruiken, heb je 'dynamic DNS' nodig. Er zijn verschillende gratis en betaalde aanbieders. Het makkelijkst is om op je server iets te doen waarmee je zo'n dynamisch ip-adres registreert bij een 'dynamic DNS' aanbieder. Hoe dat werkt, hangt af van wat je server kan en welke aanbieder je kiest. Hier een overzichtje van vijf aanbieders.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
            deze gaat ervan uit dat je een vast ip-adres hebt. Dat is bij particuliere ZeelandNet-klanten niet het geval (al wisselt het ip-adres niet heel vaak).
            Serverthuis gebruik ik nu ruim 3 jaar en in al die tijd heb ik 3x opnieuw een IP adres moeten invoeren.
            2x na een vakantie, waarin ik alle stekkers had getrokken en 1x na een modem reset.
            In de praktijk valt het dus wel mee

Reageer

Hallo prblom,

Welkom op het forum.
              Heb je wat aan de bovenstaande tips gehad?
              Zo ja, wil je dan op het beste antwoord klikken?

Reageer

Oorspronkelijk gepost door r0n
                Daarnaast kan je bij serverthuis.nl een gratis domein aanmaken, zodat je het IP adres niet hoeft te onthouden, maar gewoon in de browser een naam kan in typen als b.v. prblom.serverthuis.nl
                Het is maar een tip ............
                prblom.serverthuis.nl is geen domeinnaam maar een subdomein. Dat houdt in dat serverthuis.nl eigenaar is. Ik weet het, het is maar een naam maar toch...
                Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Webkabouter
                  prblom.serverthuis.nl is geen domeinnaam maar een subdomein. Dat houdt in dat serverthuis.nl eigenaar is.

Reageer

Hoi prblom,

We zijn inmiddels al weer een paar weken verder.
                    Is het nog gelukt? Heb je nog iets aan de gegeven tips gehad? We vernemen het graag van je.
                    A prudent question is one-half of wisdom

Reageer

Aangezien er geen reactie volgt, ga ik er vanuit dat prblom gebruik heeft gemaakt van de nuttige tips.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                      X