Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

WiFi en probleem met KPN Fon

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • WiFi en probleem met KPN Fon

    even een vraagje :
    sinds enige tijd heb ik erg veel last van een open wifi verbinding van KPN FON
    mijn telefoons gaan normaal als ik thuis kom over op Delta wifi werkte goed maar nu gaan ze over op Kpn fon en vragen dan om in te loggen ?? is hier over iets bekend en zijn er meer mensen die hier een probleem mee hebben ?? of ben ik alleen met dit probleem opgescheept .
    mijn modem EPC3940 is ingesteld op 2,4ghz en op 5ghz met twee verschillende namen? is dat goed of moet ik ze allebijj de zelfde naam geven
    een telefoon werkt niet op 5ghz zover ik weet
    Samsung A5 2016 werkt ook op 5ghz
    en Samsung A3 2016 vind geen 5ghz signaal
    mijn kanaal instelling op modem staan automatisch misschien moet dat soms veranderd worden
    misschien is er iemand met een oplossing

  • #2
    Beste jackvdriel,

    Selecteer het KPN FON netwerk op je telefoon en kies voor 'netwerk vergeten'.

    Zelf geef ik de twee netwerken dezelfde naam en laat de apparaten kiezen met welke ze willen verbinden. Maar anderen vinden het misschien prettiger om verschillende namen te gebruiken.

    Je modem kun je het beste vast zetten op een kanaal waar de minste WiFi-netwerken op zitten. Er zijn verschillende apps waarmee je kunt zien welke kanalen het minst druk zijn,

    Reageer


    • #3
      Hallo jackvdriel,

      Toevallig las ik onlangs ook een post over KPN Fon. Daar was de oplossing om het netwerk te vergeten. Heeft dit voor jou ook geholpen?

      Wat betreft de wifi. Dit hangt van de situatie af. Op het moment dat het bij jou in de straat rustig is met andere netwerken dan is de beste optie om het modem in de automatisch stand zijn werk te laten doen. Op het moment dat je veel netwerken terug ziet komen is een vast kanaal wellicht de beste optie. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.

      DELTA adviseert om de kanalen een andere naam te geven, het wachtwoord mag gelijk zijn.

      Als er apparaten op de 5GHz verbinding aangemeld kunnen worden zou ik dit zeer zeker adviseren.
      Let wel, 5GHz is een relatief nieuw signaal, niet alle apparaten kunnen er verbinding mee maken, daardoor is het op dit signaal een stuk rustiger. 5GHz heeft tegelijkertijd ook meer last van demping. Het kan dus goed zijn dat het signaal minder ver reikt.

      Overigens kan het ook zijn dat de 5GHz functie niet standaard aan staat in de apparaten, je kunt online gemakkelijk vinden of jouw apparaat geschikt is voor 5GHz.

      Wil je laten weten of het probleem opgelost is?

      Reageer


      • #4
        ja nadat ik op bezoek was in Eindhoven bij mijn zoon die vertelde mij dat je op Kpn Fon moest drukken bij de wifi adressen tot er ver verscheen vergeten.
        als je het gewoon aanklikt komt er alleen verbinden of annuleren
        dus dit weet ik nu ook weer gewoon even vasthouden je moet het maar weten dus dit probleem lijkt me nu opgelost en krijg ik gelijk verbinding met Delta wifi als ik thuis kom
        wat betreft netwerk voor telefoons heb ik momenteel allebei ingesteld met verschillende naam een telefoon werkt alleen op 2,4GHZ Samsung A3 2016
        de andere Samsung A5 2016 werkt wel op 5,4GHZ maar mischien is het beter deze de zelfde naam te geven omdat de verbinding met 5,4GHZ minder sterk is ?

        Reageer


        • #5
          Wat je met 2,4ghz en 5ghz doet is afhankelijk van de situatie, er is geen heilige graal qua instellingen. 2,4ghz heeft een groter bereik (lange afstand golven) en 5ghz iets korter (korte afstand golven). 5ghz heeft wel meer potentie om hogere snelheden te halen. Het is wel raadzaam om de apparaten die verbinding maken met 5ghz alleen met dit netwerk verbinding te laten maken. Zo kan het bijvoorbeeld zijn dat als je thuis komt jouw telefoon als eerste met de 2,4ghz verbinding maakt, omdat deze verder reikt. Eenmaal binnen bereik van de 5ghz blijft de telefoon gewoon vrolijk op de 2,4ghz zitten. Persoonlijk heb ik de beste resultaten op de 5ghz band thuis, omdat hier minder concurrentie is dan op de 2,4ghz. Die laatste is in mijn buurt ramvol.

          Reageer


          • #6
            Met de Android app Wifi Manager kun je een voorkeur instellen voor 5 GHz netwerken.

            Via het menu, Settings, Switch to best network, Prefer 5 GHz.

            Reageer

            Om te reageren, moet je eerst .

            verwerken...
            X