Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Steeds een conflict tussen wifi accesspoint en wifi access

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Steeds een conflict tussen wifi accesspoint en wifi access

    Ik krijg sinds gisteren weer steeds vaker de melding dat er een conflict zit tussen wifi accespoint en wifi acces. Het zit te dicht bjij elkaar of zo. Ik heb er zelf geen verstand van. Ik heb mijn pc met dongel op 5ghz zitten en mijn gsm zit op 2.4ghz Mijn modem is een EPC 3940

    Het "conflict schermpje"verschijnt steeds kort bij de klok en gaat an snel weg. De printer die ook op 2.4 ghz werkt heeft vandaag nog geen verbindings problemen gehad

  • #2
    tja, met zo weinig informatie wordt het geven van een antwoord wel lastig
    je hebt een EPC3940 modem - staat deze in bridge mode of niet ??
    je hebt een wifi-accesspoint - welk merk/type en hoe is de instelling ??

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door fred44nl
      tja, met zo weinig informatie wordt het geven van een antwoord wel lastig
      je hebt een EPC3940 modem - staat deze in bridge mode of niet ??
      je hebt een wifi-accesspoint - welk merk/type en hoe is de instelling ??
      Ik weet niet of de router in bridge mode staat en hoe dat zou moeten mijn wifi accespoint id denk de sitecom dongel van 5ghz en hoe daar de instelling van is weet ik niet.

      Ik weet wel dat ik bij internet ( bij me klok) kan kiezen uit wifi 2.4 en wifi 5 ghz maar staat standaard op 5 ghz

      Reageer


      • #4
        of het modem in bridge staat, kun je zien in jouw PIP pagina van Zeelandnet zien.
        je hebt het over een wifi accesspoint in de vorm van een sitecom dongle.
        dat is meestal een usb-apparaat. waar heb je die ingestoken ??
        dat je voor wifi kunt kiezen uit 2,4 en 5 ghz, kan heel goed van het modem komen.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door fred44nl
          of het modem in bridge staat, kun je zien in jouw PIP pagina van Zeelandnet zien.
          je hebt het over een wifi accesspoint in de vorm van een sitecom dongle.
          dat is meestal een usb-apparaat. waar heb je die ingestoken ??
          dat je voor wifi kunt kiezen uit 2,4 en 5 ghz, kan heel goed van het modem komen.
          Oke ff opgezocht en bridge staat uit zag ik en de dongle heb ik in de usb poort van de laptop gestoken inderdaad.

          Reageer


          • #6
            dus je hebt een modem en geen access-point.
            maar wel een laptop met een dongle.
            en wat is dan het probleem ??

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door fred44nl
              dus je hebt een modem en geen access-point.
              maar wel een laptop met een dongle.
              en wat is dan het probleem ??
              Het probleem is de constante meldingen dat er een probleem is tussen accespoint en accespoint Volgens mij stond er bij dat ze op hetzelfde kanaal zitten of zo

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door keestramper
                Oorspronkelijk gepost door fred44nl
                dus je hebt een modem en geen access-point.
                maar wel een laptop met een dongle.
                en wat is dan het probleem ??
                Het probleem is de constante meldingen dat er een probleem is tussen accespoint en accespoint Volgens mij stond er bij dat ze op hetzelfde kanaal zitten of zo
                Ik heb dus inderdaat een Modem EPC 3940 , laptop en Dongle van 5ghz waar de laptop op werkt. De dongel krijgt dan wifi van de router. Mijn telefoon en printer krijgen rechtstreeks van de router 2.4 ghz.

                Het probleem is de conflict meldingen van accespoint wat dat ook mag zijn. Overigens laptop en telefoon werken perfect, verbinding van printer valt wel eens weg. Dus snap ook niet wat het conflict nu eigenlijk is

                Reageer


                • #9

                  Reageer


                  • #10
                    en dan blijft de verbinding gewoon stabiel en werken? Ik kan niet merken dat er iets uitvalt of hapert. Gewoon negeren dan maar die melding?

                    Reageer


                    • #11
                      Berichtje kwam net weer. er stond er is een conflict sussen wifi accespoint en wifi accespoint. Zij bevinden zich op verschillende wifi kanalen.

                      Kan het zijn dat de 5ghz (dongle) een conflict heeft met de 2,4 ghz die beide van de router af komen?

                      Reageer


                      • #12
                        kan het zijn, dat de 5 GHz wifi dongle gelijktijdig werkt met de netwerkkaart van de laptop ??
                        op die manier heb je 2 verschillende verbindingen actief naar dezelfde router.
                        en dat is niet de bedoeling.

                        Reageer


                        • #13
                          Ja dat zou kunnen er zit ook een netwerk kaart in de laptop. Die moet dan uitgeschakeld worden dus? Die werkt op 2.4 ghz dus heb ik niet nodig. dan zal dat het zijn.

                          Reageer


                          • #14
                            die interne netwerkkaart moet zeker uitgeschakeld worden.

                            Reageer


                            • #15
                              Heb de qualcom network adapter uitgeschakeld. Internet van laptop en printer vielen gelijk weg, maar van printer is weer hersteld. (zat denk ik even op 2.4) verbinding van printer is wel weg. Heeft die de ingebouwde netwerk adapter nodig voor verbinding met mijn laptop of niet? Zo niet dan is het goed nu

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X