Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

EPC 3925 moet ik minstens 2x/week resetten

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • EPC 3925 moet ik minstens 2x/week resetten

    Sinds enige tijd ben ik een gebruiker van het door u geleverde wifi modem EPC 3925. Minsten 2 keer per week, soms ook per dag, moet ik het modem resetten als ik gebruik wil maken van uitzending gemist. Het modem hangt niet in de meterkast, maar op minder dan 2 m van de tv vandaan en is bovendien met een speciale kabel daarmee verbonden omdat het wifi signaal t zwak was. Oplossing?

  • #2
    heb je echt onlangs een EPC3925 ontvangen ??
    zit de binnenkomende coax-kabel goed vast ??

    Reageer


    • #3
      Hoe kom ja aan onlangs? Dit apparaat gebruik ik al een paar jaar en het heeft een tijdje goed gewerkt. En de kabel zit muurvast.

      Reageer


      • #4
        Het modem hangt niet in de meterkast.
        Is het modem wel verbonden met de bijgeleverde kabel aan de hoofdaansluiting?

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Ptrol
          Het modem hangt niet in de meterkast.
          Is het modem wel verbonden met de bijgeleverde kabel aan de hoofdaansluiting?
          Natuurlijk is het modem verbonden. Als dat niet zo zou zijn kan het toch ook na resetten niet werken?
          Of zie ik soms iets over het hoofd?

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door P. Vergouwe
            Oorspronkelijk gepost door Ptrol
            Het modem hangt niet in de meterkast.
            Is het modem wel verbonden met de bijgeleverde kabel aan de hoofdaansluiting?
            Natuurlijk is het modem verbonden. Als dat niet zo zou zijn kan het toch ook na resetten niet werken?
            Of zie ik soms iets over het hoofd?
            Ik denk dat de vraag bedoelt was als: Is je modem wel me de hoofdaansluiting verbonden met de (korte) bijgeleverde kabel? Dus zit je hoofdaansluiting niet in de meterkast en is je modem daar met een (lange) kabel mee verbonden?

            Reageer


            • #7
              Vraag was of je misschien een langere kabel geplaatst had i.p.v. de korte bijgeleverde.

              Kijk voor de zekerheid ook nog eens bij de netwerkinstellingen van je tv of deze daadwerkelijk via LAN is ingesteld en niet ( nog) op Wifi staat.
              Zo ja, dan wijzigen of eens kijken naar de instellingen van het modem of deze wel vast staat op het minstbelaste kanaal ( 1, 6 of 11).

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Jos
                Oorspronkelijk gepost door P. Vergouwe
                Oorspronkelijk gepost door Ptrol
                Het modem hangt niet in de meterkast.
                Is het modem wel verbonden met de bijgeleverde kabel aan de hoofdaansluiting?
                Natuurlijk is het modem verbonden. Als dat niet zo zou zijn kan het toch ook na resetten niet werken?
                Of zie ik soms iets over het hoofd?
                Ik denk dat de vraag bedoelt was als: Is je modem wel me de hoofdaansluiting verbonden met de (korte) bijgeleverde kabel? Dus zit je hoofdaansluiting niet in de meterkast en is je modem daar met een (lange) kabel mee verbonden?
                Hoofdaansluiting zit niet in de meterkast. Persoonlijk vermoed ik, dat het modem niet genoeg vermogen heeft en door overbelasting er af en toe de brui aan geeft. En behalve mijn tv en ent. mijn tablet maakt niets gebruik van de wifi. Maar zelden of nooit tegelijkertijd. Het kan ook gewoon op zijn toch?

                Reageer


                • #9
                  Dan zou ik de instellingen van het kanaal in het wifi-modem toch even controleren en zo nodig wijzigen.
                  Zie: https://youtu.be/QcWN_aAaccs

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Ptrol
                    Vraag was of je misschien een langere kabel geplaatst had i.p.v. de korte bijgeleverde.

                    Kijk voor de zekerheid ook nog eens bij de netwerkinstellingen van je tv of deze daadwerkelijk via LAN is ingesteld en niet ( nog) op Wifi staat.
                    Zo ja, dan wijzigen of eens kijken naar de instellingen van het modem of deze wel vast staat op het minstbelaste kanaal ( 1, 6 of 11).
                    Ik kan wel kijken of mijn instelling op Lan staat, denk ik. Maar waar vind ik de instelling van het modem? Ik ben een absolute leek op dit gebied.

                    Reageer


                    • #11
                      Link al geopend en bekeken?

                      Daarin wordt het allemaal uitgelegd; https://youtu.be/QcWN_aAaccs

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Ptrol
                        Dan zou ik de instellingen van het kanaal in het wifi-modem toch even controleren en zo nodig wijzigen.
                        Zie: https://youtu.be/QcWN_aAaccs

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door P. Vergouwe
                          Oorspronkelijk gepost door Ptrol
                          Dan zou ik de instellingen van het kanaal in het wifi-modem toch even controleren en zo nodig wijzigen.
                          Zie: https://youtu.be/QcWN_aAaccs
                          Inloggegevens zijn standaard "beheer" en "zeelandnet". Soms alleen "beheer" en 2e veld leeg laten.
                          Als je die gegevens ooit hebt gewijzigd en ze niet meer weet, kun je met de resetknop achterop (10 sec ingedrukt houden) de fabrieksinstellingen terugzetten en kun je weer met bovengenoemde gegevens inloggen.

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door Jos
                            Oorspronkelijk gepost door P. Vergouwe
                            Oorspronkelijk gepost door Ptrol
                            Dan zou ik de instellingen van het kanaal in het wifi-modem toch even controleren en zo nodig wijzigen.
                            Zie: https://youtu.be/QcWN_aAaccs
                            Inloggegevens zijn standaard "beheer" en "zeelandnet". Soms alleen "beheer" en 2e veld leeg laten.
                            Als je die gegevens ooit hebt gewijzigd en ze niet meer weet, kun je met de resetknop achterop (10 sec ingedrukt houden) de fabrieksinstellingen terugzetten en kun je weer met bovengenoemde gegevens inloggen.
                            De enige knop die ik op het modem kan vinden is de aan/uitknop. Die heb ik dus voor de zoveelste keer gebruikt.

                            Beheer en zeelandnet, of alleen beheer word ook constant voor en na de resetknop niet geaccepteerd.

                            Reageer


                            • #15
                              Resetknopje zit ook achterop. Van achteraf gezien zie je links de aan/uit knop en rechts bovenaan een gaatje met (verdiept) het resetknopje, dat je met een scherp voorwerp kunt indrukken!

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X