Aankondiging
Samenvouwen
Nog geen aankondiging.
Routers onder de loep genomen
Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
-
Hallo Johnny
Ben van plan een apple extreme router te nemen .Heb je enig idee hoe deze het doen .Ik heb geen wifi modem van ZN en hoef dat ook niet want hoor zoveel klachten dat ik het maar met de oude laat .Die doet het nog prima .Mijn huidige Cisko router doet het ook nog goed maar komt ook niet erg ver .
gr John
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door JosJe schrijft: "We hebben eens tweetal routers getest"
Mag ik vragen wie "we" zijn?
We hebben met 3 personen de routers getest en een volle week lang. Mijn zoon Lucas als zware gamer,mijn vriendin en ik. Tot de conclusie is gekomen dat deze twee routers op de Cisco Router-modem aangesloten zijn als zeer goede routers zijn. Ik had eerst een Netgear router,maar de snelheid valt behoorlijk tegen op een aangesloten modem. Vaak haalden ze niet hoger dan 20 tot 25,2 MB/s op dezelfde kanaal 11 en 44,1 MB/s op de 5 GHz band. Terwijl de Asus en Greyhound op dezelfde kanalen veel en veel hogere snelheden haalt. Alles in de parameters nagelopen en leverde in de Netgear router niets op.
M.v.g. Johny.
Reageer
-
Beste jwsmidt,Welkom op het forum! Veel mensen hebben hun wifi-router op de vloer staan en door het beton het signaal ook vermindert. Ook hebben er veel mensen hun modem in de meterkast. Ook dit levert problemen op door de meterkast. Door straling stoort het signaal op het modem. Er kunnen meer oorzaken hiervan zijn,zelfs door goedkope draadloze weerstations en babyfoons. Het modem met wifi kan het best op een tafeltje zetten om invloed door beton te verminderen. Hier heb ik op het ZN-modem geen klachten,aangezien hij in zijn Britge mode is om de router goed te laten werken. Staat het modem niet in zijn Britge mode,en een router aangesloten is,kan het modem dan wel problemen geven. Dan start hij om de 2 uur automatisch op door de NAT- firewall die in het modem en routers zitten.
De extreme Apple router heb ik nog niet getest.
M.v.g, Johny.
Reageer
-
een prachtige discussie, maar ik zie niet in, waarom het modem in bridge mode gezet moet worden.
e.e.a. is nogal afhankelijk van de opstelling en omstandigheden.
bovendien kan het draadloze netwerk van een nieuw modem best wel es beter zijn dan dat van een oude router.
kortom, het lijkt me niet dat je op basis van een test van enkele routers dergelijke harde conclusies kan maken.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door jwsmidtBen van plan een apple extreme router te nemen .Heb je enig idee hoe deze het doen.
het modem heeft geen router, dus moet de AE als router ingesteld worden.
en dat kan heel goed werken, kan ik je uit eigen ervaring vertellen.
maar je mag nooit vergeten, dat draadloze netwerken nogal afhankelijk zijn van de omstandigheden.
Reageer
-
Bridge? Is gebruik van een eigen router achter het wifi-modem van ZeelandNet.
Lees maar: https://kbank.delta.nl/SRVS/CGI-BIN/WEBCGI.EXE?St=319,E=0000061746760909059,K=5992,Sxi =7,case=guid({6B201BCE-F462-4639-BECF-FC925FC0046D}),TS=ZeelandnetNL_2016
Reageer
Om te reageren, moet je eerst inloggen.
Reageer