Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Wie heeft een eigen router op je (router)modem aangekoppeld?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Wie heeft een eigen router op je (router)modem aangekoppeld?

    Een goede tip voor onze Zeelandnet-fans: Zo sluit je eigen router aan op je (wifi)router modem,van Zeelandnet.
    Deze handleiding helpen jullie voor een goede stabiele internetverbinding. Volg hier de stappenplan hoe je eigen router op je kabelmodem kunt aansluiten.

    Hier een volgorde handleiding:
    1.Ga eerst naar je PIP-pagina en log daar in.
    Klik op het tab.Modem Informatie.
    2. Klik rechts onderaan het scherm Modem in Britge modes zetten.
    3. Je ziet nu bovenaan het scherm een melding:
    "Lan poorten 2 t/m 4 en wifi signaal en Wifi Deltaspots worden uitgeschakeld."
    4, Start het modem opnieuw op. Wacht tot alle bovenste lichtjes groen zijn.
    5. Sluit je eigen router op de bovenste LAN-poort aan,(zie afbeelding) en schakel je router in.
    6. Wacht een minuut,en maak nu via je eigen router een verbinding door in te loggen op je wifi-signaal.
    De verbinding is nu gemaakt en nu heb je internet.
    7. Ga naar Zeelandnet speedtest en meet je downloadsnelheid. Is hij lager dan 15 MB/S,dan is de snelheid laag. Zo ja,log dan in je eigen router met bijhorend IP-adres. De loggin codes zit meestal bijgeleverd in de doos.Vaak ook op de router,meestal op de achterkant van het apparaat. Let op dat het sleutelwoord hoofdletter gevoelig is.
    Als in je eigen router bent ingelogd, ga naar WIFI of radio.
    Stel het kanaal in op 11. Druk op Opslaan of OK..
    Voor een groter WIFI bereik te verkrijgen schakel de "Green mode of energiebesparing uit. De TX Power moet op 100 % staan.

    Abonnement
    De downloadsnelheid is afhankelijk in welk soort abonnement je heeft. Kijk dan in je PIP-pagina hoeveel in snelheid MB/s kunt downloaden.
    Verbinden met het 5 GHZ-kanaal is beter,dit kanaal heeft vaak een hogere snelheid dan 2.4 GHZ. Wel moet je computer of laptop dit wel ondersteunen. Is dit niet het geval,dan kan je een WIFI-USB adapter kopen,met een antenne,deze zijn beter dan sticks zonder antenne.
    Je hebt dus dan een stabiele snelle internetverbinding!

    M.v.g, Johny.

  • #2
    Hallo Johny,

    Bedankt voor je tip!

    Ik heb hierop wel even een kleine aanvulling.

    De 5 GHZ heeft een hogere snelheid, maar minder bereik t.a.v. de 2.4 GHZ.

    Bij het kiezen van het kanaal is het niet per definitie kanaal 11. Kanaal 11 is alleen voor gebruik bij het 2.4 netwerk.
    Kijk altijd op welk kanaal de minste verbindingen zitten en kies dan ook voor dit kanaal.
    Een WiFi analyzer kan hierbij helpen.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Linda van Giezen
      Kijk altijd op welk kanaal de meeste verbindingen zitten en kies dan ook voor dit zelfde kanaal.
      Waarom zou je voor een kanaal kiezen waarop al veel andere netwerken zitten, Linda?

      Reageer


      • #4
        Bedankt GoerRoe,

        Ik was mis met typen hahaha. Heb het even aangepast in mijn reactie.

        Reageer


        • #5
          Op de Sitecom Greyhound haal ik zelfs een downloadsnelheid van 101,7 MB/s op 2,4 GHz band (kanaal 11) en op 5 GHz band haal ik 400,0 MB/S en 15 upload.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Linda van Giezen
            Hallo Johny,

            Bedankt voor je tip!

            Ik heb hierop wel even een kleine aanvulling.

            De 5 GHZ heeft een hogere snelheid, maar minder bereik t.a.v. de 2.4 GHZ.

            Bij het kiezen van het kanaal is het niet per definitie kanaal 11. Kanaal 11 is alleen voor gebruik bij het 2.4 netwerk.
            Kijk altijd op welk kanaal de minste verbindingen zitten en kies dan ook voor dit kanaal.
            Een WiFi analyzer kan hierbij helpen.
            Hoi Linda, Ik heb hier eens gekeken met de wifi analyzer,hier in de straat in Hulst zijn er 13 wifizenders gevonden,veel mensen hebben hier op kanaal 6 en 2 staan zie ik. Ik ben op dit moment de enige die op 11 zit.

            M.v.g, Johny.

            Reageer


            • #7
              Ik heb inmiddels mijn SiteCom X6 N900 weer op de ZeelandNET-modem aangelsoten.

              Alleen wil ik daarachter (op zolder) mijn oude NetGear WGR614 laten draaien, puur voor de WiFi (we slapen op zolder).
              Weet alleen nog niet precies hoe??

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Rolly
                Ik heb inmiddels mijn SiteCom X6 N900 weer op de ZeelandNET-modem aangelsoten.

                Alleen wil ik daarachter (op zolder) mijn oude NetGear WGR614 laten draaien, puur voor de WiFi (we slapen op zolder).
                Weet alleen nog niet precies hoe??
                Dan moet je daar een accespoint van maken, dit doe je door de dhcp uit te zetten in je netgear

                Reageer


                • #9
                  Ik wil ook mijn oude linksys e4200 weer terug zetten als router, en dan wil ik een 16 poorts switch kopen om die in de kast te zetten, ben nog net even aan het denken of ik een managed of een unmanaged switch wil hebben. Denk dat een managed niet zo veel zin heeft hier

                  Reageer


                  • #10
                    Ik heb hier vertelt hoe ik mijn eigen SiteCom (X6 N900) WiFi-router op zolder heb gezet en ingesteld.

                    https://forum.zeelandnet.nl/wifi-31/...-mogelijk-3946

                    Reageer


                    • #11
                      Ik heb ook 2 eigen routers aangesloten aan mijn Zeelandnet modem. Anders heb je toch geen wifi?

                      Reageer

                      Om te reageren, moet je eerst .

                      verwerken...
                      X