Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

nieuwe Router van Zeelandnet verbreekt verbinding

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • nieuwe Router van Zeelandnet verbreekt verbinding


  • #2
    Bedoel je het wifi-modem (epc3940)?
    Begin eens met naar het kanaal te kijken.
    Staat dat misschien op auto? Zet het eens vast op 1, 6 of 11.
    Met Wifi-Analyzer of Inssider kan je het minst drukke kanaal zoeken van de 3 en daarop vastzetten.
    Zie: https://youtu.be/QcWN_aAaccs


    Alles over wifi verbeteren vind je hier: https://www.delta.nl/service/internet/wifi-verbeteren

    Reageer


    • #3
      Hallo Srbergsma,

      Welkom op het forum!

      Wat voor Windows versie gebruik je?
      Is het zo dat op het moment dat je de Windows gebruikt ook geen wifi meer hebt op de Mac?

      Reageer


      • #4
        1 notebook gebruikt windows 7 en 1 laptop windows 10 over het algemeen blijft wifi op de mac altijd aanwezig hoewel hoewel heel soms de 2,4mhz radio ook geen verbinding met de mac toelaat dan werkt de 5ghz nog prima eigenlijk is de mac altijd met de 5ghz verbonden terwijl deze door de windows computers niet eens gezien wordt laat staan verbonden. de windows computers zien geen van beide radio's op dat moment terwijl ze wel die van de buren zien.

        Reageer


        • #5
          5 GHz netwerk moet de apparatuur wel geschikt voor zijn.

          Geen gebruiker van Avast?

          Reageer


          • #6
            @ervaren ja het betreft de epc3940 en kanalen staan niet automatisch ik heb diverse kanalen geprobeerd het probleem is dat het pas na een paar uur of een paar dagen ineens gebeurd. wanneer ik het kanaal verander dan start de router opnieuw en vinden de windows computers zonder problemen weer verbinding.

            Reageer


            • #7
              heeft dit misschien iets te maken met Avast virusscanner ??

              https://forum.zeelandnet.nl/internet...ten-modem-2556

              Reageer


              • #8
                Ptrol haha en je bent Ervaren:P ze maken verbinding met de 5ghz dus lijkt me dat ze er geschikt voor zijn
                Avast??? geen idee dus dat zal we niet

                Reageer


                • #9
                  aha Avast is anti virus.... Nee daar maak ik geen gebruik van

                  Reageer


                  • #10
                    hoe is het met de beveiligingsinstellingen ??

                    [img]373ef7a1-a3d2-4e20-b7ca-39b6817f6704.jpg[/img]

                    Reageer


                    • #11
                      srbergsma, welke hardware verbinding maakt met 5 ghz of 2.4 ghz, weten wij niet en kunnen wij niet zien.
                      Ik maak alleen de opmerking dat wanneer het 5 ghz netwerk niet gevonden wordt, er ook de reden kan zijn dat de hardware hiervoor niet geschikt is.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door fred44nl
                        hoe is het met de beveiligingsinstellingen ??

                        [img]373ef7a1-a3d2-4e20-b7ca-39b6817f6704.jpg[/img]
                        staan beide op off

                        Reageer


                        • #13
                          Je spreekt over een router. Spreek je dan over de Cisco of over een ander apparaat?
                          Als je een eigen router heb aangesloten, heb je dan het modem in de bridge modus gezet?

                          Reageer


                          • #14
                            als er met windows geen verbinding mogelijk is, is IPv6 dan nog wel aanwezig ??

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door Ptrol
                              srbergsma, welke hardware verbinding maakt met 5 ghz of 2.4 ghz, weten wij niet en kunnen wij niet zien.
                              Ik maak alleen de opmerking dat wanneer het 5 ghz netwerk niet gevonden wordt, er ook de reden kan zijn dat de hardware hiervoor niet geschikt is.
                              In mijn eerste reactie noemde ik je "ervaren" maar daarna zag ik dat je Ptrol hete vandaar mijn tweede reactie.... mijn fout haha. alle apparaten die ik heb kunnen met beide radio's verbinding maken alleen de windows computers worden na een bepaalde tijd verbannen uit zowel de 5ghz als de 2,4 mhz ze kunnen ze niet eens meer zien in de wifi lijst met netwerken

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X