Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Modem

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Modem

    Sinds vorige week wonen wij in een nieuw huis.
    Het blijkt nu dat het wifi signaal overal in het huis te ontvangen is.
    Van 1 van de buren hebben we begrepen dat we eigenlijk een wifimodem nodig hebben.
    We hebben op dit moment nog een aparte modem en router.
    De modem is een cisco epc 3212 en de router een netgear 3000.
    Klopt het dat een wifimodem beter is en dat ik dan ook optimaal gebruik kan maken de internetverbinding.

  • #2
    Als U tevreden bent heeft u geen wifi modem nodig, Ik heb achter de wifi modem een extra router staan om goede dekking te krijgen.

    Reageer


    • #3
      Het probleem is dat de dekking van het Wifisignaal niet overal goed is.

      Reageer


      • #4
        Zolang de EPC3212 goed functioneert en je geen superabo neemt zal het modem ( nog) niet vervangen worden.
        Je huidige router haalt immers ook de snelheden die bij je abonnement horen?

        Uit je vraag zou je op kunnen maken dat je nu niet optimaal van je internetverbinding gebruik kan maken.

        Voer eens een snelheidtest uit ( bekabeld als enig apparaat rechtsreeks op het modem aansluiten) met: http://speedtest.zeelandnet.nl/

        Het hoeft helemaal niet zo te zijn, dat je met een wifi-modem betere resultaten zou hebben.

        Wifi is een ander verhaal.
        Dat hangt van zeer veel factoren af. Ook bij een wifi-modem.
        Om wifi te verbeteren heeft Delta dit uitgebracht: https://www.delta.nl/service/interne...212-kabelmodem

        Zet in je router ook het kanaal ook eens vast op 1, 6 of 11.
        Zoek het minst druk bezette met bijv. een progje als Inssider.

        Reageer


        • #5
          Mijn ervaring is dat de EPC3940 niet beter is dan de 3212 met een losse router, voor de dekking zijn wel andere oplossingen zoals een WiFi Repeater.

          Reageer


          • #6
            Wij hebben ook een Wifi modem, maar hier heb ik toch wel een wifi repeater bij gezet om het signaal in huis te versterken, dus het ligt ook zeker aan de plek waar de wifimodem staat. ik moet zeggen dat het signaal bij ons nog niet helemaal is wat ik zou willen.

            Reageer


            • #7
              Het lijkt allemaal heel eenvoudig, maar dat is het niet, er is geduld en veel proberen voor nodig om tot een goed resultaat te komen.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door simonjan
                Het lijkt allemaal heel eenvoudig, maar dat is het niet, er is geduld en veel proberen voor nodig om tot een goed resultaat te komen.
                dat klopt, maar na een tijdje raakt dat geduld wel op, want als je over belt dan wordt er gezegd het erg druk met wifi netwerken bij u in de buurt, uuh is dat mijn probleem?? dat denk ik niet

                Reageer


                • #9
                  U heeft wel een punt, maar ik weet niet hoe zij dat op kunnen lossen, ik ben weer terug gegaan naar kabels, de router boven gezet, en nu werkt het naar mijn zin, snelheid laptop 350Mbps, tablet via wifi 35 mbps,niet geweldig maar voldoende.

                  Reageer


                  • #10

                    Reageer


                    • #11

                      Reageer

                      Om te reageren, moet je eerst .

                      verwerken...
                      X