Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

wifi op laptop met het nieuwe modem/router

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • wifi op laptop met het nieuwe modem/router


  • #2
    Hallo ecommint,

    Welkom op het forum

    Krijg je op de laptop wel een lijst met beschikbare draadloze netwerken te zien?

    Reageer


    • #3
      Ga eerst eens naar het netwerkcentrum en verwijder het oude netwerk eens.

      Heb je 2,4 en 5 GHZ aparte namen gegeven in het wifi-modem?

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Ptrol
        Heb je 2,4 en 5 GHZ aparte namen gegeven in het wifi-modem?
        En heb je de netwerknamen laten afwijken van de naam van je vorige router?

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Sheena
          Hallo ecommint,

          Welkom op het forum

          Krijg je op de laptop wel een lijst met beschikbare draadloze netwerken te zien?
          ja ik krijg wel het modem te zien maar hij wil geen verbinding maken.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Sheena
            Oorspronkelijk gepost door Ptrol
            Heb je 2,4 en 5 GHZ aparte namen gegeven in het wifi-modem?
            En heb je de netwerknamen laten afwijken van de naam van je vorige router?
            Ja ik heb de naam laten afwijken, maar heb dezelfde namen gegeven zoals in de handleiding aanbevolen.

            Reageer


            • #7
              Geeft de laptop ook aan waarom er geen verbinding gemaakt kan worden(als je rechtermuisknop op het netwerkicoontje klikt en vervolgens voor problemen oplossen kiest)?

              Reageer


              • #8
                Je zie het netwerk. Is de key wel juist ingevoerd?

                Reageer


                • #9
                  De key is juist ingevoerd want het heeft gewerkt. Ik heb op het modem ook nog een lichtnet adapter aangesloten voor wifi op de boven verdieping. ik heb het idee dat mijn laptop alleen daarop verbinding maakt.

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Sheena
                    Geeft de laptop ook aan waarom er geen verbinding gemaakt kan worden(als je rechtermuisknop op het netwerkicoontje klikt en vervolgens voor problemen oplossen kiest)?
                    Geeft aan dat het probleem niet door probleemoplosser te verhelpen is

                    Reageer


                    • #11
                      Heeft die adapter toevallig een apart netwerk wat met dezelfde naam is ingesteld? Als de beveiligings instellingen niet overeen komen, dan kan de laptop daar moeite mee hebben.

                      Reageer


                      • #12
                        Niels, als je alle wifi verbindingen in het netwerkcentrum opruimt en herstrt.
                        Meld je daarna opnieuw aan, dan zou dat otch niet meer dwars kunnen liggen?

                        Wat zie je eigenlijk in het systray?
                        Geel uitroepteken of rood kruis?

                        Is de afstand niet te groot? Hoeveel streepjes?
                        Dichterbij het wifi-modem ook geen verbinding?

                        Toestemming in je Firewall op je laptop gegeven?

                        Reageer


                        • #13
                          Ik sta nu met laptop naast het modem. nu vol wifi maar niet op het nieuwe modem maar op de lichtnet wifi adapter/versterker. want de naam klopt niet. Ga ik verder weg, nu nog maar 1puntje ontvangst.
                          Als ik op het ikoontje van wifi met linker muisknop zie ik verbonden met ander wifi. met slechte ontvangst. het nieuwe modem staat er ook bij met volle ontvangst, maar die pikt mijn laptop niet op.
                          Wanneer ik deze verbinding kies en op verbinding maken druk komt er eerst een sterretje en daarna een rood kruisje en gaat hij gelijk terug naar het andere wifipunt.

                          Reageer


                          • #14
                            De 2.4 en 5 GHZ zullen voor jou duidelijk herkenbare namen ( verschillende ) moeten hebben, zodat je je erbij kan aanmelden.

                            Staat het kanaal in het wifi-modem misschien ingesteld op auto?
                            Stel het eens in op 1, 6 of 11.
                            Kijk met bijv. Inssid welk kanaal het minst druk bezet is en zet dat vast.
                            ( https://youtu.be/QcWN_aAaccs )

                            Welke afstand moet je overbruggen tot het wifi-modem etc.
                            Het zou best namelijk kunnen dat waar je met het oude modem+router wel wifi had op je laptop, je het met het nieuwe wifi-modem niet hebt.

                            Alles over wifi-verbeteren: https://www.delta.nl/service/internet/wifi-verbeteren

                            Zo:
                            Gebruik dezelfde WiFi-netwerknaam per frequentie (2.4 GHz en 5 GHz) zowel op je WiFi-modem als op je acces point.

                            Bijvoorbeeld: Thuis 2,4 GHz en Thuis 5 GHz

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door Ptrol
                              Niels, als je alle wifi verbindingen in het netwerkcentrum opruimt en herstrt.
                              Meld je daarna opnieuw aan, dan zou dat otch niet meer dwars kunnen liggen?

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X