Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Cisco EPC3940AD Mac filter/wps lock en signaal

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Cisco EPC3940AD Mac filter/wps lock en signaal

    Hallo Allemaal,

    Sinds enkele weken ben ik klant bij zeelandnet (De enige provider die in dit dorp fatsoenlijk internet kan leveren, lang leve de kabel )
    Ik heb bij mijn kabel internet een Cisco EPC3940AD gekregen, en ben bezig om die naar mijn eigen wensen in te stellen. Maar nu kom ik nergens opties tegen om een Mac-adress filter aan te zetten en kan ik geen optie voor wps locken vinden. Vindt ik wel een beetje jammer... Kijk ik er over heen?

    Daar naast valt het mij op dat het wifi signaal best een aantal keer per dag weg valt... Ethernet doet het verder prima, en na een minuut of 5 begint het wel weer. Maar heel vervelend als je net op de laptop bezig bent, en je internet is opeens weg...
    Iemand een idee?

  • #2
    waar wil je een mac-adres filter voor gebruiken ??
    WPS staat standaard uit; als je dat wil gebruiken zou je aan moeten zetten.

    een stabiel wifi-signaal is van veel factoren afhankelijk.
    hoe zijn de kanalen ingesteld en hoe is het met de kanalen om je heen ??

    Reageer


    • #3
      Wat kan wel/niet ik aanpassen in mijn wifi-modem ?

      Wifi verbeteren , info van Delta.

      Reageer


      • #4
        Welkom op het forum Erike360,

        Onder "Applications & Gaming" en het tabje "IP Pass-through" heb je de mogelijkheid Mac-adressen in te voeren, of is dat niet wat je bedoeld?

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Jos
          Welkom op het forum Erike360,

          Onder "Applications & Gaming" en het tabje "IP Pass-through" heb je de mogelijkheid Mac-adressen in te voeren, of is dat niet wat je bedoeld?
          Dat is geen MAC filter. Een MAC filter laat bepaalde MAC adressen toe. IP Passthrough wil alleen maar zeggen dat er geen NAT wordt toegepast (en de firewall wordt gebypassed). Heeft niks met MAC filtering te maken.

          Reageer


          • #6
            MAC filtering is als beveiliging zinloos te noemen, een simpele packetsniffer plukt zo de mac adressen uit de lucht van de apparaten die verbinding met de betreffende router maken, vervolgens even je eigen mac klonen en klaar ben je.
            Feitelijk dus weinig toegevoegde waarde meer tegenwoordig

            Reageer

            Om te reageren, moet je eerst .

            verwerken...
            X