Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Verdwijnen 5Ghz netwerk

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Verdwijnen 5Ghz netwerk

Een hele goedemorgen.
    Allereerst mijn complimenten voor het goed draaiende en stabiele netwerk sinds het omwisselen van de modems.
    Weinig problemen meer. Zeker het 5Ghz netwerk draait prettig.
    Dit netwerk is het enige dat bij mij problemen geeft. Als ik na een herstart van mijn computer of als mijn laptop buiten bereik is geweest van mijn netwerk ben ik mijn 5Ghz kwijt.
    Ik moet dan behoorlijk wat kunstgrepen :P toepassen om het netwerk weer aan de slinger te krijgen en dit kan best wel behoorlijk lang duren. Het modem een aantal malen opnieuw opstarten en mijn laptop opnieuw opstarten. Is dit normaal bij het 5Ghz netwerk of staat er iets verkeerds ingesteld bij mij? Heb er een PrtSc bijgedaan. Oh ja ik heb de SSID en het Macadress even weggegumd
    Even ter info: Mijn modem staat vrij van vervelende dingen die invloed kunnen hebben op de werking.
    Misschien hoor ik er wat van?

Vriendelijke groetjes

Lauran

Hoi Lauran16,

Valt het 5 Ghz uit of ziet je laptop hem gewoon niet meer? Controleer op zo'n moment eens of je met een ander apparaat dan wel het 5 Ghz signaal ziet, bijvoorbeeld met een mobiele telefoon. Die moet dan uiteraard wel de ontvangst van een 5 Ghz signaal ondersteunen
    A prudent question is one-half of wisdom

Reageer

Hoi Lauran16,

Even een aanvulling op Matthijs, het is verstandig om de SSID van de 2,4Ghz en de 5Ghz niet exact hetzelfde te laten zijn.

Dus bijvoorbeeld:

SSID
      SSID5Ghz

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Frans
        het is verstandig om de SSID van de 2,4Ghz en de 5Ghz niet exact hetzelfde te laten zijn.

Reageer

Fred44,

In ons testlab hebben wij met verschillende situaties gezien dat er niet automatisch geschakeld wordt tussen 2.4 en 5 Ghz.(en we hebben een halve mediamarkt aan consumenten apparatuur getest)
          Op zich ook logisch, 2.4 reikt verder, dus stel je hebt boven verbinding via 2.4 omdat 5 buiten bereik is, je telefoon/tablet/laptop zal dan niet meer terugschakelen naar een zwakker of gelijkwaardig 5 Ghz signaal.
          Je roamt op basis van signaalsterkte binnen de band waarmee je wifi radio verbonden is, pas als je signaal binnen die band volledig wegvalt zal hij naar andere accesspoints gaan zoeken.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Marco
            Je roamt op basis van signaalsterkte binnen de band waarmee je wifi radio verbonden is, pas als je signaal binnen die band volledig wegvalt zal hij naar andere accesspoints gaan zoeken.
            mijn laptop zoekt elke 5 seconden naar netwerken.
            en als de signaalsterkte van de gebruikte verbinding onder een bepaald niveau komt, wordt overgeschakeld naar iets anders.
            dat kan in dezelfde frequentie zijn, maar dat kan ook de andere zijn.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door fred44nl
              Oorspronkelijk gepost door Marco
              mijn laptop zoekt elke 5 seconden naar netwerken.
              en als de signaalsterkte van de gebruikte verbinding onder een bepaald niveau komt, wordt overgeschakeld naar iets anders.
              dat kan in dezelfde frequentie zijn, maar dat kan ook de andere zijn.

Reageer

we zien regelmatig issues met WIFi apparatuur en situaties waarin de SSID's wel hetzelfde zijn. Daarom raden we het af.
                ik vraag me wel af, waarom het de 1e keer is dat dit hier ter sprake komt.
                dus zo vaak komt het kennelijk niet voor.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door fred44nl
                  we zien regelmatig issues met WIFi apparatuur en situaties waarin de SSID's wel hetzelfde zijn. Daarom raden we het af.
                  ik vraag me wel af, waarom het de 1e keer is dat dit hier ter sprake komt.
                  dus zo vaak komt het kennelijk niet voor.
                  Het komt hier zeker niet voor het eerst sprake, en dit forum is ook niet ons enige communicatiekanaal. En het is ook geen wedstrijd om het laatste woord te krijgen.

Reageer

Hee Matthijs..
                    Nee het 5Ghz netwerk valt niet uit. Lappie ziet hem dan niet meer maar alleen als ik mijn lap opnieuw opstart en als ik weg van mijn netwerk ben geweest met de lap.
                    Grtzz Lauran

Oorspronkelijk gepost door MatthijsL
                    Hoi Lauran16,

Valt het 5 Ghz uit of ziet je laptop hem gewoon niet meer? Controleer op zo'n moment eens of je met een ander apparaat dan wel het 5 Ghz signaal ziet, bijvoorbeeld met een mobiele telefoon. Die moet dan uiteraard wel de ontvangst van een 5 Ghz signaal ondersteunen

Reageer

Hoi Frans.
                      Beide net werken hebben zeer verschillende namen.
                      Grtz Lauran

Hoi Lauran16,

Even een aanvulling op Matthijs, het is verstandig om de SSID van de 2,4Ghz en de 5Ghz niet exact hetzelfde te laten zijn.

Dus bijvoorbeeld:

SSID
                      SSID5Ghz

Reageer

Gebruik je een open VPN ? Ik heb het gehad als ik Ipvanish gebruikt had dat daarna het niets meer wilde doen. De laatse lange tijd geen problemen meer gehad maar in het begin heel veel. Het is misschien een tip

Reageer

Hi Lauren,

Inmiddels zijn we al een tijdje verder.
                          Is het opgelost? Wil je dan op beste antwoord klikken?

Mocht het onverhoopt niet opgelost zijn, dan hoor ik het graag.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                          X