Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Ervaringen met Ubiquiti Unifi router?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Ervaringen met Ubiquiti Unifi router?

Omdat ik onze WiFi verder in huis wil hebben en ook graag in de tuin gebruik wil maken van de WiFi ben ik aan het kijken naar een router.
    Ik hoor van kennissen dat ze erg tevreden zijn over de Ubiquiti Unifi UAP Pro. Deze zou een erg groot bereik hebben en stabiel werken. Zij werken met Ziggo als provider en dus ook het standaard modem van Ziggo.
    Zijn er mensen die ervaring hebben met deze router in combinatie met Zeelandnet?
    Of zijn er mensen die goede ervaringen hebben met een ander merk / type WiFi router?
    Wij gebruiken iPhone's en iPad's in een straal van zo'n 50 meter rond om het modem / router. Het modem zit in de meterkast. De router komt aan de buitenkant van de meterkast te hangen. In huis zijn geen dikke muren, alleen een paar gipswanden en een buitenmuur.

http://tweakers.net/pricewatch/31505...-band/reviews/

Reageer

Dat snap ik Fred, alleen heeft hij deze router in een woning zitten met dikke muren, en een keer of wat zo groot als ons huis. Dat deze router bij ons voldoende sterk zal zijn geloof ik dus wel.
      We hebben ook maar een paar andere in de buurt die op de WiFi zitten, elkaar storen zal dus ook wel mee vallen.

Het gaat mij er meer om of er mensen zijn die ervaring hebben met deze router in combinatie met het Zeelandnet modem.

Lenen is een beetje lastig, hij zit in Limburg en kan ook lastig zonder router.

Reageer

jmr2, de UAP is een serie access points (Unifi Access Point), vandaar dat jouw kennis deze gebruikt in combinatie met een bestaande router. Dit is prima spul. Als je een PoE switch gebruikt hoeft er alleen een netwerkkabel naar de UAP.
        Maar formuleer je vraag dan als: ik ben op zoek naar een accesspoint, want je zoekt niet meteen een andere router.

Ik beheer trouwens een omgeving met enkele UAP's gecombineerd met een Edgerouter POE.

Het beheer van de UAP zelf zou je kunnen doen vanaf een pc/laptop maar beter nog met een Raspberry Pi3, hier kun je dan een servertje op installeren dat continu de UAP's beheert en instellingen synchroniseert. Ook kun je hiermee gastenaccounts aanmaken en inzicht krijgen in de netwerkactiviteit.

UAP is iets totaal anders dan de AP's die je bij een consumentenzaak haalt, zeker de moeite waard. Op amazon.de waren ze in mijn geval erg scherp geprijsd

Reageer

@jpmr2

Heb je een antwood gekregen op je vraag? Wil je dan even het beste antwoord aanklikken
          Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
          X