Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Slecht WiFi bereik

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Slecht WiFi bereik

Van de week is Internet via ZeelandNet aangesloten. De snelheid bekabeld is conform abonnement, maar het WiFi bereik is gewoon slecht. In de buurt van het modem (EPC3940) is de snelheid goed, maar op de 1ste etage is het gewoon drama. Het signaal valt regelmatig weg of er kan geen verbinding gemaakt worden. Hiervoor een Experiabox van KPN die zelfs in de meterkast hing en gewoon goed WiFi signaal door heel het huis heen.

Ik zit nu er nu aan te denken om een extra Access Point aan te schaffen, heeft iemand goede ervaringen met een bepaald merk?
    In het ergste geval dan toch maar binnen 2 weken weer terug naar KPN.

Groeten Ronald.

Ik heb een Netgear wn3000rp wifi repeater en dat werkt heel goed. Overal in en rond het huis goed en sterk bereik. Op de wifi modem van zeelandnet red ik het amper buiten de woonkamer.

Reageer

Een repeater zou ik niet doen. Een accesspoint is inderdaad de juiste keus. Een repeater kan namelijk niet roamen als je WPA2 gebruikt en dat is wel zo veilig (roamen houd in dat je niet steeds zelf hoeft te wisselen van netwerk en dus 1 SSID/netwerknaam kan gebruiken) Ik gebruik momenteel zelf de Devolo PLC 1200+ WiFi ac. Deze gaan via het stroomnetwerk daar ik geen utp kabels door het huis heb liggen. Deze werken enorm goed en hebben ook de 5Ghz band plus AC. Ik haal via het stroomnetwerk tussen de 100 en 150 Mbps.

Kortom:
      Gebruik een accesspoint (zodat je alles gelijk kan houden en kan roamen)
      Liefst via UTP anders powerlines (let op de 5 GHz band, als je toch iets aanschaft. TP_link heeft deze ook en die werken ook prima. Dr AV1200 Gigabit Powerline AC Wi-Fi Kit TL-WPA8630 KIT)

Succes met je zoektocht :-)

Reageer

Oorspronkelijk gepost door ferdinr
        Van de week is Internet via ZeelandNet aangesloten. De snelheid bekabeld is conform abonnement, maar het WiFi bereik is gewoon slecht. In de buurt van het modem (EPC3940) is de snelheid goed, maar op de 1ste etage is het gewoon drama. Het signaal valt regelmatig weg of er kan geen verbinding gemaakt worden. Hiervoor een Experiabox van KPN die zelfs in de meterkast hing en gewoon goed WiFi signaal door heel het huis heen.

Ik zit nu er nu aan te denken om een extra Access Point aan te schaffen, heeft iemand goede ervaringen met een bepaald merk?
        In het ergste geval dan toch maar binnen 2 weken weer terug naar KPN.

Groeten Ronald.
        Tja in die Experiabox zat wellicht een andere router en wifi is van een heleboel factoren afhankelijk.
        Hoe dan ook is je snelheid bekabeld optimaal.
        Ik zou een goede router aan schaffen en die op de eerste etage zetten.

Reageer

Zit je wel op een vrij kanaal?

Reageer

Welkom op het forum Ronald!

Je kunt een wifi-extender gebruiken die het wifi-signaal van het modem opvangt en met deze extender een verbinding maakt. Netgear extenders zijn goede apparaten. Daarop zijn er twee antennes bevestigd en een LAN-poort is voorzien. Je kunt het netwerk verder uitbreiden door een tweede router aan te sluiten. Die sluit je aan op de extender waarbij je overal wifi in huis en in de tuin hebt. Zorg ervoor dat de tweede router op kanaal 1 (mod edit, kanaal 2 even aangepast naar kanaal 1),6 of 11 is ingesteld,deze kanalen zijn het snelst aangezien deze kanalen het minst druk is. Een sterke tweede router op het modem aansluiten is ook mogelijk.

M.v.g, Johny.

Reageer

Iedereen bedankt voor hun reactie. Ik heb er nu een Netgear Gigabit-router (WNDR3700) tussen gehangen.
              DHCP uitgezet en het WiFi signaal boven is nu ook gewoon goed.

Hopelijk blijft het nu stabiel.

Groeten Ronald.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
              X