Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Internet zeer traag

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Internet zeer traag


  • #2
    het gaat waarschijnlijk om een EPC3940.
    hoe heb je de snelheid gemeten ??
    een zuiver beeld krijg je alleen als je dat via een utp-kabel doet.
    via wifi heb je vaak storende invloeden.

    Reageer


    • #3
      Dag. Eerlijk gezegd wil ik niets meten, ik ben als gebruiker bezig met een zeer traag internet. Dat moet verbeterd kunnen worden door de leverancier van de service.

      Reageer


      • #4
        Welk abonnement heb je?
        Voer eens de bekabelde test uit zoals fred44nl hierboven aangeeeft.
        Doe dit met 1 apparaat rechtstreeks op het modem aangesloten.
        Zorg dat er geen programma's actief zijn. Deze kunnen bandbreedte wegsnoepen.

        Of is het draadloos dat je problemen ervaart?
        Dan is er dit stappenplan .

        Door wifikanaal vast te zetten op kanaal 1, 6 of 11 en SPI Firewall Off in te stellen, verbeter je mogelijk ontvangst.
        Bij problemen wifi, over welke afstand hebben we het dan en gaat het beter dichterbij het wifi-modem/

        Verder:
        + netwerkkaart beschikt over de nieuwste drivers
        + beveiligingssoftware aanwezig, zodat we malware als oorzaak uit kunnen sluiten?

        Reageer


        • #5
          NOgmaals, ik ben betalende klant en heb een abonnement. Met dank voor jullie input heb ik ook een email aan Zeelandnet gestuurd want ik acht het heel normaal dat zij een probleem als dit verhelpen. Of is dat vreemd om te veronderstellen?

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door schollema
            Dag. Eerlijk gezegd wil ik niets meten, ik ben als gebruiker bezig met een zeer traag internet. Dat moet verbeterd kunnen worden door de leverancier van de service.
            Hallo Schollema, welkom op het forum.

            De snelheid die je met je modem bekabeld kunt halen wordt gegarandeerd. Wifisnelheid niet, omdat die van allerlei lokale omstandigheden afhankelijk is. Hierover kun je op het forum meer vinden en zie ook het stappenplan waar Ptrol naar verwijst.

            Reageer


            • #7
              Beste Schollema,

              Nog even een kleinen toelichting. Op dit forum tref je medegebruikers die je van een goed advies kunnen voorzien. Je spreekt hier niet met de 'helpdesk van ZeelandNet'. Wel lezen er medewerkers van ZeelandNet mee, doordeweeks en op zaterdagochtend.

              Als je last hebt van traag internet, is er heel veel dat je zelf kunt doen. Sterker nog: voor het grootste stuk ben je zelf verantwoordelijk. Dat kun je niet op ZeelandNet afschuiven. Dat hoeft ook niet, want daar kun je hier hulp bij krijgen. Als je tenminste bereid bent om wel vragen te beantwoorden. Dan kunnen wij jou helpen om jouw probleem op te lossen. Begrijp wel, dat het daarmee niet ons probleem wordt

              In zeldzame gevallen kan het zijn dat er iets mis is met de infrastructuur van ZeelandNet (het modem, de aansluiting of de bekabeling in de straat en de versterker in de straat). In de meeste gevallen is het probleem echter op te lossen door instellingen aan te passen in het modem of in je eigen apparatuur.

              Terug naar de belangrijkste vragen:
              • Welk type modem heb je, bijvoorbeeld EPC3925, EPC3940, EPC3212;
              • Heb je nog een eigen router in gebruik;
              • Welke snelheden haal je op http://speedtest.zeelandnet.nl als je dit test met een computer die via een kabel is verbonden en waarvan de wifi is uitgeschakeld?

              Reageer


              • #8
                Hallo Schollema,

                Ik zie dat naar aanleiding van de e-mail een aantal instellingen in het modem gewijzigd zijn. Zijn hiermee de snelheidsproblemen verholpen of spelen deze nog steeds?

                Reageer


                • #9
                  Beste Sheena, had nog niet gereageerd ivm vakantieperiode. Dank voor je snelle en adequate ingreep: voorzover ik nu kan bekijken zlijken de snelheidsproblemen verholpen te zijn. Met vriendelijke groet!

                  Reageer


                  • #10
                    Goed om te lezen !

                    Reageer

                    Om te reageren, moet je eerst .

                    verwerken...
                    X