Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Waarom een verschillend wifi bereik aan voor en achterkant pand

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Waarom een verschillend wifi bereik aan voor en achterkant pand

    Zomaar een vraag over het bereik, Als ik in mijn keuken sta heb ik vol bereik van mijn wifi netwerk stap ik op het balkon is het weg.
    Als ik nu i mijn slaapkamer sta, Dat is is theorie hetzelfde als op mijn balkon qua aftstand heb ik gewoon vol bereik zelfs als ik mijn telefoon buiten het raam houdt, Dus dat is weer in theorie verder dan op mijn balkon. Sta ik aan de voorkant van het flatgebouw krijg ik bij het tegenover gelegen gebouw ook vol bereik. Moet wel zeggen dat tussen de keuken en de router een meterkast, CV ketel en een magnatron staan. Maar toch vind ik het vreemd Binnen goed bereik buiten 0. Ik zeg meestal voor dat grap dat superman hier gewoond heeft en dat er bewapening in de achterkant zit om Lex Luthor tegen te houden lol gewoon een grapje. Maar is er iemand die hier een logische verklaring voor heeft ?

  • #2
    Je geeft het zelf eigenlijk a aanl. Afstand alleen is niet bepalend.
    De bouw van een huis ( muren/plafonds) kan inderdaad sterk verschillen qua materiaal. Zo kan de voorgevel uit ander materiaal opgetrokken zijn dan de achtergevel.

    Ook is de meterkast ( en daar staat vaak het wifi-modem ) meestal van ander materiaal .Voeg daarbij de invloed van steeds meer draadloze apparaten. Ook dit is bij iedereen weer anders. Kortom er is geen zinnig woord over te zeggen.

    Ook al schijnt de EPC3940 qua bereik beter te zijndan de EPC3925 gaat er eigenlijk niets boven een los modem + router. alleen al om het feit dat deze dan kunnen doen waarvoor ze bedoeld zijn en geen dubbelfunctie hebben.
    Een losse router plaats je bovendien makkelijker centraal op de plaats die je het beste uitkomt.

    Een appartement/rijtjeshuis/vrijstaand huis?
    De afstanden voor mogelijk storende kanalen zijn allemaal verschillend.

    Met de komst van allerlei draadloze apparatuur, meer toepassingen voor het modem, zal m.i. de investering in een eigen router voor velen mogelijk een oplossing bieden.

    Binnen goed bereik en buiten 0.
    Dan doet je wifi-mdem het toch goed!
    Dat kunnen helaas ook niet alle klanten zeggen.
    Voor buiten heb je WifiSpots toch.

    Maar nogmaals geen enkele situatie is gelijk.

    Reageer


    • #3
      Ik snap wat je bedoelt, Het modem/router werkt goed en ik moet erlijk beweren dat ik met mijn router (Linksys e4200) hetzelfde probleem had, Maar had eigenlijk gehoopt dat het nieuwe modem iets beter zou presteren. Ik heb dit bericht ook niet neergezet als klacht want ik ben tevreden met het modem. Maar dacht misschien is er iemand die een tip had voor een instellinkje o.i.d. Ik heb me er eigenlijk al een beetje bij neergelegd en naar andere oplossingen gezocht d.m.v. een acces point. Wil van de zomer als het wielrennen weer begint lekker relaxed online de giro en de tour volgen lekker op het balkon biertje erbij. Heb nu een oploosing in gedachten met van die powernet adapters die ik hier nog heb liggen, een laptop heeft toch ook stroom nodig dus 1 of 2 kabeltjes is eigenlijk geen probleem. En wat betreft de router op een centrale plaats tja dan heb ik heel wat kabels te trekken want er zit hier nog al wat aangesloten. Maar de voorkant is idd voornamelijk hout en glas terwijl de achtekant meer beton is.

      Maar ik dank je voor je reactie Ptrol

      Reageer

      Om te reageren, moet je eerst .

      verwerken...
      X