Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

USB op Cisco EPC3940

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • USB op Cisco EPC3940

    Op de router van zeelandnet zit een usb aansluiting, maar als ik er een stick of draagbare hd aansluit, zie ik niks, kan hem dus ook niet na laten zoeken bereiken.
    Is deze in de configuratie misschien uitgezet ? en hoe kan ik hem dan weer aanzetten.
    gr krijn

  • #2
    Hoi Krijn,

    Deze is inderdaad niet actief en er bestaat ook geen mogelijkheid om deze terug aan te zetten helaas

    Reageer


    • #3
      [quote=krijnbl]Op de router van zeelandnet zit een usb aansluiting, maar als ik er een stick of draagbare hd aansluit, zie ik niks, kan hem dus ook niet na laten zoeken bereiken.
      Is deze in de configuratie misschien uitgezet ? en hoe kan ik hem dan weer aanzetten.
      gr krijn[/quote

      als u de handleiding er op na leest zie link dan ziet u dat de usb aansluiting niet actief is:

      ]http://www.zeelandnet.nl/klantenservice/Handleidingen/Installatiehandleiding_WiFi-modem_3940v1.pdf

      Reageer


      • #4
        dan is de volgende vraag , hoe kan ik ze actief zetten

        Reageer


        • #5
          Hallo Krijn,

          Er bestaat dus ook geen mogelijkheid om deze te activeren:
          Oorspronkelijk gepost door Sheena
          Hoi Krijn,

          Deze is inderdaad niet actief en er bestaat ook geen mogelijkheid om deze terug aan te zetten helaas

          Reageer


          • #6
            oke, jammer wat is de oorzaak/noodzaak hiervan ?
            zal een mailtje naar Cisco canada sturen of zij hiervoor met bv een firmware update wel kunnen activeren.

            Reageer


            • #7
              Wat hiervan de oorzaak/noodzaak is, durf ik niet te zeggen.

              Wel kun je hier

              Reageer


              • #8
                dankje wel.
                ga natuurlijk wel verder graven, want er zit een usb aansluiting op, dus deze moet ook actief kunnen worden.
                ik geloof niet dat zo'n grote router fabrikant, dit er als dummy opzet.
                dus waarschijnlijk softwarematig uitgezet.
                wordt vervolgd, nogmaals dank

                Reageer


                • #9
                  Link van Sheena gelezen?

                  ZeelandNet heeft deze modems aangeschaft.
                  De klanten krijgen deze in bruikleen.

                  Het is aan ZeelandNet te bepalen welke functies door de klant aan of uitgezet kunnen worden en al dan niet beschikbaar zijn of ondersteund worden.
                  Dit kan bijv. bij een andere Provider weer anders zijn.

                  Wil je van USB gebruik maken?
                  Zet het wifi-modem dan in Bridge-Mode en plaats er een eigen router ( met usb-functie achter).
                  Dan is het wifi-modem weer puur modem en kan je de eigen router naar wens laten functioneren.

                  Reageer


                  • #10
                    tja, in de handleiding staat dat de usb-aansluiting niet actief is.
                    maar, als ik er een usb-schijf, die geformatteerd is voor OS X op aansluit, dan kan m'n TV films afspelen, die op die schijf staan.
                    ik was er ook verbaasd over, maar de handleiding klopt dus niet

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door krijnbl
                      ik geloof niet dat zo'n grote router fabrikant, dit er als dummy opzet.
                      dus waarschijnlijk softwarematig uitgezet.
                      er zijn heel wat mogelijkheden van het modem softwarematig uitgezet.

                      Reageer


                      • #12
                        zojuist nog even getest met een usb-stick.
                        eerst geformatteerd met exFat, dat werkt niet.
                        toen geformatteerd OS X journaled en dat werkt wel.
                        en NTFS werkt ook.
                        dus is het - althans op dit moment - afhankelijk van de formattering van het aangesloten apparaat.
                        de usb-stick is niet alleen op m'n laptop, maar ook op m'n TV bereikbaar.

                        [img]b4edec17-18c9-4b07-9170-d0be0ebdec55.jpg[/img]

                        Reageer


                        • #13
                          Als ik naar \\CISCO-LVG ga kan ik ook mijn usb hardeschijf zien (NTFS formatted),
                          de EPC3940 draait verder DLNA 1.5 en Samba via de usb2.0 port.

                          Het is inderdaad jammer dat veel functies uit staan, had graag een VPN server en QOS willen draaien.

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door Niggo
                            Het is inderdaad jammer dat veel functies uit staan, had graag een VPN server en QOS willen draaien.
                            drie types een idee ?

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door Niggo
                              Het is inderdaad jammer dat veel functies uit staan, had graag een VPN server en QOS willen draaien.
                              Het is eigenlijk een voorzorgsmaatregel om bepaalde functies uit te schakelen. Daarnaast kan je dan beter een losse router gebruiken voor dit soort dingen. Zelf draai ik DD-WRT op een Netgear WNDR 3700. Niet dat ik de vele opties gebruik, want dat zijn er echt een stuk meer, maar meer omdat ik het wou proberen. Werkt verder prima.
                              A prudent question is one-half of wisdom

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X