Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Delta WifiSpots Linux Mint

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Delta WifiSpots Linux Mint

    Hallo. Ik kan geen verbinding maken met Delta WifiSpots op mijn laptop met Linux Mint. Mijn instellingen via Netwerkverbindingen zijn als volgt: Veiligheid: WPA + WPA2 Enterprise, Authenticatie: Beschermd EAP (PEAP), CA-certificaat: geen, PEAP versie: automatisch,
    interne authenticatie: MSCHAPv2, gebruikersnaam en wachtwoord correct (verbinding werkt wel op smartphone). Er zijn verder andere apparaten aangesloten op Delta WifiSpots. Wie kan mij helpen?

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door chrisB
    Er zijn verder andere apparaten aangesloten op Delta WifiSpots. Wie kan mij helpen?
    Niet te veel?
    Hoeveel apparaten kan ik gebruiken met WifiSpots?
    U kunt 3 apparaten (bijvoorbeeld uw tablet en smartphone) gelijktijdig gebruiken met WifiSpots. Gebruikt u WifiSpots op een derde apparaat, dan levert dat een foutmelding in uw browser. U kunt uw persoonlijke gebruikersnaam en wachtwoord voor zoveel devices apparaten gebruiken als u wilt, echter u kunt slechts met twee apparaten op het zelfde moment gebruik maken van WifiSpots.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door chrisB
      CA-certificaat: geen Wie kan mij helpen?
      https://secure.zeelandnet.nl/wifispo...fispots-signed.....

      Maar wat dat laatste stukje precies moet zijn ik zou het niet weten.

      Reageer


      • #4
        'k Vind op Google een reactie van een Ziggoklant:
        "Wat heb ik er mee gedaan? Ik heb besloten om Linux Mint 15 opnieuw te installeren, mijn documenten enz. zijn opgeslagen op een server en op mijn laptop is niet veel dus ik kon hem makkelijk herinstalleren. Alleen deze keer gebruik ik KDE in plaats van Cinnamon."
        Bron

        Misschien heb je er iets aan.

        Reageer


        • #5
          Dank voor de reacties. Misschien is mijn vraag niet helemaal duidelijk geweest. Er zijn installatiehandleidingen voor Android en Windows. Er zijn volgens mij best veel Linux gebruikers. Wellicht kan Delta/Zeelandnet ook voor deze groep een handleiding beschikbaar stellen?


          Opgelost.

          Reageer


          • #6
            Hoe?
            Graag even toelichten, want daarmee kan je anderen in de toekomst wellicht helpen.

            Reageer


            • #7
              Onder Mint (17.3) ga je naar :

              http://www.delta.nl/tv-internet-tele...nplan_android/

              Stap 1: download het Android WifiSpots certificaat: Android Certificaat en volg de aanwijzingen
              Opmerking: gebruik voor het downloaden van het certificaat de standaard browser van uw Smartphone, Tablet of Laptop. Andere browsers kunnen in sommige gevallen voor foutmeldingen of problemen bij de installatie zorgen.

              Klik met je rechter muisknop op : Android Certificaat en kies : Save Link As
              (sla het ergens in een directory op).

              Importeer het certificaat : deltawifispots-android-ca.cer in je Mint connection manager in het veld CA certificaat.

              Ik heb verder geen Wifi onder Mint misschien werkt het.

              Reageer


              • #8
                Ik heb helaas gezien dat ik (gister) een typ foutje hebt gemaakt.
                (sorry hiervoor)

                Klik met je rechter muisknop op :
                Android Certificaat
                en kies : Save Link As

                Vul bij SSID : Delta WifiSpots in

                Importeer het certificaat : deltawifispots-android-ca.crt (vanuit je downloads directory) in de connection manager in het veld : CA certificate:

                Reageer


                • #9
                  chris B, is het gelukt? Zo ja, wil je dan de oplossing nog delen & het antwoord markeren?

                  Reageer


                  • #10
                    Niet gelukt Laura. Ik heb veel geprobeerd maar zonder resultaat. (andere pc, andere netwerkkaart, enz enz. ) Ik ga er nu mee stoppen. En bedankt voor je zinnige antwoorden Mapje.

                    Reageer


                    • #11
                      chrisB, wil je dan even op Beste antwoord klikken bijvoorbeeld bij het antwoord van Mapje? Dan wordt deze vraag als 'Beantwoord' gemarkeerd

                      Reageer


                      • #12
                        Een schrale troost misschien maar een Wifi verbinding configuren in Linux (Mint) blijft sowieso een moeilijke zaak, met een kabel is het klik en klaar.

                        Als je geluk hebt wordt er automatisch een geschikte driver gevonden in Driver Manager (Menu ==> Administration ==> Driver Manager)

                        Maar bij pech kun je zelf een geschikte driver (module) gaan compileren wat voor 95% van de gebruikers toch (duidelijk) een stap te ver is en dan af zal haken.

                        Reageer

                        Om te reageren, moet je eerst .

                        verwerken...
                        X