Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

WiFi is traag

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • WiFi is traag

    'Sinds een aantal dagen haalt mijn Wifi (gemeten via Ookla) niet boven de 6Mb, terwijl het daarvoor rond de 45Mb lag. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?' Uploaden is zelfs hoger met net boven de 10 Mb.

  • #2
    Hallo weeb, welkom op het forum.

    Heb je onderstaand stappenplan al eens doorlopen:
    https://forum.zeelandnet.nl/internet...maliseren-2879

    Reageer


    • #3
      Hallo Jos, niet recentelijk. Maar frappant is, dat dit sinds een paar dagen is en op verschillende tijdstippen gemeten.
      Mijn abonnement is 150Mb, uiteraard met een vast verbinding. Wifi met 45 Mb haalde ik ook al voor de verhoging van Zeelandnet, de verhoging heeft niets daaraan veranderd in eerste instantie (hoger zou je wel verwachten). Maar 6 Mb is wel heel erg traag

      Reageer


      • #4
        Wifi-snelheden zijn heel erg afhankelijk van plaatselijke omstandigheden. Als je buren een kanaal wijzigen of er storende apparatuur wordt gebruikt in je omgeving, kun jij daar last van hebben.

        Reageer


        • #5
          Weeb, voor de snelheidsverhoging haalde je met wifi 45Mbps.
          Wanneer je abonnement nu een upgrade krijgt, betekent dit niet dat daardoor je wifi ook sneller wordt.
          Slechts die hardware die al wel sneller kon, maar "afgeremd" werd in snelheid door je abonnement, daarbij zal je de snelheidswinst kunnen merken.

          Jos gaf het al aan.
          Controleer eens in het modem of het kanaal wel staat op de minst belastende van 1, 6 of 11.
          Welke (wifi)-modem heb je?
          Maak je misschien ook nog gebruik van een eigen router?

          Reageer


          • #6
            Router is EPC 3925. Kanaal na telefonisch overleg met klantenservice gewijzigd naar 11. Gaat 2 dagen goed, nu is de snelheid weer een drama. Dat de upgrade van het abonnement niet betekent dat WIFI sneller wordt is in orde, maar niet dat dit met factoor 8 langzamer wordt!! Ik word er moedeloos en overweeg nu na vele jaren abonnement bij Zeelandnet de boel op te zeggen en naar een andere provider te gaan.

            Ik vind dit onacceptabel.

            Reageer


            • #7

              Reageer


              • #8

                Reageer


                • #9
                  Ik zie dat het al gelukt is

                  Reageer


                  • #10
                    Hallo weeb ,

                    Zijn de problemen met het nieuwe modem nu opgelost?

                    Reageer


                    • #11
                      Hallo Sheena,

                      excuus voor de late reactie, was enkele dagen weg. Problemen lijken nu opgelost te zijn met het nieuwe modem, hopelijk blijft het zo. Dank voor de hulp.
                      Groet,

                      NB. Willen jullie het oude modem retour?

                      Reageer


                      • #12
                        Dat is goed nieuws weeb. Wil je dan nog even op 'Beste antwoord' klikken? Dan wordt deze vraag als beantwoord gemarkeerd

                        Reageer

                        Om te reageren, moet je eerst .

                        verwerken...
                        X