Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Wifi valt steeds uit en als het werkt is de snelheid niet optimaal

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Wifi valt steeds uit en als het werkt is de snelheid niet optimaal

Hallo,

Ons wifi werkt thuis niet goed. Hij valt continu uit soms wel een paar keer per dag. Dit is niet handig zeker niet als we thuis moeten werken. De modem resetten werkt soms even maar de snelheid blijft overigens erg laag. We hebben het stappenplan doorlopen maar de snelheid blijft 44mbps en 10upload ( we hebben een premium abonnement).
    Wat kan hier aan worden gedaan?

Alvast bedankt!

heb je al eens een snelheidstest gedaan, met een laptop of pc, die rechtstreeks op het modem is aangesloten ??

Reageer

Je hebt het stappenplan inmiddels doorgenomen?
      Je hebt het kanaal vastgezet op het minst belastend kanaal ( 1, 6 of 11).
      SpI Firewall Off al eens geprobeerd?

Wat is de afstand tot het modem?
      Heb je wellicht pas een nieuw modem?
      Zo, ja ervoer je met het oude modem ook problemen?

Ben je de enige gebruiker of ga je met meerderen tegelijk draadloos het Internet op?

De snelheden genoemd voor het premium account zijn overigens de snelheden die je zou moeten halen als je bekabeld rechtstreeks op het modem bent aangesloten.
      Je wifi snelheid vind ik niet verkeerd, natuurlijk wel de uitval.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Ptrol
        Je hebt het stappenplan inmiddels doorgenomen?
        Je hebt het kanaal vastgezet op het minst belastend kanaal ( 1, 6 of 11).
        SpI Firewall Off al eens geprobeerd?

Wat is de afstand tot het modem?
        Heb je wellicht pas een nieuw modem?
        Zo, ja ervoer je met het oude modem ook problemen?

Ben je de enige gebruiker of ga je met meerderen tegelijk draadloos het Internet op?

De snelheden genoemd voor het premium account zijn overigens de snelheden die je zou moeten halen als je bekabeld rechtstreeks op het modem bent aangesloten.
        Je wifi snelheid vind ik niet verkeerd, natuurlijk wel de uitval.
        Het uitvallen is inderdaad vervelender als de snelheid. Meestal zijn er 2 laptops tegelijk op het wifi, plus eventueel de ps3.
        De modem is geinstalleerd door zeelandnet en is niet nieuw. Afstand is misschien 5 meter tot de modem.
        Ik zal straks proberen de laptop rechtstreeks aan te sluiten voor een nieuwe test en dan even laten weten wat de uitkomst is!

Reageer

Is er op dat moment echt uitval ( dus leds gaan uit en weer aan )?

Ervaar je ook die problemen als de PS3 NIET op het Internet gaat?
          Kan je de PS3 niet bekabeld aan sluiten?

Reageer

ik ben ook wel benieuwd om welk type modem het gaat. Zo kunnen we je beter adviseren

Reageer

Dit topic gaat over de problemen die kikinaomi meldt. Maasp, wil je hulp? Gebruik dan 'Een vraag stellen' zodat we dit topic zuiver houden
              (Edit moderator: Vraag van Maasp in eigen topic geplaatst: http://forum.zeelandnet.nl/wifi-31/w...-optimaal-2998)

Kikinaomi,

- Gebruik je de Avast virusscanner (risico op problemen) of een andere?
              - Heb je in het modem de SPI firewall al op OFF gezet (onder Security)?
              - Gebruik je ook nog een eigen router of wifi-apparaat?

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Ptrol
                Is er op dat moment echt uitval ( dus leds gaan uit en weer aan )?

Ervaar je ook die problemen als de PS3 NIET op het Internet gaat?
                Kan je de PS3 niet bekabeld aan sluiten?
                Goedenavond,

De problemen hebben we ook als er maar 1 laptop wordt gebruikt en geen ps3 dus hier ligt het niet aan.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door GCaddicted
                  ik ben ook wel benieuwd om welk type modem het gaat. Zo kunnen we je beter adviseren
                  Goedenavond,

Het type modem is EPC3925.

Reageer

Valt het modem echt uit? Heb je dan helemaal geen verbinding meer?
                    Heb je dan ook geen verbinding meer als je vlak bij het wifi-modem staat?
                    Dus leds gaan uit en modem start weer op?
                    Of vind je het te traag?

Ook is niet helemaal duidelijk of je bijv. het kanaal nu hebt vastgezet ( op minst belastend 1, 6 of 11).

Een snelheid van 44 Mbps vind ik helemaal niet slecht voor wifi hoor gemeten over een afstand van 5 m.
                    Reikwijdte en sterkte van het signaal zijn van zoveel andere factoren afhankelijk.

Voer eens een bekabeld rechtstreeks aangesloten Speedtest op het Wifi-Modem uit en plaats de scan ervan eens hier.

Reageer

Kikinaomi, misschien wil je de vragen beantwoorden die ik je hierboven stelde.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
                        Dit topic gaat over de problemen die kikinaomi meldt. Maasp, wil je hulp? Gebruik dan 'Een vraag stellen' zodat we dit topic zuiver houden
                        (Edit moderator: Vraag van Maasp in eigen topic geplaatst: http://forum.zeelandnet.nl/wifi-31/w...-optimaal-2998)

Kikinaomi,

- Gebruik je de Avast virusscanner (risico op problemen) of een andere?
                        - Heb je in het modem de SPI firewall al op OFF gezet (onder Security)?
                        - Gebruik je ook nog een eigen router of wifi-apparaat?
                        Goedenavond,
                        Wij gebruiken niet vast maar avg. SPI firewall staat al op off. We gebruiken geen andere router etc
                        We hebben het kanaal op 11 gezet, De modem valt niet uit maar de verbinding met het internet valt weg. Dit duurt steeds een paar minuten maar gebeurd de laatste tijd heel regelmatig.

Reageer

Zomaar een probeersel, maar probeer eens avg eraf te gooien en dan opnieuw erop te zetten....wie weet?

Reageer

Het lijkt me goed als een medewerker van ZeelandNet je verbinding eens wil nakijken, kikinaomi. Dat zal wel dinsdag worden.

Reageer

Jouw 100Mbps wat bij je abbo hoort moet je gewoon kunnen halen via wifi hoor. Mits er natuurlijke fatsoenlijke apparatuur word gebruikt. Of het ingebouwd wifi in je zeelandnet modem dat ook haalt weet ik natuurlijk niet. Hier staat er een eigen router achter het modem(Wat in bridge modus staat), en haal ik ruim 180 Mbps over wifi.

Maar valt bij jou nu je wifi uit? Of gaan er echt lampjes uit op je modem, dat van online bijbvoorbeeld?

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                              X