Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Hoever zijn thuisnetwerk en Wifi-spots van elkaar gescheiden met het nieuwe modem ?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Hoever zijn thuisnetwerk en Wifi-spots van elkaar gescheiden met het nieuwe modem ?

    Dankzij de laatste snelheidsverhoging/ aan z'n grens zittende, kan m'n routertje het niet meer aan . Ik zou daarom best voor het nieuwe modem willen gaan, wat alle snelheidsproblemen van het oude brik oplost. Ik begrijp dat deze modems ook gebruikt worden voor WIFI-spots, iets waar ik op zich best aan mee wil werken.

    In het verleden heb ik op eenzelfde manier ook wel eens een gastnetwerk opgezet voor sleutelende mensen op het garagepleintje naast me. Ik ben daar echter mee gestopt, daar sommigen hun laptops niet schoon hielden en ik de nodige meldingen van Zeelandnet voor m'n neus kreeg. Behalve m'n eigen PC's (je weet maar nooit) mocht ik, daar ze er weinig verstand van hadden, dan ook de apparaten op het pleintje nachecken.

    Nu weet ik dat ik WIFI-spots op het nieuwe modem ook uit kan zetten. Stel dat ik het echter aanzet en iemand er met een besmet apparaat op gaat werken, blijf ik dan gevrijwaard van de nodige meldingen ? Als een van de mannen naast me er op gaat werken, verwacht ik het probleem nl. zo weer.

  • #2
    hier .

    Wat het nieuwe wifimodem betreft, er wordt momenteel alleen omgeruild als je abonnement zo snel is, dat je modem dit niet aan kan.
    Oude modems die wel allemaal vervangen worden, zijn de oude Docsis 2.0 modems(de Webstar en Scientific Atlanta modems).

    Maar welk modem heb je nu?

    Reageer


    • #3
      Helaas kan ik het niet testen, maar geven de Wifi-Spots niet een ander IP adres uit?
      Wat Bart heeft meegemaakt, had hetzelfde IP adres als de "gasten", maar dat kan toch niet via Wifi-Spots gebeuren?

      Reageer


      • #4
        Een Delta WiFi spot heeft een 172.x.x.x adres.
        En is daardoor volledig gescheiden van je eigen lokale netwerk, want dat heeft 192.168.11.x

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door fred44nl
          Een Delta WiFi spot heeft een 172.x.x.x adres.
          Dat is dan tevens een antwoord op mijn vraag/opmerking.
          Het kan dus nooit zo zijn, dat een eigenaar (=eigenlijk bruikleen-nemer) wordt aangesproken op het feit dat er een besmette PC aan de Wifi spot hangt.

          Reageer


          • #6
            Alle info over WifiSpots vind je hier

            Reageer


            • #7
              Ha, dat was de info die ik wou weten, als ik t.z.t. een nieuw modem krijg, dan zit ik zelf in elk geval veilig/veiliger. Het wordt waarschijnlijk wel even wachten tot ik een nieuw modem krijg, ik heb nu een Cisco epc3212, die een gigabit/s aankan.

              M'n abonnement is 100/10 en aan het modem haal ik dat ook. In principe zou de router het ook aan moeten kunnen. Het ding blijft, ook met 1 enkele PC, echter op zo'n 66mb/s max hangen. Kortom, tijd om opzoek te gaan naar een gigabit variant.

              Jammer dat ik verder niet voor meerdere "beste antwoorden" kan kiezen, dank jullie allen voor de snelle hulp !

              Reageer

              Om te reageren, moet je eerst .

              verwerken...
              X