Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Wat is de WiFi-snelheid bij een Premium abonnement?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Wat is de WiFi-snelheid bij een Premium abonnement?

    Welke wifi snelheid is normaal bij premium-abonnement?
    Modem:
    Cisco EPC3925
    Firmware Version: e3925-E10-5-c1200r5593-150429c

    Daarnaast heb ik een netgear WN3000RP (firmware geupdate)
    Zowel via de wifimodem als via de netgear krijg ik dezelfde snelheid.
    Modem staat in de woonkamer ca 6 meter van de pc
    Kan die snelheid, zonder kabel, verbeterd worden of zit ik aan het maximum?

  • #2
    Daar is denk ik niet echt een antwoord op te geven. De kwaliteit van het wifi-signaal is van zoveel factoren afhankelijk, die in jouw geval al dan niet van toepassing zijn.Ik haal via de EPC3940 de ene keer het maximale van mijn abonnement (150/15), terwijl het 5 minuten laten ook zomaar even max. 30 mb upload kan zijn.
    Ken je deze al:
    https://kbank.delta.nl/SRVS/CGI-BIN/...L#.VuAM14-cGHs

    Reageer


    • #3
      Voor Wifi geldt:
      + snelheid van je abonnement
      + bij gebruik eigen router de snelheid die deze draadloos max. kan leveren
      + De snelheid van de draadloze netwerkkaart zelf
      + Kanaalkeuze vast op 1, 6 of 11 ( minst belastend kiezen)
      + Afstand
      + Gekozen beveiligingstype

      Je kan het snelste abonnement hebben, maar de zwakste schakel bepaalt het dan.
      Dat is bij Wifi nogals eens de draadloze netwerkkaart.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Ptrol
        Voor Wifi geldt:
        + snelheid van je abonnement
        + bij gebruik eigen router de snelheid die deze draadloos max. kan leveren
        + De snelheid van de draadloze netwerkkaart zelf

        Je kan het snelste abonnement hebben, maar de zwakste schakel bepaalt het dan.
        Dat is bij Wifi nogals eens de draadloze netwerkkaart.
        en dan heb je het nog niet over de plaatselijke omstandigheden, zoals andere netwerken in de buurt en allerlei apparatuur die storing kan veroorzaken...

        Reageer


        • #5
          Er staat geen storende apparatuur in de buurt van het modem, modem staat op kanaal 6 waar ik ten tijde van de speedtest alleen op zat. Tijdens de speedtest was uitsluitend de pc aangesloten via wifi. Het zal dan vermoedelijk de draadloze netwerkkaart zijn.

          Reageer


          • #6
            Zeker de netwerkkaarten van al wat oudere tablets/laptops/netbooks kunnen in dat opzicht alle snelheidsverhogingen niet meer "bijbenen".

            testen doe je bij voorkeur met 1 apparaat ingelogd/aangesloten en zonder allerlei programma's die wellicht op het apparaat nog draaien ( denk aan updates /downloads etc.)

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Kwek
              Er staat geen storende apparatuur in de buurt van het modem, modem staat op kanaal 6 waar ik ten tijde van de speedtest alleen op zat. Tijdens de speedtest was uitsluitend de pc aangesloten via wifi. Het zal dan vermoedelijk de draadloze netwerkkaart zijn.
              Niet alleen eigen apparatuur kan storen, maar ook apparatuur die in je omgeving wordt gebruikt. Zelfs draadloze weerstations kunnen een bron van storing zijn.

              Reageer


              • #8
                Even buiten alles om:
                Wifi, Bluetooth, maar ook een magnetron en andere huishoudelijke apparaten kunnen dezelfde frequenties gebruiken en dus storen op elkaar.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door r0n
                  Even buiten alles om:
                  Wifi, Bluetooth, maar ook een magnetron en andere huishoudelijke apparaten kunnen dezelfde frequenties gebruiken en dus storen op elkaar.
                  Dat is o.a. wat ik bedoel..:8

                  Reageer


                  • #10
                    Zomaar even ter info: Dit is mijn snelheid gemeten op ca 7 meter van mijn Cisco modem (draadloos)
                    Ik kan er mee leven. Ik heb een premium Abo.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Lauran16
                      Zomaar even ter info: Dit is mijn snelheid gemeten op ca 7 meter van mijn Cisco modem (draadloos)
                      Ik kan er mee leven. Ik heb een premium Abo.
                      Welke cisco modem heb je?

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Lauran16
                        Zomaar even ter info: Dit is mijn snelheid gemeten op ca 7 meter van mijn Cisco modem (draadloos)
                        Ik kan er mee leven. Ik heb een premium Abo.
                        Dat zal dan wel een Alles-in-1 abonnement zijn, anders haal je 13 Mbps meer downloadsnelheid en een 5 Mbps hogere upload dan het normale Premium abonnement
                        Verder een mooie snelheid voor een Wifi verbinding.

                        Oorspronkelijk gepost door Kwek
                        Welke cisco modem heb je?
                        Dit zou eigenlijk niet uit mogen maken. Verstoring van het Wifi signaal komt meestal van buitenaf. Zo heb ik thuis de ene dag bijna vol bereik met Wifi op de eerste verdieping en de andere dag nauwelijks bereik. En dan maak ik gebruik van een losse router.
                        A prudent question is one-half of wisdom

                        Reageer


                        • #13

                          Reageer


                          • #14
                            Hallo Kwek, wat een leuk bericht! Goed om te lezen dat alles zo goed werkt.

                            Reageer

                            Om te reageren, moet je eerst .

                            verwerken...
                            X