Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Verbinding maken via 5 GHz lukt niet

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Verbinding maken via 5 GHz lukt niet

    Mijn computer detecteert gemiddeld met 3 streepjes het WiFi netwerk van 5 ghz, maar het lukt niet om verbinding te maken. Gebruikersnaam en wachtwoord heb ik gecontroleerd en werkt via de website in de handleiding van de router wel. Wat kan ik nog proberen om toch verbinding te krijgen met het snellere netwerk?

    -Edit moderator: heb het topic even naar WiFi forum verplaatst -

  • #2
    Hallo m.kik, welkom op het forum.

    Hebben je 2.4 en 5 Ghz netwerken dezelfde naam? Mogelijk wordt dan steeds verbinding gemaakt met het sterkere signaal van 2,4Ghz. Probeer dan eens om 5 Ghz een andere naam te geven, lukt het dan wel?

    Reageer


    • #3
      Eigen router of heb je over het modem/router.
      Wat is de afstand en hoe gaat het als je vlakbij de router staat.

      Welk beveilgingstype heb je gekozen?

      Reageer


      • #4
        Is het probleem al opgelost?

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door m.kik
          Mijn computer detecteert gemiddeld met 3 streepjes het WiFi netwerk van 5 ghz, maar het lukt niet om verbinding te maken. Gebruikersnaam en wachtwoord heb ik gecontroleerd en werkt via de website in de handleiding van de router wel. Wat kan ik nog proberen om toch verbinding te krijgen met het snellere netwerk?
          Geeft de computer ook aan waarom er geen verbinding kan worden gemaakt met het 5 GHz netwerk?

          Reageer


          • #6
            Probleem nog niet opgelost.
            Netwerken hebben andere naam.
            Afstand tot de router is twee verdiepingen = ca 7 meter. Vlakbij de router is beetje lastig, omdat ik een vaste desktop heb.
            Waar kan ik beveiligingstype vinden?
            Het gaat om de nieuw geleverde modem/router.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door m.kik
              Probleem nog niet opgelost.
              Netwerken hebben andere naam.
              Afstand tot de router is twee verdiepingen = ca 7 meter. Vlakbij de router is beetje lastig, omdat ik een vaste desktop heb.
              Waar kan ik beveiligingstype vinden?
              Het gaat om de nieuw geleverde modem/router.
              Beveiligingstype vind je op de Quick Setup pagina van de routermodem pagina op http://192.168.11.1

              Reageer


              • #8
                Heb je al eens geprobeerd om de computer het netwerk te laten vergeten en daarna opnieuw verbinding te maken?

                Reageer


                • #9
                  Als beveiligingstype de gekozen security mode wordt bedoeld, WPA or WPA2 personal zoals volgens mij in de handleiding staat vermeldt. De computer geeft geen reden waarom er geen verbinding kan worden gemaakt. Er komst slechts een melding van "er kan geen verbinding worden gemaakt met dit netwerk".
                  Hoe kan ik een computer een netwerk laten vergeten met Windows 10?

                  Reageer


                  • #10
                    Dat lees je hier.

                    Mijn tip zou zijn om beide netwerken dezelfde naam te geven. Je computer zal dan automatisch het beste signaal pakken.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
                      Mijn tip zou zijn om beide netwerken dezelfde naam te geven. Je computer zal dan automatisch het beste signaal pakken.
                      Zo heb ik het ook gedaan, na een paar dagen testen.
                      Mijn nieuwe (1 jaar oud) laptop haalt 150MB via Wifi (=abo), maar 7 meter haal ik ook niet op 5GHz.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door m.kik
                        Afstand tot de router is twee verdiepingen = ca 7 meter.
                        dat zal in de praktijk ook niet lukken.
                        zelfs als het een ouder huis met houten vloeren is.
                        dat het signaal onvoldoende is, blijkt al uit het aantal wifi streepjes.

                        Reageer


                        • #13
                          Dit is een nadeel van de 5 GHz.

                          De 5 GHz band heeft een korter bereik vergeleken met de 2.4 GHz band omdat bij bandbreedte geldt, hoe hoger de frequentie, hoe korter het bereik. Met andere woorden, als je een lagere frequentie gebruikt zoals de 2.4 GHz band, zal de afstand die het kan dekken groter zijn dan dat van de 5 GHz band.
                          Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

                          Reageer


                          • #14
                            Hoi m.kik,

                            Is het je inmiddels gelukt om succesvol verbinding te maken met het 5 GHz netwerk van je modem?

                            Reageer

                            Om te reageren, moet je eerst .

                            verwerken...
                            X