Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Waarom zoveel WiFiSpots in een straat?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Waarom zoveel WiFiSpots in een straat?

    Stel, je hebt een rijtje met 10 huizen. Is het dan niet wat overkill om dan ook 10 wifispots op dat kleine oppervlak het hebben?
    Met de kwaliteit van een gemiddeld draadloos signaal kun je al snel een radius tussen de 15-30 meter halen.
    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

  • #2
    Daarom heb ik binnen de Zeester al diverse wifispots uitgezet.
    En ook, omdat de ouderen er toch geen gebruik van maken..

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Webkabouter
      Stel, je hebt een rijtje met 10 huizen. Is het dan niet wat overkill om dan ook 10 wifispots op dat kleine oppervlak het hebben?
      Met de kwaliteit van een gemiddeld draadloos signaal kun je al snel een radius tussen de 15-30 meter halen.
      Zo zijn er hier ook 4 geldautomaten binnen een straal van 100 meter... Het lijkt me een stuk ingewikkelder worden om voor elke situatie te gaan uitpluizen hoever de ontvangst reikt... Of heb je een goed voorstel? Als dat geld kan opleveren zal daar best belangstelling voor zijn.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Jos
        Zo zijn er hier ook 4 geldautomaten binnen een straal van 100 meter... Het lijkt me een stuk ingewikkelder worden om voor elke situatie te gaan uitpluizen hoever de ontvangst reikt... Of heb je een goed voorstel? Als dat geld kan opleveren zal daar best belangstelling voor zijn.
        Het probleem is dat als je je wifispot uitzet, je er ook geen gebruik meer van kunt maken. Dat geldt voor geldautomaten natuurlijk ook maar dan voor iedereen :$
        Op gebied van geldbesparing weet ik niet of er winst in zit als men zeg maar om-en-om een wifispotsignaal zou hebben (de modem/router staat toch al aan). Als het hele woonblok besluit om in de bridgemode te gaan heb je geen dekking meer als het een straat betreft met alleen aan 1 kant huizen.
        Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door moraal58
          Daarom heb ik binnen de Zeester al diverse wifispots uitgezet.
          En ook, omdat de ouderen er toch geen gebruik van maken..
          Ik hoor wat je zegt, maar dat houdt dan wel in dat als de Zeester zonder stroom komt te zitten, je met de betreffende wifispot accounts nergens elders (geografisch) meer kunt inloggen op het web. Een hotspot gebruiken via je telefoon is duurder
          Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Webkabouter
            Oorspronkelijk gepost door Jos
            Zo zijn er hier ook 4 geldautomaten binnen een straal van 100 meter... Het lijkt me een stuk ingewikkelder worden om voor elke situatie te gaan uitpluizen hoever de ontvangst reikt... Of heb je een goed voorstel? Als dat geld kan opleveren zal daar best belangstelling voor zijn.
            Het probleem is dat als je je wifispot uitzet, je er ook geen gebruik meer van kunt maken. Dat geldt voor geldautomaten natuurlijk ook maar dan voor iedereen :$
            Op gebied van geldbesparing weet ik niet of er winst in zit als men zeg maar om-en-om een wifispotsignaal zou hebben (de modem/router staat toch al aan). Als het hele woonblok besluit om in de bridgemode te gaan heb je geen dekking meer als het een straat betreft met alleen aan 1 kant huizen.
            Gewoon aan laten staan dus als de router verder voldoet en in principe ieder modem wifipunt, dat geeft de meeste kans op bereik...

            Reageer


            • #7
              Eerst stel je dat er mogelijk te veel wifispots zijn/komen en vervolgens ga je in tegen elk argument om het aantal te verlagen...
              Gewoon op zoek naar discussie misschien?

              Reageer


              • #8
                Webkabouter, heb je nog meer hulp nodig of is je vraag beantwoord? Wil je in dat laatste geval op 'Beste antwoord' klikken om je vraag op Beantwoord te zetten?

                Reageer

                Om te reageren, moet je eerst .

                verwerken...
                X