Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

WIFI

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Wifi

    Sinds onze beide onderburen een nieuwe modem (EPC3940) hebben, wordt mijn WIFI-signaal weggedrukt ondanks de betonnen muren/vloeren. Dit merken wij, doordat bijv. de GSM overgaat op 4G. Ik krijg geen melding dat WIFI wegvalt als ik bijv. filmpjes bekijk maar wel dat mijn daglimiet bijna gebruikt is. Heel vervelend.
    Hiervoor heb ik versneld ook het nieuwe modem gekregen met de bedoeling dat het probleem over zou zijn. Echter helaas dit is niet het geval. Ik heb alles gecheckt, video-instructie bekeken, een andere golflengte dan de buren gekozen, maar helaas.
    Kan iemand mij hiermee helpen?

  • #2
    kijk es met een programma als NetStumbler welke wifi0kanalen vrij en welke gebruikt zijn.
    met een dergelijk programma kun je ook zien hoe sterk de signalen van andere kanalen zijn.

    Reageer


    • #3
      boomweide, heb je dit alleen met je eigen smartphone? Ik zou je aanraden om het ook met een ander apparaat te testen. Anders zou het probleem ook met de telefoon te maken kunnen hebben...

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
        boomweide, heb je dit alleen met je eigen smartphone? Ik zou je aanraden om het ook met een ander apparaat te testen. Anders zou het probleem ook met de telefoon te maken kunnen hebben...
        Nee, niet alleen met mijn eigen telefoon, maar met alle telefoons!

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door fred44nl
          kijk es met een programma als NetStumbler welke wifi0kanalen vrij en welke gebruikt zijn.
          met een dergelijk programma kun je ook zien hoe sterk de signalen van andere kanalen zijn.
          Ik heb de kanalen bekeken met het programma inSSIDer van MetaGeek (zie afbeelding: oranje ben ik, de andere 2 mijn buren). Hierin zie ik geen probleem, maar ik ben een leek op dit gebied.

          Reageer


          • #6
            kan dat programma ook 5 GHz netwerken laten zien ??

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door fred44nl
              kan dat programma ook 5 GHz netwerken laten zien ??
              De PRO-versie wel, maar die heb ik niet.

              Reageer


              • #8
                Wanneer je telefoons 5GHz ondersteunen, kan het een oplossing zijn, door over te gaan op 5GHz.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door r0n
                  Wanneer je telefoons 5GHz ondersteunen, kan het een oplossing zijn, door over te gaan op 5GHz.
                  U bedoelt, om het 5GHz-netwerk te kiezen op mijn iPhone? Dat doe ik weleens, maar dit signaal is doorgaans zwakker. Het probleem is hiermee omzeild, maar m.i. niet niet verholpen.
                  Normaal ben ik verbonden met mijn 2,4GHz-netwerk, maar zodra 1 van de buren de computer aanzet, dan wordt dit weggedrukt en krijg op mijn iPhone het scherm met de mogelijkheden een ander netwerk te kiezen. Dit hoort volgens mij niet te gebeuren.

                  Reageer


                  • #10
                    Het 'rijsdijk2014' netwerk gebruikt twee kanalen tegelijkertijd. Als dit netwerk 20 MHz in plaats van 40 MHz brede kanalen zou gebruiken, zou het niet de andere netwerken wegdrukken.

                    Reageer


                    • #11
                      Hallo boomweide,

                      Op welk kanaal heb je je eigen router gezet?

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Sheena
                        Op welk kanaal heb je je eigen router gezet?
                        Op kanaal 11 volgens zijn afbeelding. Op de afbeelding is te zien dat een van zijn buren een TP-Link router heeft en een dubbele kanaalbreedte gebruikt. En op het TP-link forum wordt melding gemaakt van het verstoren van andermans signalen bij het gebruik van deze instelling.

                        Ik lees en hoor vaker dat mensen last hebben van andermans wifi, in dit geval zou het wel eens kunnen kloppen

                        De oplossing zou dan zijn om de betreffende buurman te vragen om zijn instellingen aan te passen en te kiezen voor 20 MHz. Hij haalt ook geen snelheidswinst met de instelling die hij nu gebruikt.

                        Boomweide, ik zie dat je een Pegatron wifi-chip in de router hebt zitten. Is dit een Cisco modem of heb je een eigen router in gebruik?

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door boomweide
                          Oorspronkelijk gepost door fred44nl
                          kan dat programma ook 5 GHz netwerken laten zien ??
                          De PRO-versie wel, maar die heb ik niet.
                          Een link naar een gratis (oudere) versie van het programma, waarmee je wel de 5GHz netwerken kunt zien:
                          http://www.computeridee.nl/downloads...rken/inssider/

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
                            Oorspronkelijk gepost door Sheena
                            Op welk kanaal heb je je eigen router gezet?
                            Op kanaal 11 volgens zijn afbeelding. Op de afbeelding is te zien dat een van zijn buren een TP-Link router heeft en een dubbele kanaalbreedte gebruikt. En op het TP-link forum wordt melding gemaakt van het verstoren van andermans signalen bij het gebruik van deze instelling.

                            Ik lees en hoor vaker dat mensen last hebben van andermans wifi, in dit geval zou het wel eens kunnen kloppen

                            De oplossing zou dan zijn om de betreffende buurman te vragen om zijn instellingen aan te passen en te kiezen voor 20 MHz. Hij haalt ook geen snelheidswinst met de instelling die hij nu gebruikt.

                            Boomweide, ik zie dat je een Pegatron wifi-chip in de router hebt zitten. Is dit een Cisco modem of heb je een eigen router in gebruik?
                            Het is het Cisco-modem EPC3940 verstrekt door Delta-Zeelandnet. Ik heb geen eigen router. Hoezo deze vraag?

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door Jos
                              Oorspronkelijk gepost door boomweide
                              Oorspronkelijk gepost door fred44nl
                              kan dat programma ook 5 GHz netwerken laten zien ??
                              De PRO-versie wel, maar die heb ik niet.
                              Een link naar een gratis (oudere) versie van het programma, waarmee je wel de 5GHz netwerken kunt zien:
                              http://www.computeridee.nl/downloads...rken/inssider/

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X