Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Port Forwarding

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Port Forwarding

Hallo,

Ik speel best veel Fifa 16 op mijn pc die verbonden is via Powerline Adapters aangezien mijn nieuwe wifimodem beneden bij de TV staat en mijn pc boven op een andere kamer.
    Nu valt mijn verbinding met de servers van Fifa geregeld weg als ik online aan het spelen ben. Dit is redelijk frustrerend.
    Ik ben gaan zoeken op google wat ik eraan kan verbeteren en hier werd aangegeven poorten open te zetten/te forwarden.
    Nu heb ik dit gedaan in mijn modem, alleen als ik een open port check doe krijg ik iedere keer terug dat de poorten die ik ingesteld heb gesloten zijn.

Moeten de poorten door Zeelandnet worden opengezet zodat ik ze kan gebruiken of worden deze poorten altijd geblokkeerd?

Mvg,

Dominique

Misschien een domme vraag, maar vink je ook "enable" aan?

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Jos
      Misschien een domme vraag, maar vink je ook "enable" aan?
      Domme vragen bestaan niet Jos
      Maar ja heb bij de port forwarding regels bij allemaal het vinkje "enable" aangezet. En nog steeds geeft de port check dat ze closed zijn.

Reageer

je kunt ook de gehele firewall van het modem uitschakelen.
        in ieder geval om te testen

Reageer

Om verwarring te voorkomen, je hebt een EPC 3940 modem?
          Om welke poorten gaat het ?

Reageer

Oorspronkelijk gepost door dolaura
            Hallo,

Ik speel best veel Fifa 16 op mijn pc die verbonden is via Powerline Adapters aangezien mijn nieuwe wifimodem beneden bij de TV staat en mijn pc boven op een andere kamer.
            Nu valt mijn verbinding met de servers van Fifa geregeld weg als ik online aan het spelen ben. Dit is redelijk frustrerend.
            Ik ben gaan zoeken op google wat ik eraan kan verbeteren en hier werd aangegeven poorten open te zetten/te forwarden.
            Nu heb ik dit gedaan in mijn modem, alleen als ik een open port check doe krijg ik iedere keer terug dat de poorten die ik ingesteld heb gesloten zijn.

Moeten de poorten door Zeelandnet worden opengezet zodat ik ze kan gebruiken of worden deze poorten altijd geblokkeerd?

Mvg,

Dominique
            Hallo dolaura,

Om welke poorten gaat het? Klik hier om te zien welke poorten die standaard geblokkeerd worden door ZeelandNet. Indien de poorten die je wilt gebruiken hier niet tussen staan, kun je in het modem handmatig de poorten open zetten.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door r0n
              Om verwarring te voorkomen, je hebt een EPC 3940 modem?
              Om welke poorten gaat het ?
              Ja het gaat over een EPC 3940
              en het gaat over de poorten:

UDP 3659, 9565, 9570, 9000 - 9999
              UTP 3569, 9946, 9988, 10000 - 20000, 42124

Fred dit heb ik ook al geprobeerd maar blijft hetzelfde.

Kan het ook te maken hebben dat ik DHCP aan heb staan? Dit misschien uitzetten en static IP aan mijn pc toekennen?

Reageer

Als het goed is, dan heeft je PC altijd hetzelfde IP adres, dat kan je simpel controleren.
                Dus DHCP kan je gewoon aan laten staan.
                Heb je misschien een firewal actief staan, die e.e.a. blokkeert?
                Kan je een poortscan doen, vanaf een andere PC?

Mogelijk ten overvloede: wanneer je op open poorten scant, moet je dit via "buiten" doen, dus niet met het IP adres 192.168.11.1, maar met het externe IP adres dat het modem krijgt van Zeelandnet.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door r0n
                  Als het goed is, dan heeft je PC altijd hetzelfde IP adres, dat kan je simpel controleren.
                  Dus DHCP kan je gewoon aan laten staan.
                  Heb je misschien een firewal actief staan, die e.e.a. blokkeert?
                  Kan je een poortscan doen, vanaf een andere PC?

Mogelijk ten overvloede: wanneer je op open poorten scant, moet je dit via "buiten" doen, dus niet met het IP adres 192.168.11.1, maar met het externe IP adres dat het modem krijgt van Zeelandnet.
                  Heb de gewone windows firewall van Windows 10 erop staan, maar heb die poorten daar ook al op geexclude.
                  Zal vanavond op mijn laptop proberen om port scan te doen, alleen moet dan wel het IP aanpassen in mijn router naar welk IP hij forward toch? (zit nu op werk dus gaat niet vanaf hier).

Ja ik doe dat via site die mijn externe IP adres wat hij vind. En toch blijft die op closed staan.
                  http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/

Reageer

Je kan alleen de TCP poorten betrouwbaar scannen van afstand, dat zijn denk ik de poorten die jij UTP noemt.
                    Het overzicht dat je zelf al hebt gevonden staat hier.

In het modem moeten ze geforward worden naar de pc, die moet wel altijd hetzelfde interne IP-adres krijgen zoals r0n al schrijft. Daarnaast kan het nodig zijn om de SPI firewall op OFF te zetten in je modem, anders werkt het mogelijk niet.

Even voor de zekerheid, je hebt niet nog een andere router tussen je ZeelandNet modem en je pc zitten he? Heeft je pc wel een 192.168.11.x adres (dit kan je controleren door cmd.exe te starten en dan 'ipconfig' in te tikken)

Reageer

Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
                      Je kan alleen de TCP poorten betrouwbaar scannen van afstand, dat zijn denk ik de poorten die jij UTP noemt.

In het modem moeten ze geforward worden naar de pc, die moet wel altijd hetzelfde interne IP-adres krijgen zoals r0n al schrijft. Daarnaast kan het nodig zijn om de SPI firewall op OFF te zetten in je modem, anders werkt het mogelijk niet.

Even voor de zekerheid, je hebt niet nog een andere router tussen je ZeelandNet modem en je pc zitten he? Heeft je pc wel een 192.168.11.x adres (dit kan je controleren door cmd.exe te starten en dan 'ipconfig' in te tikken)
                      Nee heb geen andere router er tussen staan. Mijn pc heeft IP 192.168.11.27. Daarnet nog eens geprobeerd en werd er weer midden in potje uitgegooid..
                      Zit toch te denken aan de Powernet adapters (alhoewel ik met andere games geen last heb van disconnects enzo..)

Reageer

Oorspronkelijk gepost door GoeRoe

Nee heb geen andere router er tussen staan. Mijn pc heeft IP 192.168.11.27. Daarnet nog eens geprobeerd en werd er weer midden in potje uitgegooid..
                        Zit toch te denken aan de Powernet adapters (alhoewel ik met andere games geen last heb van disconnects enzo..)
                        Update..
                        Ik ga vanavond toch eens een Static IP aan mijn pc toekennen om te kijken of dat het misschien is.
                        Collega van me zegt dat het misschien met de IP lease te maken kan hebben.
                        Ga ook tijdens het spelen een een ping aanzetten naar het IP adress van mijn modem (niet de 192.168.11.1) maar het externe IP adres daarvan om te kijken als de connectie uitvalt dit ook uitvalt anders weet ik dat het tussen mijn modem en PC zit. En misschien komend weekend dan eens proberen mijn pc rechtstreeks op mijn modem aan te sluiten en kijken of de connectie dan ook wegvalt.

Als er nog iemand tips heeft zijn deze van harte welkom!

Reageer

als ik het goed begrijp, dan kun je zonder dat je poorten bewust hebt open gezet, ook al Fifa16 spelen. alleen hapert de verbinding.
                          dat heeft dus niks met het openen van poorten te maken.
                          want als de benodigde poorten niet open zouden staan, dan zou je het spel in het geheel niet kunnen spelen.
                          het probleem zit dus niet in de poorten, maar in de verbinding.
                          het beste begin je met het aansuiten van de PC rechtstreeks op het modem.
                          dan moet je wel alles verplaatsen, maar dat is iet anders.
                          als je de PC een vast ip-adres geeft, let er dan wel op, dat dit buiten de reeks van het modem zit.
                          als het goed is, dan begint het modem met 192.168.11.10.
                          dus kun je bijv. 192.168.10.9 kiezen.
                          je kunt ook kijken of je in het modem/router een ip-adres kunt reserveren, op basis van mac-adres. dan krijgt de PC ook altijd hetzelfde ip-adres.

Reageer

Ik zou wel in 192.168.11.x blijven, dus 192.168.11.9 zou een keus kunnen zijn

En nogmaals, controleer de instelling van de SPI Firewall.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door fred44nl
                              als ik het goed begrijp, dan kun je zonder dat je poorten bewust hebt open gezet, ook al Fifa16 spelen. alleen hapert de verbinding.
                              dat heeft dus niks met het openen van poorten te maken.
                              want als de benodigde poorten niet open zouden staan, dan zou je het spel in het geheel niet kunnen spelen.
                              het probleem zit dus niet in de poorten, maar in de verbinding.
                              het beste begin je met het aansuiten van de PC rechtstreeks op het modem.
                              dan moet je wel alles verplaatsen, maar dat is iet anders.
                              als je de PC een vast ip-adres geeft, let er dan wel op, dat dit buiten de reeks van het modem zit.
                              als het goed is, dan begint het modem met 192.168.11.10.
                              dus kun je bijv. 192.168.10.9 kiezen.
                              je kunt ook kijken of je in het modem/router een ip-adres kunt reserveren, op basis van mac-adres. dan krijgt de PC ook altijd hetzelfde ip-adres.
                              Ja maar wat ik gevonden had over die poorten was om connectie problemen te verhelpen, dus ook al draait je Fifa, is om het te verbeteren.
                              Ga gewoon van het weekend proberen om hem aan te sluiten op modem en dan op mijn tv en dan online spelen en kijken of ie eruit vliegt of niet. Zo niet weet ik dus dat het waarschijnlijk aan de Powernet Adapters ligt en dan moet ik een andere oplossing gaan zoeken om signaal boven te krijgen..

@GoeRoe
                              Ja dat had ik inderdaad ook in gedachten. Om hem zoiezo buiten de DHCP range te zetten. Die SPI Firewall staat al op off, misschien mijn Windows Firewall ook af zetten. Moet normaal toch geen problemen geven?

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                              X