Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

internettoegang wifi of bekabeld ?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • internettoegang wifi of bekabeld ?

    Mijn PC lijkt automatisch te wisselen tussen wifi (modem 3940) en bekabeld. Is dit normaal ?

  • #2
    normaal gesproken zou automatisch de snelste verbinding gekozen moeten worden.
    je kunt je dus afvragen of de kabel wel in orde is.
    geen onderbreking, o.i.d.
    maar dat kun je eenvoudig testen door wifi van de PC uit te zetten.

    Reageer


    • #3
      Bedankt Fred, dat ga ik proberen.
      Ik wist niet, dat een PC of Laptop zelf automatisch een keuze maakt als beide verbindingen mogelijk zijn..

      Reageer


      • #4
        Normaal gezien zou een bekabelde verbinding het altijd moeten winnen van een draadloze verbinding.

        Persoonlijk zet ik mijn draadloze ontvanger altijd uit als ik hem niet nodig heb, kan die niet wisselen ook. =)

        Reageer


        • #5
          Aanvulling op Fred44nl:
          Normaal is het, dat wanneer er een bekabelde verbinding beschikbaar is, dat deze gebruikt wordt en dat Wifi niet wordt gebruikt.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door yoricktm
            Normaal gezien zou een bekabelde verbinding het altijd moeten winnen van een draadloze verbinding.

            Daar ben ik het niet mee eens met wifi heb ik de volledige snelheden zoals met kabel ;-)

            Persoonlijk zet ik mijn draadloze ontvanger altijd uit als ik hem niet nodig heb, kan die niet wisselen ook. =)

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door rd1osb
              Daar ben ik het niet mee eens met wifi heb ik de volledige snelheden zoals met kabel ;-)
              als je een goed werkend draadloos netwerk hebt, dan kan de internet-snelheid zeker wel gelijk zijn.
              maar je zou de snelheid es moeten testen tussen 2 PC's onderling.
              dan krijg je wel grote verschillen tussen draadloos en bedraad.

              Reageer


              • #8
                Ja, met je laptop naast de modem. Maar dan heb je ook vrij weinig aan wifi. ;]

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door yoricktm
                  Ja, met je laptop naast de modem. Maar dan heb je ook vrij weinig aan wifi. ;]
                  Jij bent wel pessimistisch, of begrijp ik je verkeerd?
                  Mijn Internet snelheid is zowel via Wifi als via Ethernet gelijk aan het maximum van mijn abonnement.
                  Ter info: ik zit niet naast het modem...........

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door r0n
                    Oorspronkelijk gepost door yoricktm
                    Ja, met je laptop naast de modem. Maar dan heb je ook vrij weinig aan wifi. ;]
                    Jij bent wel pessimistisch, of begrijp ik je verkeerd?
                    Mijn Internet snelheid is zowel via Wifi als via Ethernet gelijk aan het maximum van mijn abonnement.
                    Ter info: ik zit niet naast het modem...........
                    Met goede apparatuur is dit gewoon mogelijk ja. Het ligt er natuurlijk ook aan welke snelheid je hebt kwa abonnement. Ik kom via wifi aan de 180mbit, net niet de max van mijn abbo dus,(200mbit)

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door r0n
                      Oorspronkelijk gepost door yoricktm
                      Ja, met je laptop naast de modem. Maar dan heb je ook vrij weinig aan wifi. ;]
                      Jij bent wel pessimistisch, of begrijp ik je verkeerd?
                      Mijn Internet snelheid is zowel via Wifi als via Ethernet gelijk aan het maximum van mijn abonnement.
                      Ter info: ik zit niet naast het modem...........
                      Nee hoor; En ik zeg ook niet dat wifi slecht is, maar bekabeld zal het toch vrijwel altijd winnen. Probeer maar eens onder volle last te downloaden voor een half uur.

                      Reageer


                      • #12
                        Dat gaat hier prima Yoricktm, maar mogelijk komt dat ook omdat hier in de omgeving alleen laagbouw is, dus de eerstvolgende router staat zeker 10m verderop en deze zijn allemaal vele malen zwakker dan het signaal in huis.
                        Daarbij zijn er in de omgeving maar twee 5GHz signalen, daar ben ik dan ook zeer gelukkig mee.......

                        Reageer


                        • #13
                          Hallo voogddej,

                          Is je vraag inmiddels beantwoord? Zou je dan op Beste antwoord willen klikken ?

                          Reageer

                          Om te reageren, moet je eerst .

                          verwerken...
                          X