Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Modem start opnieuw op, na aandoen van Tablet

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Modem start opnieuw op, na aandoen van Tablet

    Ook wij hebben nieuw modemrouter EPC3940, bij aandoen van tablet, start de modemrouter opnieuw op.
    Ligt dit aan de instellingen van de nieuwe router?

  • #2
    Hallo Carin, welkom op het forum.

    Heb je dat meerdere malen geconstateerd of is het misschien gewoon toeval geweest?

    Reageer


    • #3
      Beste Jos,

      Misschien toevallig.
      Maar router start meerdere malen per dag opnieuw op.
      Netwerk weg en ong. 2 minuten later weer aanwezig.

      Reageer


      • #4
        Ik denk niet dat de tablet daar de oorzaak van is. Wat je kunt proberen (als dat nog niet is gedaan) is met een wifi-analyzer(app) kijken welke kanalen in je buurt het drukst zijn en je router dan niet automatisch een kanaal laten kiezen, maar vast zetten op kanaal 1,6 of 11 en dan dat kanaal waarbij je het minste overlap hebt met netwerken van buren.
        Helpt dat niet, neem dan contact op met de klantenservice en vraag of ze de verbinding eens controleren.
        Haal je wel de snelheid die je abonnement beloofd als je een meting doet met een via een kabel aangesloten pc op: http://www.zeelandnet.nl/abonnemente...speedtest.html

        Reageer


        • #5
          We hebben wel de juiste snelheid.
          2,4 GHZ Kanaal vast gezet
          Moet het 5 GHZ kanaal ook van de auto af.
          Net weer bij aanzetten van laptop modemrouter eruit gegaan, start vanzelf op en we hebben weer verbinding

          Reageer


          • #6
            Het 5GHz kanaal is minder gevoelig voor storingen, maar ook bij het 2GHz kanaal helpt het dus niet.
            Misschien toch verstandig om de klantenservice te laten kijken of er rare dingen te zien zijn.
            Heb je overigens het kanaal wel vastgezet op het minst drukke kanaal in je omgeving?

            Reageer


            • #7
              maar een modem/router gaat toch niet vanzelf op nieuw opstarten, omdat er drukke of overbelaste kanalen gebruikt worden.
              in een dergelijke situatie heb je een slechte draadloze verbinding, omdat de communicatie tussen laptop/tablet niet goed verloopt.

              Reageer


              • #8

                Reageer


                • #9
                  Ik heb het kanaal nog niet vast gezet op het minst drukke.
                  Dat kan je zeker met de wifi analyser doen,hoe kom ik daar aan?

                  Reageer


                  • #10
                    Een wifi-analyzer vind je bijv. hier:
                    https://play.google.com/store/apps/d....wifi.analyzer

                    Heb je je klantgegevens al verzonden (verzoek Sheena) Zou ik anders zeker alsnog doen, want de kans is groot dat er andere problemen spelen.

                    Reageer


                    • #11

                      Reageer


                      • #12
                        Ok :8

                        Reageer


                        • #13
                          Net contact gehad met Matthijs, heeft instelling extern aangepast....10 minuten na het telefoongesprek ging het modem er weer uit ,op wederom hetzelfde tijdstip.
                          Ik zou graag in contact komen met Matthijs van zeelandnet

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door Carin
                            Net contact gehad met Matthijs, heeft instelling extern aangepast....10 minuten na het telefoongesprek ging het modem er weer uit ,op wederom hetzelfde tijdstip.
                            Ik zou graag in contact komen met Matthijs van zeelandnet
                            We gaan het onderzoeken!
                            A prudent question is one-half of wisdom

                            Reageer

                            Om te reageren, moet je eerst .

                            verwerken...
                            X