Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Slecht wifi met nieuw modem

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Slecht wifi met nieuw modem

    Gisteren heb ik een nieuw modem gekregen. Het installeren was na een aantal foutmeldingen uiteindelijk geen probleem. Volgens de telefonisch medewerker van Zeelandnet kwam dit probleem vaker voor. Het aansluiten en in werking stellen is dus uiteindelijk gelukt.
    Echter het Wifi bereik van dit apparaat is zeer slecht!! Waar mijn oude router tot in de tuin nog signaal gaf, valt bij dit apparaat het signaal in de keuken al weg! Navraag bij andere klanten wijst uit dat dit bij bijna iedereen het geval is. Met de slechte kwaliteit van dit wifi signaal zal ook de Zeelandnet wifi spot weinig toevoegen..
    Kortom; zeer ontevreden!

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door bjorn
    Gisteren heb ik een nieuw modem gekregen. Het installeren was na een aantal foutmeldingen uiteindelijk geen probleem. Volgens de telefonisch medewerker van Zeelandnet kwam dit probleem vaker voor. Het aansluiten en in werking stellen is dus uiteindelijk gelukt.
    Echter het Wifi bereik van dit apparaat is zeer slecht!! Waar mijn oude router tot in de tuin nog signaal gaf, valt bij dit apparaat het signaal in de keuken al weg! Navraag bij andere klanten wijst uit dat dit bij bijna iedereen het geval is. Met de slechte kwaliteit van dit wifi signaal zal ook de Zeelandnet wifi spot weinig toevoegen..
    Kortom; zeer ontevreden!
    Hoi Bjorn,

    Heb je al geprobeerd om met in de WiFi instellingen van het modem de kanalen eens te wijzigen? En hoeveel meter ver komt de WiFi van de modem ongeveer?

    En als laatste, wat voor router is die "oude" router precies?

    Reageer


    • #3
      @Bjorn
      wat voor modem had je hiervoor ??

      Reageer


      • #4
        Hoe staat je WiFi ingesteld?
        Dit klinkt alsof wel de 5GHz band is geactiveerd, maar niet de 2.4GHz.
        De 5GHz band heeft kwalitatief een betere verbinding, maar het bereik is minder. En veel oudere apparaten kunnen hier geen gebruik van maken, omdat dit een nieuwere standaard is.
        Daarom is het handig om beide aan te zetten.

        Reageer


        • #5
          Hoi bjorn,

          Is het probleem inmiddels opgelost?

          Reageer

          Om te reageren, moet je eerst .

          verwerken...
          X