Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Slechte verbinding op 1e verdieping

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Slechte verbinding op 1e verdieping


  • #2
    Ik vrees dat Zeelandnet niet zo veel aan je bereik kan doen, ik las in een eerder topic dat je dat ook al met het oude modem had. Er kunnen een heleboel redenen zijn, waarom je een slecht wifisignaal hebt. Dit zou zomaar ook met de constructie van je huis te maken kunnen hebben.
    Zelf zou je wel kunnen proberen om het signaal te verbeteren d.m.v. een repeater of een losse router die een sterker signaal uitzend.

    Reageer


    • #3
      Mee eens, door afstand en obstructies (vloeren en muren) kan je signaal slecht worden. Juist de 5 GHZ frequentie is daar gevoelig voor!
      Ik zou de oplossing niet zoeken in repeaters, dat kost je hoe dan ook bandbreedte maar eens kijken voor een powerline systeem met daaraan op de verdieping een 2e router

      Reageer


      • #4
        Of een powerline met wifi functionaliteit

        Reageer


        • #5
          Hebben jullie een aanrader op powerline gebied?
          Zelf ben ik (nog) niet echt thuis in deze technologie.

          Reageer


          • #6
            Zou deze wat zijn:
            http://www.mediamarkt.nl/nl/product/...t-1286646.html

            Reageer


            • #7
              5 Ghz komt minder ver dan 2,4 GHz.

              Heb je een internetkabel in de buurt van de slaapkamer? Dan zou ik een Access Point kopen. Dit kan al een Linksys WAP300N zijn. Je wil eigenlijk niet met WiFi repeaters werken, omdat deze het netwerk vertragen en kunnen verstoren.

              Als je geen internetkabel in de buurt hebt, is de PowerLine adapter van TP-Link die je hebt gelinkt een goede oplossing. Let er wel op dat hij enkel 2,4 GHz ondersteund.

              Reageer


              • #8
                Heb in de slaapkamer geen internetkabel liggen.
                Alleen beneden ligt er een kabel voor de TV.
                Denk dat ik dan het beste voor de powerline optie kan gaan.

                Reageer


                • #9
                  Lijkt me een prima plan.
                  Mijn suggestie van een router achter de powerline adapter was vooral ingegeven door het feit dat ik er vanuit ging dat je (net als ik) nog wel een oudere router had liggen
                  Met deze met ingebouwd WIFI ben je natuurlijk in 1 keer klaar, succes!

                  Reageer


                  • #10
                    Riltoe,

                    Houd er rekening mee dat het draadloze signaal van het modem niet ver 'omhoog' straalt. Probeer het modem hoger te zetten of te hangen. Ook zou het kunnen helpen om het modem te draaien of plat te leggen. Misschien is het bereik dan al voldoende boven. Dit is eenvoudig te controleren met een smartphone. Voor Android is er bijvoorbeeld de app Wifi Analyzer die een metertje heeft dat laat zien hoe sterk het signaal is.
                    Ook kan het helpen om een ander wifi-kanaal te kiezen.

                    Reageer

                    Om te reageren, moet je eerst .

                    verwerken...
                    X