Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Canon MG-5250 (wifi-printer) wordt niet gezien door nieuwe wifimodem

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Canon MG-5250 (wifi-printer) wordt niet gezien door nieuwe wifimodem

Nieuw op het forum, eerst allerlei vragen en antwoorden gezien! De moderatoren doen erg goed werk!!
    Een oplossing voor mijn probleem echter niet gezien!

Mijn probleem:
    Ik heb gisteren het nieuwe modem ontvangen en geinstalleerd. Alle apparaten - laptop, PC, tablets en telefoons - werken naar behoren, alleen is het signaal in de werkkamer niet al te sterk!
    Helaas blijkt vanmorgen dat de printer - de Canon MG-5250 wifiprinter - niet zichtbaar is in het netwerk. Via de laptop kan ik dus niet printen. Via de PC wel, want de printer is daarmee verbonden via USB.
    Alle software van de laptop afgehaald, opnieuw opgestart; modem uitgezet en weer aangezet: geen effect!
    Heeft het forum ook voor deze printer een oplossing?

Hallo RobdeGroot, welkom op het forum

Heb je ook geprobeerd om de printer het netwerk te laten "vergeten" en daarna opnieuw aan te melden. Lukt dat niet, dan zou ik de printer opnieuw op de laptop installeren en daarna weer opnieuw met het netwerk te verbinden.

Reageer

Dag Jos
      Dank voor je snelle reactie.
      Ik ga het proberen!

Rob

Reageer

Reageer

Dag Kobuskuch

In de pre-Wifimodem tijd werkte alles naar behoren met printer via usb aan PC en via wifi aan laptop en tablet. Ik werkte met het oude Zeelandnetmodem gekoppeld aan de Nighthawk R7000 router van Netgear.
          Dat kan dus het probleem niet zijn.
          Heb je nog andere suggesties? Ik hoor ze graag.

Met een hartelijke groet,

Rob

Reageer

Oorspronkelijk gepost door RobdeGroot

Hebben jullie nog andere suggesties? Ik hoor ze graag.

Met een hartelijke groet,

Rob
            Mijn suggestie is om lekker de Nighthawk R7000 aan te sluiten en het nieuwe WiFi-modem in Bridge-modus zetten, werkt je printer ook weer en is je WiFi signaal ietsjes beter.

Lijkt mij de snelste oplossing, je kunt ook nog proberen om het WiFi-modem werkend te krijgen met je printer door bijvoorbeeld de printer te resetten naar fabrieksinstellingen.

Reageer

Dag Niggo,

Uiteindelijk gaat dat wel gebeuren, denk ik. Ook de snelheid van het nieuwe modem valt erg tegen: gemeten op de laptop DL 9,89 Mbps en op mijn bekabelde PC een mooie 201,78 Mbps.
              Maar ik wacht nog even een paar andere reacties af.
              Dank!
              Rob

Reageer

Hoi RobdeGroot,

Het advies van Niggo is inderdaad een goede oplossing.Je hebt daar geen verkeerde router staat en eerlijk is eerlijk, je zou best een beter bereik kunnen hebben met die drie antennes De bridgemodus zet je aan via je PIP.

Om het probleem op zich te analyseren: Ik vermoed dat het een probleem is met de beveiliging. Er zijn meerdere topics over problemen met HP printers en de EPC3940, en misschien heeft jouw Canon wel dezelfde aanvaring. Als extra optie zou je ook tijdelijk je WPS functie aan kunnen zetten op je modem en (mits je printer dat ondersteund) op die manier automatisch verbinding kunnen laten maken.

Reageer

Dag Sebastiaan,
                  Dank voor je reactie!
                  In de handleiding staat dat WPS expres is uitgeschakeld in verband met de veiligheid. Ik zou derhalve nog niet direct voor die oplossing kiezen. Daarnaast weet ik niet op de MG5250 een WPS-funktie heeft, maar daar ga ik wel naar op zoek!
                  Is overigens een DLsnelheid van 9,9 Mbps op de laptop bij een Super200Mbps abonnement acceptabel? Op mijn PC (bekabeld) is de snelheid 201,8 Mbps...

Het advies van Niggo is inderdaad een goede oplossing.Je hebt daar geen verkeerde router staat en eerlijk is eerlijk, je zou best een beter bereik kunnen hebben met die drie antennes De bridgemodus zet je aan via je PIP.

Om het probleem op zich te analyseren: Ik vermoed dat het een probleem is met de beveiliging. Er zijn meerdere topics over problemen met HP printers en de EPC3940, en misschien heeft jouw Canon wel dezelfde aanvaring. Als extra optie zou je ook tijdelijk je WPS functie aan kunnen zetten op je modem en (mits je printer dat ondersteund) op die manier automatisch verbinding kunnen laten maken.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door RobdeGroot
                    Dag Sebastiaan,
                    Dank voor je reactie!
                    In de handleiding staat dat WPS expres is uitgeschakeld in verband met de veiligheid. Ik zou derhalve nog niet direct voor die oplossing kiezen. Daarnaast weet ik niet op de MG5250 een WPS-funktie heeft, maar daar ga ik wel naar op zoek!
                    Is overigens een DLsnelheid van 9,9 Mbps op de laptop bij een Super200Mbps abonnement acceptabel? Op mijn PC (bekabeld) is de snelheid 201,8 Mbps...
                    De WPS staat inderdaad uit vanwege veiligheid, maar als je hem even aanzet om te verbinden en daarna weer uit dan moet dat geen probleem opleveren

Een download snelheid van nog net geen 10Mbit is niet in orde nee! Gemiddeld zou je afhankelijk van de omstandigheden en je overige hardware toch wel een 40Mbit tot 60Mbit moeten kunnen halen. Technisch gezien kan het modem tot 300Mbit/s op 2..4 Ghz en tot 1500Mbit/s op 5Ghz... Ik zou adviseren om even je kanaal aan te passen om te kijken of je verbetering merkt!

Reageer

Dag Sebastiaan en alle anderen die mij hulp hebben gegeven.
                      Het probleem is opgelost!!
                      Inderdaad moest ik in de instellingen van de printer duiken en dan vooral de LAN-instellingen.
                      Daar had ik natuurlijk eerst zelf moeten kijken, maar ja....
                      Ik moest de wachtwoordzin bij het nieuwe netwerk opnieuw invoeren en het ip-adres invoeren en daarna liep alles op rolletjes!.
                      Alleen de snelheid blijft nog achter, maar daar ga ik ook mee aan de slag!

Met hartelijke dank voor jullie moeite!

Rob

Reageer

Super, goed om te horen

Reageer

Dag Sebastiaan,
                          Hoe kan ik dit onderwerp nu beeindigen? Kan ik ergens het topic wissen of anderszins aangeven dat ik er mee klaar ben?
                          Ik hoor nog graag van je.
                          Rob

quote=Sebastiaan]Super, goed om te horen [/quote]

Reageer

Je hebt het topic al aangemerkt als "beantwoord", dat is voldoende We wissen de topics niet, want het kan altijd zijn dat andere gebruikers hier ook wat aan hebben natuurlijk!

Reageer

Als het mogelijk is, raden wij u aan om de printer dichterbij te verplaatsen naar de plaats waar de router is, maar als dat niet mogelijk is, kunt u twee dingen proberen, u zou toegang hebben tot uw routerinstellingen en proberen het draadloze kanaal te wijzigen waarmee uw router wordt verzonden. Als u in een appartementencomplex bent of als u in een buurt bent met andere mensen die sterk genoeg draadloze routers hebben, kunnen hun signalen overlappen, waardoor het verlies van het signaal wordt veroorzaakt en het overstappen naar een minder druk kanaal zal dat helpen. Als u de printer of de router verplaatst, zodat ze dichter bij elkaar zijn, is het niet mogelijk dat u een wirelses extender koopt die de verbinding tussen uw printer en router zal versterken. Voor meer problemen met het oplossen van connectiviteit, raadpleeg de Canon Mg5250 Manual- guideusermanual.com/product-name-mg5250-manual&po=216870&lang=English

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                              X