Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Wifi naar gewenste plek weerkaatsen

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Wifi naar gewenste plek weerkaatsen

    Beste forumers,

    Ik zit geregeld in de schuur om klusjes te toen en tussendoor even op mijn smartphone te kijken. Aangezien het bereik vanuit de woonkamer soms wegvalt,heb ik iets bedacht dat werkt. Een Wifi- extender op zolder geplaatst die een signaal vanuit mijn wifi-modem ontvangt. Ik heb een schotel gemaakt bekleed met aluminiumfolie,een gat achterin de schotel met een zevengatenboor geboord en de extender erin gemaakt en zo in het stopcontact kunt steken. De antennes van de extender goed gezet en de schotel naar de schuur gericht. En met succes. Het signaal is ongeveer 45 % sterker en als ik vanuit mijn schuur op mijn smartphone kijkt,valt hij niet meer weg. Prima verbinding,en de speed is ook goed. 60,7 Mps is voor een smartphone goed. (2.4 GHZ) band. Zo kan je dus op een goedkope manier je wifi signaal weerkaatsen en altijd in de schuur internet heb.

    Wie experimenteer mee?
    (Zie foto hieronder)

    M.v.g, Johny.

  • #2
    Mooie oplossing, heb pasgeleden ook een plaatje met aluminiumfolie achter mijn router geplaatst wat me een boost van 58dB naar 37dB gaf in de woonkamer ( en effectief mijn buren ook nog eens helpt doordat mijn router zijn signaal niet meer hun kant op zend)

    Reageer


    • #3

      Reageer

      Om te reageren, moet je eerst .

      verwerken...
      X