Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Netwerkbeveiligingssleutels komen niet overeen

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Netwerkbeveiligingssleutels komen niet overeen

    Ik zie de wifirepeater op mijn laptop. Er wordt gevraagd om de netwerkbeveiligingssleutel.
    Maar als ik het wachtwoord van de router intik, krijg ik: netwerkbeveiligingssleutels komen niet overeen.
    Wat te doen?

  • #2
    Heb je de wifirepeater zo ingesteld dat die dezelfde netwerksleutel heeft? Je kan die van wifirepeaters vaak (zo niet altijd) apart instellen.

    Reageer


    • #3
      Juist door het invullen van die sleutel moet de verbinding juist tot stand komen. Dat was de vorige keer (bij een ander modem) tenminste het geval.
      En op de pagina van de repeater (Edimax)kan ik niet komen want die meldt:
      "Deze webpagina is niet beschikbaar".En als ik klik op details:
      "De server op edimaxext.setup kan niet worden gevonden, omdat de DNS-lookup is mislukt. DNS is de netwerkservice die de naam van een website vertaalt in het internetadres. Deze fout wordt meestal veroorzaakt door een verbroken internetverbinding of een verkeerd geconfigureerd netwerk. Deze kan ook worden veroorzaakt door een niet reagerende DNS-server of een firewall die de toegang vanGoogle Chrome tot het netwerk blokkeert.:
      Welnu, de verbinding was ok en (opnieuw) vorige keer had ik dit probleem niet.

      Reageer


      • #4
        www.studentaanhuis.nl

        Reageer


        • #5
          Hoe weet ik, beste Vulpen, of jij een oplossing voor dit probleem hebt?

          Reageer


          • #6
            Lukt het niet om je modem en de extender via WPS met elkaar te verbinden? Die netwerksleutel wordt dan automatisch uitgewisseld.
            Je moet dan in je modem WPS wel eerst aanzetten, want dat staat standaard uit.

            Reageer


            • #7
              Er zit geen WPS-knop, tenzij je de resetknop daarvoor kunt gebruiken. Ja?

              Reageer


              • #8
                Bij de Edimax is dat inderdaad de resetknop. Druk eerst op de WPS-knop van je modem en dan binnen twee minuten de knop op de extender voor twee seconden. Er moet dan een groen lampje gaan knipperen, dat daarna 30 sec groen gaat branden als verbinding maken is gelukt.

                Reageer


                • #9
                  Gedaan. Op het modem zie ik gen reaktie (is dat normaal?)maar de WPS van Edimax begint te knipperen en wordt vervolgens rood. Dat is volgens mij ook ok.
                  Ik kies bij de wifiverbindingen de extender, maar dan wordt er gevraagd om de sleutel en dan ontstaat hetzelfde probleem: hij zegt dat die onjuist is.
                  Ik hoopte dat ik nu op de pagina van edimaxext.setup kon komen om die sleutel in te voeren, maar dat was niet het geval.
                  Weer de melding "de DNS-lookup is mislukt. DNS is de netwerkservice die de naam van een website vertaalt in het internetadres. Deze fout wordt meestal veroorzaakt door een verbroken internetverbinding of een verkeerd geconfigureerd netwerk. Deze kan ook worden veroorzaakt door een niet reagerende DNS-server of een firewall die de toegang van Google Chrome tot het netwerk blokkeert."
                  Een geval van jammerjammer dus.

                  Reageer


                  • #10
                    1. Heb je de wifi repeater zo ingesteld dat hij verbinding maakt met je modem of is de repeater bekabeld aangesloten?
                    2. Je kan proberen je laptop direct bekabeld op de wifi repeater aan te sluiten en dan de boel handmatig te configureren (zowel de verbinding naar je modem als de verificatie sleutel)
                    3. Vergeet niet dat het interne ip-adres binnen het netwerk van de repeater mogelijk anders is dan die van de modem, je kan je oude instellingen dan niet gebruiken als je die handmatig hebt ingesteld.

                    Reageer


                    • #11
                      O[ je modem hoort ook een lampje te knipperen. Rood wil denk ik zeggen: niet gelukt.
                      Heb je eerst wel ingelogd op het modem en daar WPS aangezet?

                      Reageer


                      • #12
                        Echo, Mijn repeater heeft geen kabelingang, dus rechtstreeks aansluiten op de laptop is niet mogelijk.

                        Jos, Ik (domme vrouw!) dacht dat ik bij het modem op hetzelfde type knop moest drukken als bij de repeater.
                        Dus nu eerst ingelogd op modem (dat is toch die 192. enz.....?), maar op de "status"pagina zag ik geen WPS staan. En "Docsiswan" wil maar niet laden (als het daar staat).

                        Heren, ik dank jullie voor jullie inzet, maar ik ben helemaal klaar met dit gedoe, temeer daar de internetverbinding vandaag om de haverklap wegvalt. Een voorbode van nog meer ellende?
                        (Ter verklaring voor Echo: Ik zat al een maand op een ander forum met wifi-problemen...)
                        Kunnen jullie je krachten inzetten voor een oplosbaar (dus dankbaarder) probleem

                        Reageer


                        • #13
                          Kijk maar of je er iets mee doet:
                          Ik neem aan dat je nieuwe modem een epc3940 is. Inloggen gaat inderdaad via 192.168.11.1
                          Eens ingelogd vind je onder het kopje "wireless" de tab "WPS"
                          Op de betreffende pagina vind je "enable" en "disable"
                          Als daar "enable" is aangevinkt, moet de knop "WPS" van je modem werken.
                          Die dus indrukken, binnen twee minuten ook de knop op de extener voor twee seconden en dan zouden die twee zich met elkaar moeten verbinden.

                          Reageer


                          • #14
                            Woon je toevallig binnen de gemeente Tholen ?
                            Zo ja, dan wil ik voor je kijken..........

                            Reageer


                            • #15
                              Nee ik woon op Schouwen. Maar erg bedankt voor je aanbod.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X